Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel og enkeltemandsvirksomhed??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan med risikoen, bærer du selv ansvaret for det du udfører for kunden.? Det er et af de parametre der også indgår i vurderingen.

Du kan sagtens have en virksomhed med 3 kunder og så stadig blive anset som lønmodtager ifm denne ene kunde.

Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

#John

Ja det er en helt almindelig person virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) og jeg ejer selv bilen. 

I dit eksempel, hvad sker der så rent pratisk med de 3000 kr? For dem opgiver jeg ikke til Skat, i og med de ikke er en del af mit overskud. Så hvad gør jeg med dem?

#Arguins

Altså jeg bærer ansvaret for mit udførte arbejde. Jeg kan fortælle at jeg er ansat som ekstern konsulent, hvor jeg kører nogle simulationer på deres computere. Det er mit ansvar at disse simulationer er korrekte i og med de bliver brugt til at uddanne andre mennesker. (Arbejdet forgår på en skole som jeg desværre ikke kan nævne her).

Men er jeg helt gal i min parallel til rengøringsvirksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

-S-:
I dit eksempel, hvad sker der så rent pratisk med de 3000 kr? For dem opgiver jeg ikke til Skat, i og med de ikke er en del af mit overskud. Så hvad gør jeg med dem?
det er nu beskrevet mange gang synes jeg. 

Du har overskud - vi siger 10.000 kr. Dem skal du opgive til skat og kommer til at betale skat af ikke? Ved 44% skal du af med 4.400 kr

Hvis du så har ret til fradrag for 3000 kr kørepenge så istedet for at skrive 10.000 kr i overskud, så skriver du 7000 kr og så betaler du skat af de 3000 kr mindre og skal nu af med 3.080 kr - det er hvad der sker ved dem, du får dem som fradrag i personlig indkomst, helt som du skal 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenligningen er både og :)

det der er afgørende er hvem der bærer ansvaret, og det er igen en individuel vurdering baseret på flere parametre.

Hvordan er jeres aftale dokumenteret? Hvad sker der såfremt du har en sygedag, er du selv ansvarlig for at finde en afløser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Annoncerer du efter andre kunder, stiller du selv med værktøj og dritsmidler ? Disse er andre eksempler på forhold der indikerer selvstændig virksomhed.
Snak allerede nu videre med din revisor, så I kan aftale din mest hensigtsmæssige videre ageren.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)