Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist i B2B handel - Kan vi gøre noget?

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Jiblab Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer! 

Jeg savner et godt råd, evt. fra én, som erfaring med købe- og aftaleloven for erhvervsdrivende. 

Jiblab sælger skitøj til en række forhandlere, men vi har rodet os uklar med en af vores kunder. 

(d. 1. marts 2014) - Vores kunde afgiver ordre på mail til os 

(d. 1. marts 2014) - Jiblab bekræfter modtagelsen af ordren

(d. 17. marts 2014) - Jiblab kontakter kunden og forhører sig om, om de er interesseret i, at forhandle sommertøj.
 
(d. 28. marts 2014) - Jiblab videresender alle ordrerne til leverandørerne

(d. 1 maj 2014) - Kunden svarer på mailen omkring sommertøjet og svarer følgende:

"Hej Nicklas

Tak for din henvendelse, jeg fik vist aldrig svaret dig.

Som tidligere nævnt har vores butik taget en anden retning end ski og skitøj, så den del er droppet. Vi har fokus på løbehjul, skate og tilbehør, intet andet - det er her vi kan tjene vores penge.

Håber I har held med salget"

(d. 1 sep. 2014) - Jiblab udsender en detaljeret ordrebekræftelse (mhp. ordren, som blev afgivet d. 1. marts) til kunden

(d. 2 sep. 2014) - Kunden svarer til ordrebekræftelsen, at der må foreligge en misforståelse, eftersom ordren blev annulleret.


Siden da er diskussionen gået frem og tilbage og kunden er desværre ikke til, at arbejde med.

Har Jiblab en sag her?  

På forhånd mange tak for hjælpen!

- Frederik  

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på, om kunden kan fremvise en annullering af ordren OG om kontrakten tillader annullering af ordren!

Hvis annullering af ordren er OK i følge kontrakten, og denne kan fremvises har kunden jo ret.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Jiblab Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden kan ikke dokumentere en egentlig annullering. 

Jiblab har desværre ikke nogle forhandlerkontrakter, der er blot indgået aftale på mail. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor er ordren ca i kr.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Det får i så nok fremadrettet!!!

Men hvis ikke der er nogen kontrakt, kan vi jo ikke andet end at forholde os til købeloven. Den nævner ikke noget om annullering af ordre. - Så en afgivet ordre må være en afgivet ordre.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Hvor stor er ordren ca i kr.

Jeg glæder mig VILDT til at høre, hvordan det har indvirkning på, om der er ret til at annullere ordren eller ej.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er tale om handelskøb vil en bestilling være bindende, men først er det nødvendigt at vide hvad jeres handelsbetingelser siger om annullering  af ordre?   Hvad dokumentation har køber for at bestillingen rent faktisk er annulleret ? 

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Jiblab Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt, har vi ingen handelsbetingelser ved b2b handel. Her har vi blot rettet os efter købeloven. 

Beløbet i denne situation er underordnet.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Var jeg dig vil jeg fastholde bestillingen da køber har en rigtigt dårlig sag.  Få en advokat til at skrive til køber om at du fastholder salget. 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Frederik Kaae Laursen:


Beløbet i denne situation er underordnet.  

Naturligvis er beløbet da ikke underordnet, for det er da afgørende for hvor mange penge man vil smide efter sådan en sag.

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)