Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strøm igennem enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg blev for noget tid siden overtalt af en ivrig telefonsælger til at registrere min virksomhed som strømmodtager, i stedet for mig som privat. Og på den måde spare nogle afgifter osv. Jeg kunne ikke helt forstå at det var en mulighed, når det jo samtidig er min private bopæl hvor jeg bor sammen med min kæreste. Men han forsikrede mig for at det var helt okay. Jeg havde nok at se til den dag, så jeg tjekkede sgu ikke dybere i det. (my bad). Men nu sidder jeg igen og bliver i tvivl.

Kan man godt indgå en erhvervsaftale på el, når det er min private bopæl samtidig? - Og skal jeg så bogføre det som en virksomhedsudgift?

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad hed elselskabet?

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Natur Energi - http://www.natur-energi.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i hvert fald ikke bogføre det hele som en udgift i virksomheden. Og hvis du ikke har separat måler og opfylder en del andre krav, kan du muligvis ikke bogføre el overhovedet. Men hvis du har fået billig strøm, er det vel bare fint. Du skal bare betale det privat (eller bogføre udgiften som privat hævning).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej - du kan jo ikke lade din virksomhed betale strøm for dig privat. Du kunne måske få lidt fradrag for strøm du bruger rent firmamæssigt hvis du kan vise den anden tydeligt i en lejeleglighed - enten ved at du har skatte godkendbart lokale udelukkende til virksomheden og generelt med egen indgang - eller har en bimåler på præcis de ting du bruger strøm på i virksomheden. Hvis det er en bærbare computer så glem alt om det - Se her fradrag for brug af lokale i egen bolig, men det er meget vanskeligt at få overordnet set http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

Din strøm må du bare betale over din personlige regning. Jeg vil gerne samtidigt advare, for det er ikke spor sikkert det er en øre billigere ved normalt eller mindre forbrug - de fleste af de eksempler viser klart dyrere strøm - så tag og dobbelt check

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte det nok! - Det er lige godt ufatteligt når jeg spurgte udtrykkeligt om dette. Jeg må bare se at komme ud af det igen. Det skal nok blive noget af en kamp...

Tusind tak for jeres svar!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud er at sælgeren har haft refusion af energiafgifter (el-afgift) i tanken.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Mit bud er at sælgeren har haft refusion af energiafgifter (el-afgift) i tanken..
muligt - men det havde så nok også være tilfældet hos trådstarters selskab

MEN - selv om han jo så sælger helt forkert til en med personlig virksomhed i lejligheden - med argumentet om CVR og billig strøm så tror jeg desværre også at sælger i den grad oversælger - Ofte står de i butikscentre, hvilket jo heller ikke er typisk for salg til firmaer.

Netop den nævnte type - natur el - grøn el osv-  har jeg været stoppet af et par gange, og deres argumenter er slet ikke i forhold til det kunden siger, OG deres priser var også faktisk når alt kom til alt - klart højere - Jeg har naturligvis ikke skrevet under - men bagefter har dong sagt, at de havde massevis af kunder, heraf mange med CVR privat - men som også egentlige ekstene virksomheder, som netop blev anbefalet skifte da CVR gav billige el, og at det helt generelt var dyrere i de fleste tilfælde

Min 2 check af det konkrete jeg skrev ned var, at - de var klart dyrere end min helt alm standard desværre.- Jeg tror man binder sig 6 mdr normalt desværre men kun hvis man har underskrevet.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe... foruroligende og utroligt dumt af mig at indgå den aftale. Jeg er bundet et år, ser det ud til. Men det er jo grotesk hvis det ligefrem ikke er lovligt for mig at købe det?

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at slippe fri, jeg kan trods alt argumentere med at sælgeren ikke har været meget misvisende. 

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

har været misvisende*

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)