Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indlæg uden autokorrektur

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det kan være meget meningsforstyrrende at læse tekst, som er autokorrigeret. Hvad synes I om, at bede de få af os, som anvender autokorrektur, om at læse indlægget, bare én gang, inden det bliver postet? Det kan virke en anelse uprofessionelt, synes jeg, men jeg er også stavenørd. Enkelte giver korrekturprogrammet skylden, men man er vel selv ansvarlig for sin tekst? Hvad synes I?

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, selvfølgelig ville det altid være en god ide at gennemlæse sin tekst før man poster. Ikke bare for stavefejl, men lige så meget for at se, om man nu har ramt den rigtige tone og om man har formuleret sig tilstrækkeligt omhyggeligt og fået alle detaljer med.

MEN ingen skal være bange for at poste noget på siden, fordi de ikke lige er så gode til at stave. Det er et diskussionsforum - ikke en skønlitterær forening.

Sidst, men ikke mindst, vil jeg gerne pege på den udmærkede mulighed, at man kan nå at RETTE i sine indlæg, hvis man har været for hurtig ved tasterne. Under knappen "Mere" kan man i nogle timer (?) efter at man har sendt sit bidrag gå ind og rette.

En yderst nyttig funktion, synes jeg Smile

Og så må jeg sige, at vil jeg poste et indlæg, så plejer jeg at rejse mig fra sofaen og gå ind til pc'en, for et gammeldags tastatur har nu også sine kvaliteter...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes faktisk ikke det er så svært at gætte hvad der skal stå ved stavefejl eller autokorrektur fejl osv. Brug lidt omtanke så går det

Selvklart skal man prøve at skrive rigtigt (lidt sværere på iphone/ipad) men der laves nu en gang fejl i hast, lige som sproget er meget forskelligt, men jo fuldt forståeligt, uanset man er ung der smider ting ind på en konto, eller ældre der posterer.

Når vi har et forum for ALLE = unge, gamle, nye danskere, ordblinde, højtuddannede og u-uddannede, så forudsætter det, at læserne også bruger deres fantasi lidt og kan se gennem mindre fejl og forskelle.

Jeg siger ikke "skid på stavning" men på et bredt forum er det mindre vigtigt end i en investoransøgning.

venligst John H der nok skal prøve at skrive dnask

(uh - edit Dansk :))

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
MEN ingen skal være bange for at poste noget på siden, fordi de ikke lige er så gode til at stave

 Nej, BESTEMT ikke. Sommetider håber jeg bare, at folk læser deres indlæg igennem, inden de poster. Det gælder også mig selv :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
venligst John H der nok skal prøve at skrive dnask

 Du følte dig vel ikke trumfet? :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

*truffet :-D

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)