Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udd. som revisor - god til virksomhedsøkonomi, dårlig til matematik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino!

Jeg er en frisk knægt, som brænder for revisor (samt HD - efter HHX)

Problemet ligger således, at jeg ikke kan forstå sammenhængen i matematikken (har det på B, overvejer at fravælge frem for Samfundsfag - B, da jeg frygter at dumpe)
Jeg har Virksomhedsøkonomi på A og er skarp indenfor VØ!

Jeg ønsker at søge ind som revisor-trainee (lige efter HHX) og tage HD (hjemmestudie - 4 år) ved siden af revisor-trainee forløbet.

Er der nogle der ved, om det er et MUST, at have matematik på B?

http://www.cbs.dk/efteruddannelse/hd-uddannelse/hd-optagelse (se i bunden)
Dette er dog på CBS, men fungere det ikke sådan hele landet over? - Matematik B er fravalgt, hvorfor aner jeg ikke. 

Er der nogle der har tips og tricks?

Mvh. Jens! 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset kravene så vil jeg anbefale at du skærper dine færdigheder indenfor matematik. Det er absolut en hjælp når du skal igennem dit HD studie

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tror HD er et hjemmestudie bliver du skuffet. Der skal ligges en hel del aften timer ud over lektie læsningen hjemme.
Matematikken skal du også i høj gad bruge til at komme igennem fagene på 1. Del.
På sigt vil der også komme et behov for, at bruge matematikken som revisor.
Overvej noget lektie assistance til at forstå matematikken, har jeg selv gode erfaringer med. Kom lige netop igennem med bestået i 1. g, tog lektie hjælp og bestod med et 10-tal i 3. G (på A-niveau/stx).

Statsautoriseret revisor - København

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Uanset kravene så vil jeg anbefale at du skærper dine færdigheder indenfor matematik. Det er absolut en hjælp når du skal igennem dit HD studie

Man komme ikke igennem HD Revision ved at være svag i matematik.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale du lige tænker dig godt om inden du går i gang.

Læs evt. Den lykkelige revisor er en myte.

Forskerne fremhæver, at selvom næsten alle i revisionsbranchen ønsker at stoppe, er flertallet afhængige af de hurtige penge. Derfor er det næsten umuligt for revisorerne at forlade branchen, selvom de godt ved, at jobbet bogstavelig talt kan kede dem ihjel.

Det er aldrig for sent at ændre kurs.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:

Jeg vil anbefale du lige tænker dig godt om inden du går i gang.

Læs evt. Den lykkelige revisor er en myte.

Forskerne fremhæver, at selvom næsten alle i revisionsbranchen ønsker at stoppe, er flertallet afhængige af de hurtige penge. Derfor er det næsten umuligt for revisorerne at forlade branchen, selvom de godt ved, at jobbet bogstavelig talt kan kede dem ihjel.

Det er aldrig for sent at ændre kurs.

Hej Jørgen 

Jeg tror lige du skal læse det med småt, når du finder nyheder på Rokokoposten :-D

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)