Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told/momsopkrævning fra DHL

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og afventer en levering, og ved allerede nu, at jeg vil blive opkrævet moms, når jeg får pakken.

Jeg har kigget lidt rundt i dinero, men undres lidt, hvordan denne skal bogføres?

Når jeg taster faktura ind fra steder uden for EU, medtager denne automatisk ikke momsen.

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart skal du, så vidt jeg er orienteret, bruge den der hedder Varekøb verden, som ordner det for dig.
Jeg har dog selv problemer med, at beløbet omkring moms i 3. lande ikke stemmer overens med det SKAT noterer ved tolden :)

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den har jeg også brugt, men den fratager momsen, så det ikke er smidt på, det er så smidt på min regnskabsplan, hvor jeg ser hvad jeg skal betale i moms til skat.

Men jeg skal samtidig betale når DHL kommer, og dvs. jeg må skulle bogføre den kvittering jeg får fra DHL, således jeg ikk betaler 50 pct i moms ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er momsregistreret er der ikke en moms der skal betales, men derimod skal du bogføre importmoms som lægger 25% på som importmoms verden i salgsmomssiden og samme 25% på købsmoms, forudsat det du importere, er helt til din momspligtige virksomhed. Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  dineros konto for varekøb verden håndterer det

Du skal dog kende den fulde pris inkl, fragt og told for at bogføre for importmomsen beregnes på vare+fragt+told - du må godt gøre det af to omgane men kan også vente til du kender den endelige pris synes jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Lige for at forstå det ret - jeg bruger selv dinero. (Sorry at bruge dette topic, men tænker at alle kan få gavn af det)
De gange jeg har modtaget noget, har jeg bogført varekøb verden med den pris, som der bliver hævet på min konto (det vil sige det beløb der er hævet for mit køb i 3. land)
Tolden skal jeg så vente en måned på fra SKAT, hvor de så skriver nedenstående på min importspecifikation.
Men det beløb stemmer ikke overens med det beløb jeg i Dinero har stående som Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande) *

* Momsbeløb, som skal medtages på momsangivelsen i rubrikken "Moms af varekøb mv i udlandet"

238,70

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg er momsregistreret, men betaler kontant 221,5 i momsopkrævning, ved udlevering af pakken.

Jeg har tastet fakturaen, på 641,30 m fragt, og kan se at momsbeløbet står på min momsangivelse under Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande), som er det tal jeg så indberetter ved næste indberetning.

Det vil sige jeg kommer til at betale dobbelt op ?

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg tror du betaler 221,5 i told når du modtager pakken.
Det er fordi du ikke er importørregistreret hos SKAT - kan det passe?

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er import/eksport registreret, og det er ikke told, blot moms.

Og svaret på dit.

Når du taster dine vare fra andre lande ude nfor EU, taster du så hele totalen på éen linje?, for du skal have en linje #varekøb og en linje #fragt

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Okay, det lyder mystisk. Det samme oplever jeg ikke :)
Jeg taster det hele på én linje ja.. Oftest er der ikke fragt på mit / betales af leverandøren.
Men jeg er stadig i tvivl omkring tolden på SKATs side

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se her Mathias.

​SMS
DHL Express-forsendelsen KOLI.NR fra LEVERANDØR er nu lastet på en af vores biler og forventes at blive leveret til dig i dag mellem 8-17.
Da forsendelsen er afhentet udenfor EU, vil der ved levering være opkrævning af Told/Moms på DKK: 221.5
Vores kurer medbringer betalingsautomat.
Venlig hilsen
DHL Express
​​
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)