Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg aner ikke hvad jeg vil, please hjælp med forslag :(

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. Jeg er 16 år, kommer fra Ringsted og er pt. startet på EUC i Næstved på smedeuddannelsen. Dog i det sidste par uger er jeg blevet i tvivl om det er det jeg vil, plus jeg ikke bryder mig om skolen. Jeg har altid troet at det var nemt og at jeg selvfølgelig bare skulle blive håndværker, men det ser ud til at jeg er for uvidende om maskiner og værktøj til at kunne blive smed.. Plus, at jeg er ekstremt dårlig til matematik, jeg er helt nede på 2.klasses-plan :( Det er noget lort og jeg er igen blevet i tvivl om hvad jeg skal/vil.. Jeg overvejer mureruddannelsen fordi jeg tror det er nemmere end smed, plus at jeg tror ikke at de alle sammen på murer går op i biler og er totalt fascineret af at skrue på knallerter osv., men mere typer som mig selv som mere er indeni sport og musik osv.. Men jeg er bare bange for at det vil blive ligeså svært med matematikken og at jeg bare kommer til at fortryde det lige så meget.. jeg er voldsomt meget i tvivl. Har også overvejet at starte på gymnasiet, men jeg aner ikke om jeg kan klare det, fordi jeg ved der er overdrevet mange lektier og jeg har aldrig nogensinde lavet lektier i mit liv.. :( det fortryder jeg naturligvis i dag.. Det eneste jeg kan lide at lave, er at tegne, dyrke kampsport, spille musik og skrive om ting der interesserer mig.. Jeg nyder ikke at lave håndværk, men er jeg nødt til det?! Eller er der en helt tredje vej..?! 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 32
Fra  Nordskov IT & Academy Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Find et arbejde og tag et sabbat år, samt tag de fag du er svag i som enkeltfag.

Føler du dig stadig ikke klædt på, så tag et år mere.

Gennemgå de hobby'er som du har beskrevet og tag fag i folk der har det som levevej og få deres rådgivning.

Snak med en uddanelsesvejleder!

Det er svært at rådgive, så ovenstående er kun foreslag!

Mvh. Martin

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)