Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisoverslag for hjemmeside - uden at afsløre for meget?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i en situation hvor jeg igennem det sidste lille årstid har haft en idé til en hjemmeside, problemet er bare jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg bedst muligt får kontakt med udviklere hvor man kan snakke frit fra leveren om hvad der skal laves, uden frygt for at de stjæler idéen og selv laver det. (paranoid much?)

Min idé er en kombination blandt 2 meget besøgte hjemmesider, og er indenfor et marked som de seneste år er eksploderet og alle tegn viser at udviklingen vil forsætte mange år endnu. I bund og grund ønsker jeg at kombinere de bedste ting fra de 2 hjemmesider også tilføje de idéer jeg har, idéer som jeg udelukkende kun har fået gode respons på.

Jeg har skrevet de ting ned jeg ønsker hjemmesiden skal kunne, forretningsplan, markedsføringsplan, problemstillinger og meget mere. Men før jeg kan komme videre med projektet, har jeg brug for at kende et estimat for hvad det skal koste, da flere af dem jeg har nævnt det for allerede har nævnt at de er interesseret i at være med som partnere og investere i projektet.

Muligheden er naturligvis også at finde en partner, som har sine stærke sider indenfor programmering, da der er langt mere der skal laves end kun programmering – men det er ting jeg langt hen ad vejen kan stå alene med.

NDA eksempelvis? Men er det ikke også overkill bare for at få et estimat for hjemmesiden. Men når jeg har tænkt på den her idé så længe, så vil jeg sgu også være den som fører det ud i livet.

Mvh Jesper




Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

de fleste ideer, uanset hvor gode de er, kræver som regel masser af hårdt arbejde og hjerteblod for slå igennem. Jeg tror ikke du skal være så nervøs for, om der er nogen der snupper din ide. Måske er der allerede nogen der har tænkt det samme som dig... men det er dig, der først og fremmest tror på ideen og brænder for at realisere den, og det er der ikke nogen, der kan snuppe fra dig!

Held og lykke med det!

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Gitte er inde på, så er ideen ikke så meget værd - det er udførelsen, der tæller.

Hvis du skal have et realistisk prisoverslag fra en programmør, så gør du klogest I at fortælle om dine tanker for hjemmesiden, for så er det lettere som programmør at sætte sig ind i din situation. Du vil sikkert kunne fremlægge hvilke funktioner hjemmesiden skal indeholde uden at afsløre idéen i sig selv, men så lukker du også muligheden for at sparre med programmøren - han/hun har som regel bedre indsigt i koderne, og kan derfor finde den bedst mulige løsning til dig, som du måske ikke selv fandt frem til ved udarbejdelsen af din kravspecifikation.

Om en NDA er overkill afhænger nok lidt af situationen, men det er der delte meninger om, afhængig af hvem du spørger. Uanset hvad kan du vende den om og sige, at når du engang lancerer, så er samtlige funktioner synlige for alle, og hvis din idé er god, så kan du nok ikke undgå konkurrence uanset hvad - her kommer Gittes pointe så ind i billedet igen, om hvad der skal til for at få succes i konkurrencen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)