Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Hvorfor står mine indtægter med minus og udgifter med plus i Resultatopgørelsen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Under Regnskab->Rapporter->Resultatopgørelse vises mine indtægter med minus og mine udgifter med plus. Årets resultat fremstår som et overskud (positivt) selvom det burde være negativt, da der er et underskud.

Under "Overblik" står det hele korrekt:

Indtægter: 2.750,00

Udgifter: 3.123,41

Resultat: -373,41

Hvordan hænger det sammen?

På forhånd tak.Confused

Morten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der har været indtil flere tråde om netop dette emne i disse dage. bl.a. denne her http://www.amino.dk/forums/t/237647.aspx 

og denne her http://www.amino.dk/forums/t/237867.aspx 

Men konklusionen på det hele er - for sådan en ikke-særlig-regnskabs-kyndig som mig: Sådan er det bare. Det skal være sådan Smile

Men jeg vil da på dette sted gerne opfordre holdet bag Dinero til at sende en lille vejledning ud om, at det forholder sig sådan i en resultatopgørelse, at minus er plus og omvendt (i den almindelige brugers øjne). Måske både med en helt enkel konklusion "Tag det roligt, folkens, alt er OK" samt en mere langhåret forklaring, som man kan "rulle ud", hvis man her brug for det. Der er jo ingen grund til, at nogen får søvnløse nætter over dette her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Også smart.

Vi havde en revisor til at gennemgå resultatet med os lige fra allerførste gang og han startede simpelthen ud med at sige, at "I skal vide, at det forholder sig sådan her og det skal I ikke bekymre jer om."

Så det lod vi så være med Smile

Men jeg kan godt se, at for en ny iværksætter som sidder og kæmper med det hele selv, og som måske ved, at der bude være et positivt resultat, da må det være meget ubehageligt at se, at resultatet er "negativt". Så tror man, at man har gjort noget virkelig alvorligt forkert.

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

mange tak for svar til jer begge to. Jeg troede, det var mig, der var skør... ;-). Jeg kan dog sagtens leve med det, men jeg kan levende forestille mig, hvad mine naboer i boligforeningen vil tænke om mig som kasserer, når jeg fremlægger regnskabet og siger, at de bare skal bytte om på minus og plus... ;-).

Hvis man bare kunne downloade Resultatopgørelsen og Balancen og så efterredigere, ville det være fint - men det ville da være endnu bedre, hvis man bare kunne vende fortegnet.

Hermed en venlig opfordring til Dinero-folkene ;-).

Morten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

chapeau64:
Hvis man bare kunne downloade Resultatopgørelsen og Balancen og så efterredigere, ville det være fint - men det ville da være endnu bedre, hvis man bare kunne vende fortegnet

Jeg tror sådan set ikke, det gør så meget. Bare man kender "spillereglerne". Alle revisorer tænker på den her måde, så det ville nok blive det rene kaos, hvis der var vendt om på fortegnene hver anden gang...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I har fundet et af de dilemmaer vi dagligt arbejder med i Dinero.
Vi har lavet det på den "rigtige" måde, altså den som revisorer og bogholdere arbejder efter.
Men vi ved godt det forvirrer og nu sætter vi en hjælpetekst på.

Det der er planen og som vi arbejder på, er at virksomhedsejeren aldrig nogensinde skal ned i rapporterne.
Vi laver et helt andet interface, der vil gøre det super let at gøre alle de svære ting.
Det er noget vi bliver færdige med i år, så det kan i glæder jer til :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)