Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer udenfor moms til lande udenfor EU (Shopify)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har oprettet en webshop hos Shopify på www.bykrohn.dk, og kunne rigtig godt tænke mig, at åbne for salg udenfor EU (mere specifikt Norge). Jeg er helt grøn på dette område og har læst mig frem til, at jeg i dette tilfælde ikke skal opkræve dansk moms af mine salg.

Mit spørgsmål er derfor, om det er muligt at få shopify til at fjerne momsen på mine produkter, når en kunde gennemfører et køb til Norge? Og i så fald, hvordan gør jeg dette?

Som et lille tillægsspørgsmål. Er det korrekt forstået, at jeg skal registrere sådanne salg i rubrik C når jeg laver momsregnskab?

/Louise

Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville tage fat i en bogholder eller revisor, som kan sætte dig ind i tingene, for der kan også være andre dele der skal tages højde for

Derfor ville jeg klart kigge efter en ekspert på dette område

Du kan på www.alego.dk gå ind gratis og uforpligtende og ligge din opgave, og du vil blive kontaktet af eksperter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Ja det burde være muligt, jeg kender ikke til backend styringen hos shopify, men normalt bør det kunne styres via en debitorprofil eller på dine varekort.

Ja du skal angive salget på din momsangivelse.

Til gengæld er Norge nok et af de mest besværlige lande at sende varer til, pga. tolden, hvis du vil vide mere kontakt mig personligt. Du skal have en toldkredit og en revisor i Norge til at administrere det.

Derfor er min anbefaling til dig, fokuserer på at skabe salget I Norge og så outsource logistikken til professionelle, godt nok skal du betale et fee pr. pakke der afsendes, men tilgengæld sparer du penge på alle de fodfejl du kommer til at lave, plus deres fragtrater er til fornuftige priser, da deres volume er noget større.

Prøv at kontakt firmaet ackro ApS. Anders Caspersen

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, 

Mange tak for svar. Jeg sender dig en privatbesked. 

/Louise

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for svar. 

Jeg er nyopstartet og ville gerne undgå at skulle have fat i en revisor, men det kan godt være, at der ike er nogen vej uden om.

Jeg kigger nærmere på alego. Mange tak.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)