Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den mindste kreditor vælter det hele?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

har før fået super gode råd og lidt kort historik så har jeg lukket min virksomhed og har nu 3 kreditorer der gerne vil have lidt penge.

Valget stod mellem et forsøg på at få en gældssanering eller at prøve med et frivilligt forlig.
Jeg nåede forbi retten for at høre vedr. mine muligheder for gældssanering, og det lød som om det var en 50/50.

Jeg har fået aftale med 2 kreditorer vedr. frivillig akkord til sammen udgør de ca. 66% af den samlede gæld, tilbage står nu banken (ionkasso afdelingen).
De har imidlertidigt nægtet at indgå nogen for for forlig, og jeg er lidt nervøs for om jeg gør det rigtige.

Jeg har lavet en aftale om 1 kreditor betales af først over 4 år, hertil havde jeg mulighed at få banken med hvis de havde gået med til akkord.
De siger ordret, sagen er for ny, du er for ung, VORES! beløb er for lille. MEN i det store hele hvis ikke alle går med kan det måske blive et problem for mig?

Jeg kontaktede en advokat der sagde at han mente jeg skulle undlade at gå ind i deres bud på afdrag over 12 år (hvilket jeg også finder upassende i forhold til de øvrige kreditorer) han siger tilmed at de max. kan sætte renter på fra de sidste 3år men er det nu rigtigt? altså hvis jeg om 4 år forsøger mig igen med en nuværende gæld på 100tus kan jeg så være sikker på jeg ikke bliver dynget til med renter, og har nogle af jer noget indblik i om det vil hjælpe min sag at jeg holder igen nu hvor de ikke er samarbejdsdygtige?

Ja som i kan læse er jeg lidt i tvivl. 

/Mike

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er ikke helt med på hvordan din situation er!

Er banken den mindste kreditor, eller står de for 33% af gælden (du nævner 66% på de øvrige)

Hvad går dit forslag om akkord helt eksakt ud på?

At få banken til at eftergive et beløb mod at du over x antal år afdrager en restgæld kan være op ad bakke, hvad du nok også har erfaret.

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har måske ikke skrevet det så godt.

Men ja Banken er den "lille" kreditor som udgør minoriteten af den totale gælds sum.

Jeg har tilbudt en ordning set udfra gældssanering prospekt med den maximale afdrags mulighed jf. loven.
Altså boligudgifter, samt nødvendig udgift i forhold til mit job.

alt i alt en afdrags periode på 5 år. kva. en gældssanerings situation.

Men jeg er bare i tvivl om det gavner mig at vente nu hvor de selv siger gælden er for ung OG for lav set ud fra dem selv. Den totale gæld er jo ikke lille den er faktisk til at jeg kan søge en gældssanering men 50/50 om jeg så kan få den. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagt med andre ord er der også en pæn chance for at du ikke kommer igennem med gældssanering.

Er gælden stor nok til at du ikke kan afdrage den over en årrække? Det er jo det som der umiddelbart ses først på.

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den ligger lige på vippen! Han kunne ikke lige se om det var over 50% for at få den, men grundlæggende var tingene i orden til at søge den.

Hvis min fremtid er sikret jobmæssigt etc. vil jeg med de afdrag kunne betale hele gælden af i løbet af 13år uden renter. med renter på er vi oppe på 15-16 år hvor vi trækker max altså gældssanerings vilkår i min. 15 år. Kva min unge alder i starten af 30 erne, mener de derfor at jeg har livet foran mig. Men det har jeg jo så ikke med denne hængende. 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

skylder ca. 550.000,- hvis ikke jeg indgår forlig muligvis med forhøjelse af endnu 100.000,-

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg forstår.

Din alder taget i betragtning er der ikke noget der antyder, at du over en årrække, ikke kan komme af med din gæld. Det er nok heri du skal se niveauet for dine chancer.

Du har nok ikke muligheden, men jeg spørger alligevel. Kunne det tænkes at du kunne få lavet en akkordaftale med de 2 øvrige mod en kontant betaling her og nu.

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at få en professionel til at hjælpe dig?

https://dingaeld.dk

kan forhandle med dine kreditorer for dig og det er rimelig billigt

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du har nok ret.

Umiddelbart har jeg lavet en fin aftale med de 2 andre mangler dog lige det vigtigste nemlig aftalen på skrift med underskrifter på.

Der kunne man godt have brugt den gamle tvangsakkord så de andre havde tvunget banken med! Synes trods alt det er en smule forrykt at de ikke vil deltage på lige fod som med de andre.

Men så igen det er jo deres virksomhed.
Pointen med at være iværksætter og gerne vil prøve etc. dør i hvert fald helt ud i mit eksempel, jeg har opført mig alt for pænt og bliver nu straffet for min godhed. 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dumpy - Jeg har lavet en super aftale med de største, bedre end man kunne forvente.
Søgte hjælp hos advokat som rådgav mig til "LAd være med at betale banken en krone, skriv ikke under på et forlig, og lad så være med at eje noget" så kan det være de på et tidspunkt når gælden bliver ældre har lyst til at gå dig imøde.... 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)