Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af Wix hjemmeside til eget domæne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg lagde mærke til at der var en del indlæg herinde vedrørende en overførsel af en Wix-hjemmeside til et .dk domæne, som man har registreret andetsteds. Der var dog ingen af dem der indeholdt et fyldestgørende svar på hvordan det kan lade sig gøre, og hverken wix.com eller unoeuro er særligt behjælpelige. Går ud fra at lignende koncepter som wix døjer med tilsvarende redelegerings-problemer.

Jeg havde selv problemet da jeg skulle lave en lille hjemmeside vedr. vores inkassohjælp til det advokatfirma jeg arbejder i.

Lad os forudsætte at det drejer sig om domænet www.hejmeddig.dk

 

1) brug følgende URL:

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=52&confirm=true&redel=true&domain=dom%E6ne.dk&nameserver=ns1.hostnavn.dk&submit=Bekr%E6ft

2) Udskift efter 'domain=' dit domæne, i dette tilfælde "hejmeddig.dk", det kommer herefter til at se således ud: https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=52&confirm=true&redel=true&domain=hejmeddig.dk&nameserver=ns1.hostnavn.dk&submit=Bekr%E6ft

3) Dernæst skal du finde den pågældende navneserver, som du ønsker dit .dk domæne tilknyttet til. Altså der hvor du har kreeret den pågældende hjemmeside. Såfremt du bruger wix.com til at kreere din hjemmeside, og skal have denne forbundet med dit .dk domæne som er registreret andetsteds, så er navnet på navneserveren følgende: "ns1.wix.com". Denne kopierer du således ind i URL'en, så den ser ud således: https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=52&confirm=true&redel=true&domain=hejmeddig.dk&nameserver=ns1.wix.com&submit=Bekr%E6ft

4) Kopiér det endelige url og sæt ind i adresselinjen på din browser. Tryk enter. Bemærk at URL'en kan skifte når du sætter den ind. Pludselig kan der hvor dit domæne er angivet stå domain=hejmeddig&%#(".dk. Slet disse i adresselinjen, så der kun står domain=hejmeddig.dk og tryk herefter enter igen.

5) Du kommer nu automatisk ind på DK-hostmasters hjemmeside, og skal herefter bekræfte den ønskede redelegering.

6) Dit .dk domæne skulle senest dagen efter være redelegeret til den hjemmeside (som du evt. har lavet i wix) således at det ønskede indhold på hjemmesiden er sat i forbindelse med domænet hejmeddig.dk

 

Håber ovenstående kan være til hjælp.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du glemmer lige at domænet også skal oprettes på serveren og det er noget som wix skal gøre. Derudover så har dk-hostmaster en udemærket hjemmeside hvor man ikke skal sidde og manipulere med url for at kunne rette ting.

Og derudover så flytter man ikke en wix hjemmeside til domænet, men man peger domænet over på wix hjemmesiden - det er 2 forskellige ting :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man peger, korrekt.

DK-hostmasters egen side gav mig kun fejlmeldinger, så jeg tænkte ovenstående kunne være nyttigt for andre der måtte have samme udfordringer :)

Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din guide! Kan denne guide bruges, selvom jeg ikke har opdateret mit Wix-abonnement til premium, eller kræves det, at jeg opdaterer? 

På forhånd tak :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)