Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge/potentiale i portaler?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den at jeg har forskellige idéer til at starte hjemmesider, med salg i baghovedet. Dvs siderne/portalerne skal feks omhandle både salg af produkter og forummer(fora) hvor entusiaster og brugere kan udveksle erfaringer og hjælp osv. Dvs man knytter feks et forum som Amino/integrerer den til en side der udelukkende feks sælger e-shopsløsninger og plugins og templates osv.

Jeg synes ikke den slags er så udbredt pt. En masse store virksomheder har feks et meget stærkt brand irl, men langt fra så stærke brands og løsninger online. Og det er nok fordi nettet bruges lidt anderledes pt, det er stadigvæk under rivende udvikling men markedet er ikke SÅ stort i Danmark(endnu).

Jeg ved ikke helt om det er en portal jeg har tænkt mig at starte, men jeg er helt hooked på ideen om at have både en salgshjemmeside og feks blogs og fora knyttet eller flettet ind, således at man får feks brugere der først er interesseret i forum-delen med forskellige spørgsmål, og så derefter tænker jeg at man kan lede dem hen eller henvise til salgs-delen. Ikke direkte men meget indirekte feks ved sticky emner, eller reklamer i siden osv.

Hvordan er markedet pt ift hjemmesider og fora der hjælper folk med alverdens spørgsmål og forespørsler men samtidig også forsøger at reklamere eller sælge produkter tilknyttet til siderne?

Normalt vil man jo have feks en ren handelsside, feks elextra.dk eller bh-froe.com hvor siden står alene. Der kan så være noget informativ tekst og beskrivelse af produkterne, men brugerne af siden har jo normalt også en dybere interesse i emnet og produkterne. Kan man ikke udnytte det behov, eller til at starte med fange dem hvis behov er at stille spørgsmål på en side, og på den måde generere forskellige former for salg?

Er der ikke mange ulemper ved at hoste siderne I Danmark normalt? Jeg tænker at hostingen er bedst hvis den foregår i udlandet. Men hvad så med det fysiske salg? Så skal det vel også foregå fra en udenlandsk distributør?

Hvordan finder man ud af hvor mange penge der er at tjene på et givent emne eller salgsobjekt normalt? Ud over at hoppe ud i det og tage den derfra. For Danmark er jo et relativt lille marked tænker jeg.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at det er forholdsvist komplekst at starte noget op på nettet. En masse små detaljer og regler og lovgivning osv. Og meget teknik man skal kende og have overblik over.

Men hvordan kan jeg starte i det små? Jeg har 0,0% erfaring med at lave hjemmesider og fora, men hvad med en blog til at starte med? Er det godt at have flere jern i ilden normalt? Feks en blog, samtidig med at man starter en hjemmeside op osv. Jeg har heller ikke noget netværk pt så jeg starter op fra scratch så at sige.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)