Kære Aminoer! Jeg savner et godt råd, evt. fra én, som erfaring med købe- og aftaleloven for erhvervsdrivende. Jiblab sælger skitøj til en række forhandlere, men vi har rodet os uklar med en af vores kunder. (d. 1. marts 2014) - Vores kunde afgiver ordre på mail til os (d. 1 maj 2014) - Kunden svarer på mailen omkring sommertøjet og svarer følgende: "Hej Nicklas Tak for din henvendelse, jeg fik vist aldrig svaret dig. Som tidligere nævnt har vores butik taget en anden retning end ski og skitøj, så den del er droppet. Vi har fokus på løbehjul, skate og tilbehør, intet andet - det er her vi kan tjene vores penge. Håber I har held med salget" (d. 1 sep. 2014) - Jiblab udsender en detaljeret ordrebekræftelse (mhp. ordren, som blev afgivet d. 1. marts) til kunden (d. 2 sep. 2014) - Kunden svarer til ordrebekræftelsen, at der må foreligge en misforståelse, eftersom ordren blev annulleret.
Har Jiblab en sag her? - Frederik
|
Det kommer jo an på, om kunden kan fremvise en annullering af ordren OG om kontrakten tillader annullering af ordren!
Hvis annullering af ordren er OK i følge kontrakten, og denne kan fremvises har kunden jo ret.