Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn sælges

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

Nu er vi ude i en masse hvis og hvis.

Man skal naturligvis kunne bevise enhver påstand. Har hellere ikke sagt andet. Nu er jeg ikke indenfor jura, så har ingen mulighed for at vide, hvordan man vil afgøre sådanne sager, det vil jeg hellere lade folk, der ved noget om den slags om. Der er sikkert nogle forskellige forhold man kigger på, hvorfra man så søger en dom til fordel for den ene eller den anden. (Det kunne evt. være om domænet er aktivt - har det indhold - er er mails konto forbundet med domænet osv)

Tror måske jeg fik mig formuleret lidt forkert, mente ikke at man skal opsige domæner man ikke længere bruger, man må blot ikke beholde dem med videresalg for øje. Ganske som der står skrevet i stk. 2 i domæneloven

Håber det hjalp :)

Vi er netop ude i en masse hvis og hvis, så er jeg ikke sikker på det hjalp, for vi blev vist ikke klogere på om det er ulovligt, som Mikkel påstår og når nogen kalder noget ulovligt, så er vi automatisk i juraen (det er jo et juridisk begreb) - Når jeg oprindeligt spurgte, så var det mest for at drille en selvbestaltet domæne dommer og hans skråsikre bemærkninger - Vi lader den bare ligge der Smile

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

stefanW:

Kan heller ikke se nogen grund til hvorfor du skulle kunne få mere end de 45 DKK, eller hvad du nu har betalt for det.

For det første er det et langt, og elendigt domænenavn. Samtidig er det et brand navn...

Det er der vist ingen der er uenig i, men hvis du havde læste tråden inden du svarede, så havde du nok opdaget, at det var noget andet vi diskuterede Smile

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

:) altid rart med en debat

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

teddy12:
Din oprindelige påstand om at man skal slette domæner, som man ikke længere bruger, den kan jeg ikke rigtig finde belæg for i loven.

Så prøv at læse §25 stk. 2 igen. Der står IKKE 'Stk. 2. Registranter må ikke registrere ...................................... domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.'

Der står faktisk 'Stk. 2. Registranter må ikke registrere OG OPRETHLDE REGISTRERINGEN AF domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.'

Derfor, når han i det oprindelige indlæg skriver at han vil sælge et domæne, og ikke en butik, så OPRETHOLDER HAN ET DOMÆNE med salg for øje. Det er ikke lovligt.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Carsten Kvist:

Så prøv at læse §25 stk. 2 igen. Der står IKKE 'Stk. 2. Registranter må ikke registrere ...................................... domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.'

Der står faktisk 'Stk. 2. Registranter må ikke registrere OG OPRETHLDE REGISTRERINGEN AF domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.'

Derfor, når han i det oprindelige indlæg skriver at han vil sælge et domæne, og ikke en butik, så OPRETHOLDER HAN ET DOMÆNE med salg for øje. Det er ikke lovligt.

Dels står der ikke, at domænet skal slettes og så bider jeg mærke i det lille ord...alene - Hvis du kigger på klagenævnsafgørelserne, så er der en del afgørelser, hvor folk har fået lov til at beholde domænerne, selv om de bevist har forsøgt at sælge dem og det er ofte med henvisning til, at klagenævnet ikke kan udelukke, at opretholdelsen ikke "alene" skyldes chancen for at sælge det videre, men også fremtidige projekter (hvilket de fleste indklagede oftest forsvarer sig med) - Vi er dog enige om, at trådstarter formentlig har en dårlig sag (han risikerer dog næppe en domænesag, med et domæne af den kaliber)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

teddy12:
han risikerer dog næppe en domænesag, med et domæne af den kaliber

Det tror jeg heller ikke han gør.

Men han har skudt sig selv i foden......... Hvis altså han mener domænet har værdi........ - For hvis en eller anden vil have det og klager, er hans indlæg her ikke smart.

Da det så, oven i købet er registreret for seks dage siden, har han en yderst dårlig sag!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige.....

Jeg vil i øvrigt tro, at 'alene' kan komme i anvendelse, når han forsøger at sælge det kun seks dage efter oprettelse! - Men det ved ingen jo med sikkerhed før det er prøvet!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)