Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af flere selskaber

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har stiftet et holdingselskab.

Jeg ønsker nu, at dette holdingselskab sammen med en kammerats holdingselskab stifter et nyt fælles holdingselskab. Det fælles holdingselskab skal være holdingselskab for en god håndfuld datterselskaber.

Er det muligt at lave denne konstruktion? Altså med to holdingselskaber under hinanden?

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor lave et fælles holding? Hvorfor ikke bare stifte selskaberne med 50/50 - og spare omkostningerne på endnu et selskab?

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er muligt ved jeg ikke.

Men husk på at for hvert selskab der laves, skal der laves endnu et regskab. Og hvis du ikke selv er revisor så kan det blive en meget dyr omgang.

Så hvorfor gør i ikke bare sådan at i begge ejer holdingselskabet..

Bare en tanke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle formålet være - men ja det er vel muligt - men jeg ser slet ikke formålet. Ha dog max hvert sit holding som ejer datterselskaberne 50/50 men husk at det koster regnskab og ofte revisor hjælp med sambeskatning mm. fra datter til holding og jo flere holding og jo flere døtre jo dyrere + i hver datter skal I ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring hver til ca 1300 kr per år hver og en masse andet rod

Samtidigt skal I være over kapitalberedskabet i hvert eneste af de selskaber så I ikke får personlig hæftelse i stedet som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html og endeligt skal i være enormt nøje med ejeraftaler http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

for mig lyder det som at I skal ha fat i en revisor og få gennemtænkt nytten af at opbygge et dyrt og ofte farligt konglomerat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrunden for, at vi vil lave et fælles holdingselskab (med vores egne to holdingselskaber) er, at vi inden for kort sigt forventer, at en række andre investorer skal med i det nystiftede holdingselskab, hvorfor det er lettere end, hvis investorerne skal købe sig ind i hvert enkelt datterselskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - det er muligt - det er også muligt at I bare ejer ET holding og så lader investorer kommer ind, så I bliver f.eks. 26/26% og investorene 48% men ja det er muligt -siger bare stadigt - keep it simple

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i, at det skal være så simpelt som muligt. Nu er situationen bare sådan, at vi allerede har hvert vores holding, hvorfor jeg anser denne mulighed for den mest simple - ret mig gerne, hvis I vurderer jeg er galt på den.

Tak for inputs i øvrigt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver bør i benytte jer af en revisor i jeres videre færden, ellers bør du fortælle yderligere om jeres projekter, således at andre aminoer kan se om der er "mening med galskaben" Smile altså hvorfor allerede en stor selskabskontrukstion, er der allerede så mange aktivitet at der er nødvendigt osv.

DBH Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis  tanken er som beskrevet tidligere  i tråden - investorer ind og flere forskellige aktiviteter under -  så synes jeg det lyder som en fornuftig struktur.

Nok har det en udgift med et ekstra holdingselskab, men det vil være langt dyrere hvis I på et senere tidspunkt pludselig opdagede at I manglede et holdingselskab for at binde strukturen sammen.

/Henrik 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Henrik.

Med de beskrevne forhold er det absolut fornuftigt.

I kan overveje, at lade det fælles Holding selskab være en slags udviklingsselskab hvor ideerne ligger, og så stifte døtrene efterhvert som I er klar til de enkelte.

Vær opmærksom på at Holding ikke kan anvende de samme midler til stiftelse af flere selskaber.

Er det IVS i påtænker at stifte, så vær opmærksomme på (som John også skriver) kapitalberedskabet i selskabet.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)