Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som selvstændig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg vil gerne starte op som selvstændig.

Er der nogen ting som jeg skal være særlig opmærksom på ved opstart ?

Hvordan kommer jeg i gang med hele forløbet, indkøb af arbejdsmaterialer, hvilke bogføringssystem, ja stort set alt HVORDAN.

Jeg tager imod med kys hånd.

mvh Heidi

Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 54
Fra  CupBranding.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi

1) Moms registrering. Hvis din virksomhed påtænker at få en omsætning på over 55.000 årligt, skal man momsregistreres, hvor man skal angive moms hvert kvartal første år. Momsregistrering giver dig også mulighed for at købe vare eller serviceydelser, til din virksomhed momsfrit. Dog skal du angive salgsmoms hvis du påtænker at videresælge varen. Udover det vil du få et CVR-Nummer, det kan der være flere fordele i, bla. er det med til at få dig til at fremstå mere seriøs, blandt virskomheder og kunder.

2) Webshop: Hvis du vil starte en webshop er der et hav af muligheder du kan benytte dig af. Jeg bruger selv UnoEuro, som giver dig et billigt webhotel, hvor du kan bruge 1-click installation med bla. wordpress og prestashop. Der medfølger også en mail til virksomheden i dit webhotel. Det kan være en lang proces selv at programmere hjemmesiden, men der er heldigvis et hav af dygtige programmøre, der både kan hjælpe dig med programmering og SEO.

3) Import: Hvis du vil importere varer er der også en masse regler at forholde sig til, med moms og fragt, både i EU og uden for EU. Jeg vil råde dig til at lave en aftale med en speditør, som kan hjælpe dig med alt papirarbejdet hvis du vil importere.

4) Bogføring: Her benytter jeg selv Dinero, som jeg synes fungerer ganske udemærket. Det hjælper dig også med hvordan moms skal afregnes. Det giver dig også mulighed for at lave fakturer til kunderne. 

Du er velkommen til at skrive, hvis der er noget du er i tvivl om Smile

Mvh

Victor

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Fra  CMSSupporter.com - billig online problemløsning til dit CMS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du gerne starte op som?

Nogle almindelige ting du skal være opmærksom på er:

* Aftaler - få lavet aftaler på alt det du laver - som minimum en mail

* Betaling - får styr på at kunden betaler dig og sørg for at ryk for penge (8 dages betalingsfrist) hvis de kommer for sent

* Regnskab - der kan du bruge Dinero, det er helt gratis at bruge

Prøv evt. at fortæl mere omkring hvad det er for noget du vil starte op.

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte op som bogholder hvor jeg tilbyder at bogføre, afstemme osv. men hvordan får jeg kunder ? jeg skal vel også lave en firma konto hvor jeg kan købe computer osv ind fra, kan det trækkes fra og hvornår ? hvad med momsen kan jeg trække den.

Hvis jeg bruger Dinero, kan jeg så bogføre i flere virksomheders navn ?

Tak for at du gider hjælpe mig.

mvh Heidi

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte op som bogholder hvor jeg tilbyder at bogføre, afstemme osv. men hvordan får jeg kunder ? jeg skal vel også lave en firma konto hvor jeg kan købe computer osv ind fra, kan det trækkes fra og hvornår ? hvad med momsen kan jeg trække den.

Hvis jeg bruger Dinero, kan jeg så bogføre i flere virksomheders navn ?

Jeg ved jo ikke om jeg overhovedet får noget omsætning, men for at kunne trække noget fra skal jeg vel registres eller hvad ?

Tak for at du gider hjælpe mig.

mvh Heidi

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi

Jeg vil udelukkende fokusere på dit spørgsmål "Hvordan får jeg kunder" da hele økonomidelen på ingen måde ligger indenfor mit kompetencefelt :) 

Først og fremmest skal du have et platform hvor potentielle kunder kan finde dig, og derigennem skabe en interesse for at tage kontakt. Altså du bør få udarbejdet en hjemmeside. Hvis budgettet er småt kan du faktisk komme igang næsten helt gratis. Der findes flere open source løsninger ala WordPress, hvor du uden det store kendskab til webudvikling kan komme igang.

Endvidere skal du have fastlagt en markedsføringsstrategi. Jo større budget du har til dette, jo lettere er det selvfølgelig at komme igang :)

Jeg kunne forstille mig at der muligvis var noget at hente via Google AdWords, hvis der ikke er alt for høj konkurrence om pladserne. Endvidere bør du være synlig i dit netværk og fortælle til alle du kender at du er startet op. 

Mange har succes med at lave blogs hvor de derigennem deler gratis ud af råd og tips. På denne blog skal du så forsøge at få dine besøgende til at signe up på et nyhedsbrev, hvor du så derigennem kan promovere du selv og dine ydelser. 

Det var et par indspark til hvordan du kommer igang med anskaffelsen af kunder, håber de kan bruges :) Du skal være velkommen til at sende mig mig diverse spørgsmål du måtte have til overstående. 

God dag. 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Timann,

Fedt at du vil starte op som selvstændig - hvis du er helt ny så er der faktisk mange kommuner der tilbyder gratis iværksætter hjælp med kurser m.m. Det gør de i hvert fald i Lyngby kommune hvor jeg bor.

Du kan evt. se nærmere her - http://initiativgruppen.dk/gratis-vejledning 

Held og lykke.

//Martin

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Timann:

Jeg vil gerne starte op som bogholder hvor jeg tilbyder at bogføre, afstemme osv. men hvordan får jeg kunder ? jeg skal vel også lave en firma konto hvor jeg kan købe computer osv ind fra, kan det trækkes fra og hvornår ? hvad med momsen kan jeg trække den.

Hvis jeg bruger Dinero, kan jeg så bogføre i flere virksomheders navn ?

Jeg ved jo ikke om jeg overhovedet får noget omsætning, men for at kunne trække noget fra skal jeg vel registres eller hvad ?

jeg vil gerne advare dig lidt mod projektet. Når du skal spørge her om du skal lave en firmakonto - computer osv - så er du ikke klar til at tilbyde andre at bogføre for dem helt enkelt. Der er så tusindvis af regler man skal kunne, og når du spørger om noget så basalt, så skal du tage nogle regnskabskurser først - f.eks. hos www.regnskabsskolen.dk som har mange forskellige modeller

EN sag er at bogføre for sig selv - uden at kunne alle regler, og rådet der er at få proff hjælp ved momstid i alle fald, en anden sag er at til andre at bogføre for dem. Der påtager man sig et vist ansvar og bør i øvrigt ha en forsikring der dækker en hvis man begår større fejl som koster den man bogfører for penge, og en sådan forsikring vil være dyr hvis man beskriver at man faktisk ikke ved om man må trække computer fra (og jeg kan viste at de kan man, men man skal formentligt ind og bruge delt moms for aktiver man bruger delt privat og i firma som i linket - det er fokus punkt for skat 2014 bla.a. og tæller naturligvis når man har computeren i hjemmet først og fremmest

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg må tilslutte John's svar. Hvis du ikke selv kender til f.eks. momsregler, så bør du ikke tilbyde andre, at føre deres bogholderi. Byg din virksomhed på noget du kan - noget du er stærk i.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)