hej jeg har lukket mit personlig firma ikke selvskab(ikke konkurs) i august og har haft 1-2 medarbejdere (elever på korte kontrakt) som havde ferie med løn og har fået ferie tillæg 1. maj. en tidligere medarbejder som har optjent ferie sidste år 2013 arbejde også hos mig i år til jeg lukkede firmaet ned. efterfølgende hvor han faktisk ikke har noget ansættelses forhold holder han ferie. bruger danløn og kan se er der skulle være overført til via nets til 3f. men så i år var jeg medlem af dansk byggeri og har ændret feriepengene til ingen/eget feriekort for at holde på pengene til de skulle udbetales. mit spørgsmål er nu hvordan er reglerne for medarbejderne kan hente deres retmæssige feriepenge - har snakket med dansk byggeri og de siger at de garantere medarbejderne deres feriepenge og vil senere forsøge at kradse dem ind hos mig - men firmaet er lukket ned kan jeg gøres personlig ansvarlig for at skulle betale af egen lomme da mit selvskab ikke gik konkurs men måtte bare lukke ned pga manglende ordre et større dilemma da jeg selvfølgelig gerne vil hjælpe mine tidligere medarbejdere men samtidig ikke ønsker at skulle i banken for at låne penge og gældsætte mig yderligere håber der er nogen som kan hjælpe da jeg ikke er helt stiv i de regler m |
I et personligt firma hæfter du også for forpligtelser efter virksomhedsophør. Så hvis du skylder feriepenge til medarbejdere så forældes deres krav først efter 3 år.