Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tur til Thailand - Jan 2015 - nær Cape Panwa - gode råd og fif til "billigt" hotel/flyvetur?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er et par kammerater der skal på tur til Thailand for første gang Januar 2015 og kunne mægtigt godt bruge nogle gode råd/ mulige anbefalinger for bestilling af selve flyveturen - og evt. hotel.
Min forhåbning er, at der måske sidder en garvet Thailands-rejser eller anden der lige kender til området, har nogle hotel-fif og ved hvilke flyselskab der er gode / eller som man evt. skal holde sig fra. Eller ved nogen at der feks. kommer gode tilbud på ture til Thailand inden udgangen af året osv.

Det er sådan, at vi allerede har en kammerat boende på: Hotel Phuket Cape Panwa
- det er dog ikke muligt for os, at bo på samme hotel, men kan vi finde noget indenfor 5km af det hotel, så er det ganske fint.

Nogle noter omkring vores tanker/krav:
1. Vi skal afsted 2 uger
2. Vi vil hvis muligt gerne lande I Thailand d. 13 eller 14 januar
3. For selve flyturen og hotel har vi umiddelbart forestillet os at skulle slippe et sted i mellem 9.000-13.000 kr. (kan meget vel være urealistisk, så søger naturligvis gerne noget response på dette - er klar over at det højsæson i perioden :)
4. Hotel der er 3+ stjerner er fint - vi er ikke nødvendigvis ude efter vild hotelluksus, da vi vil være meget ude.
5. Det er ok med et par timers mellemstop på flyturen - dog ikke mere end et mellemstop.
6. Vi bor alle i København - så turen skal gerne ske fra KBH-lufthavn

Nogle gode råd?

ps. har selvfølgelig kigget rundt på lidt forskellige fly-hjemmesider, men synes det er lidt af en jungle.
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan få utrolig svært ved at finde en fly billet hvor i maks kan have et skift på 2 timer - kun hvis i tager og laver en booking fra 2 forskellige fly selskaber, og så håbe på at første fly ikke bliver forsinket - da næste fly så vil være egen regning igen.

En af de hurtigste ruter i kan vælge er CPH -> DOH -> HKT - og der har i et skift på næsten 9 timer - alternativt. Men derimod hvis i tager denne løsning koster det ikke mere end ca. 5000kr per person.

Og hvis i bestiller på nuværende tidspunkt svinger prisen for billet ikke andet end 50-100kr hele januar måned hvis i er afsted i 12-14 nætter

Edit: Skrev DXB istedet for DOH ^_^

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det lyder lækkert med en tur til Thailand i januar. Det er faktisk ret nemt at booke rejsen selv.

Flyrejsen er selvfølgelig den store post, især med de krav du stiller. Men du kan tage med Thai Airways fra København via Bangkok for 7300 kr. pr. person. Afrejse den 13. januar og hjem den 27. januar. Samlet rejsetid er 13 timer ud og 16 timer hjem.

Stiller du ikke de helt store krav til hotellet, så er det muligt at bo billigt.

The Panwa Guesthouse: 2800 kr. pr. værelse

Phuket Garden Home (ligger i Chalong, tæt på Cape Panwa): 2900 kr. pr værelse

Samlet pris pr. person: 7300 + 1400 = 9100 kr.

God tur.

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg læst dit indlæg og det meget godt at du beskriver alle de informationer, så folk kan hjælpe dig. Jeg arbejder for Nordjysk Rejsebureau og kan evt. lave et tilbud til jer? 

Så i får en samlet pakkerejse, som betyder at i er dækket af rejsegarantifonden.

Har det jeres interesse :)?

Med venlig hilsen

Jimmy

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
I kan få utrolig svært ved at finde en fly billet hvor i maks kan have et skift på 2 timer

Det tænkte jeg nok :) Vi har ikke noget i mod at trække den mere end et par timer - det var måske lidt ønsketænkning med et par timer. Jeg kunne dog ikke forestille mig, at vi har tålmodighed til, at rende rundt en 12 timer ved et mellemstop, men pt. er jeg åben for de fleste forslag.

Lucas - Hosting4Real:
hvis i tager og laver en booking fra 2 forskellige fly selskaber, og så håbe på at første fly ikke bliver forsinket - da næste fly så vil være egen regning igen.

Den tror jeg vi prøver at undgå :)

Lucas - Hosting4Real:
En af de hurtigste ruter i kan vælge er CPH -> DOH -> HKT - og der har i et skift på næsten 9 timer - alternativt. Men derimod hvis i tager denne løsning koster det ikke mere end ca. 5000kr per person.

Tak Lucas - rigtig fint råd - det er bestemt noteret!

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Macmandk:
Men du kan tage med Thai Airways fra København via Bangkok for 7300 kr. pr. person. Afrejse den 13. januar og hjem den 27. januar. Samlet rejsetid er 13 timer ud og 16 timer hjem.

Det lyder bestemt ikke dårligt - jeg kan se at man naturligvis betaler noget mere for den direkte rute - men kunne sagtens forestille mig, at vi ville betale lidt ekstra her frem for mellemstoppet (vi er ikke de mest tålmodige mennesker :)

Macmandk:

The Panwa Guesthouse: 2800 kr. pr. værelse

Phuket Garden Home (ligger i Chalong, tæt på Cape Panwa): 2900 kr. pr værelse

Har du nogen ide om "hvilken ende" disse hoteller ligger på? Snakker vi 2 stjerners eller hvordan? Budgetmæssigt virker det jo fint.

Macmandk:
God tur.

Mange tak!

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimbo114:
Nu har jeg læst dit indlæg og det meget godt at du beskriver alle de informationer, så folk kan hjælpe dig. Jeg arbejder for Nordjysk Rejsebureau og kan evt. lave et tilbud til jer? 

Hej Jimmy,

Jeg vil meget gerne modtage et uforpligtende tilbud på en samlet pakkerejse, så har jeg lidt at måle op i mod.

Pt. ser det ud til at vi er 3 som skal afsted. Der er en lille chance for, at det kan ændre sig til 4.

Du skal være velkommen til at skrive til mig på sammy.g.sbeinati@gmail.com

På forhånd tak!

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejede også lidt at udforske AirBnB i forhold til et sted at bo - ved dog ikke om det prismæssigt er "fordelagtigt", men for bekvemmelighed og evt. mulighed for at "have vores eget", tænkte jeg det kunne være værd at undersøge.

Nogen der har forsøgt sig med AirBnB i Thailand?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu er der ingen rutefly, som flyver København-Phuket direkte, så uagtet hvordan den vendes eller drejes, så bliver der mindst et stop, men er dette stop i Bangkok, så kan det uden problemer gøres ned til omkring en time på vejen herud.

Det er et spørgsmål om temperament, om man ønsker at bo på et guesthouse, på et hotel eller i en privat bolig. Desuden kommer det også an på, om I skal have egne værelser, eller om I vil dele et eller flere værelser. Dog er der en tendens til, at private boliger kan ligge længere væk fra stranden end et hotel ofte vil.

I øvrigt synes jeg, at jert krav på min. 5 km fra jeres kammerat er meget, hvis I altså ikke lige overvejer at leje en lille motorcykel hver.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thai Airways hører normalt ikke til de billigste, men var det så lige i dette tilfælde. Flybilletten kan selvfølgelig fås billigere, alt efter hvilke krav man stiller.

Med hensyn til hotellerne, så er det bare om at Google dem for at se om de lever op til jeres krav, ellers er der naturligvis andre muligheder.

Jeg stødte i øvrigt lige på en ultrabillig flybillet til Bangkok: 3400 kr. med Aeroflot via Moskva (Ud 13/1-2015, hjem 27/1-2015). Hvis I vil opleve Bangkok kunne man jo booke den billet, snuppe et par nætter i den thailandske hovedstad, hoppe på et indenrigsfly (fås fra ca. 260 kr. retur) og så ellers nyde livet på Phuket. Med et af ovenstående hoteller det kan gøres for ca. 5500 kr. pr. person. Blot et eksempel på, hvor billigt det kan gøres! Cool

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)