Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig, at kunderne betaler?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil starte en webshop, der sælger et produkt, der koster 40.000 - 100.000 kr. Jeg tror, det vil afholde mange kunder fra at købe, hvis de skal lægge hele beløbet ved bestilling, når der går op til 6-7 uger, før de får deres vare. Jeg tænker, de skal betale ca. 25% ved bestilling og resten senest fx 3 dage efter modtagelse af varen.


Jeg har 2 spørgsmål:

1) Hvordan sikrer man sig bedst muligt, at kunderne har til hensigt at betale de resterende 75% og gør det?

2)  Hvilken betalingsmetode er smartest til at inddrage de sidste 75%, når man ikke må gemme betalingskort oplysninger?

Mvh


Mette

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

bare lige en generel tanke… nu ved jeg jeg ikke hvor mange virksomheder der sælger produkter/services over en webshop til en pris mellem 40000-100000 kr.. jeg ville personlig aldrig købe noget over en webshop til den pris… når vi snakker det prisleje ville jeg fortrække en handel face2face mellem mig og sælger.

Har du overvejet den løsning? Her kan du jo så os lave en skriftlig aftale… :)  Om det så er b2b el b2c handel du vil beskæftige dig med, kan du jo stadig lave skriftlig aftale

men det var mit bud, selvom jeg ikke aner hvad det er du vil handle med.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Shit, håber ikke alle tænker som dig! :-) Men jeg må da indrømme, den samme tanke har strejfet mig - det må så komme an på en prøve.

Det er skræddersyede luksus havepavilloner, jeg vil sælge, og webshop er den eneste mulighed, da jeg sideløbende vil beholde mit lønmodtager job. Jeg skal som sådan heller ikke leve af det, men jeg tror, det bliver sjovt, og der falder vel også forhåbentligt et lille overskud af. Jeg arbejder som online marketing coordinator og har derfor i det mindste forudsætningerne for at lave en god webshop, der forhåbentlig kan overbevise kunderne om, at de kan stole på mig.

Men mange tak for input!

Mvh

Mette

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,


Nu må du ikke hænge mig op på det her, men kunne være at du skulle undersøge om du kan finde en escrow-leverandør i Danmark?

- Ved ikke om de findes, men det kunne være en mulighed da?


Frank

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad være med at tilbyde alle mulige betalingsmuligheder.  De største svindlere kan man ofte finde blandt de "fineste" folk (ikke at misforstå Wink )  Hvis du skal sælge en skræddersyet havepavillion, så forlang betaling af hele beløbet, up front - færdig.  Kunder til et produkt i denne prisklasse har råd til den slags.  Og så er der dem der kun har det i munden - det er dem du får bøvl med hvis du laver delbetalinger.  Prøv at se på markedet for drivhuse, der er ingen kære mor, det er netto kontant kasse 1 ved bestilling, og modellerne kan sagtens købes online helt på til +80.000 kr.  Spild ikke tiden og undgå bøvl med de professionelle dårlige betalere. Yes

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Roberts.dk:
så forlang betaling af hele beløbet, up front - færdig.  Kunder til et produkt i denne prisklasse har råd til den slags.

Du får sgu da ikke nogen kunder til at betale 100.000 DKK forud, til en ukendt webshop.  

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan afgør man om en webshop er kendt eller ukendt, bare fordi den ikke er på trustpilot eller du ikke kender den, er den så ukendt og måske ikke seriøs?

Hvis siden fremstår seriøs og dialogen ( support ) osv. er nemt og hurtigt og med alle info om firmaet på siden, så kan jeg ikke se at der skulle være et problem.

Du kan da altid få pengene retur fra banken når du betaler med dankort.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fede svar - meget interessant at få andres vinkler på det.

Måske jeg lige nu hælder mest til 100% up front efter jeres input, for det kan da godt være, man taber nogle potentielle kunder på det, men de mest seriøse vil nok hænge ved, og så må jeg bare yde top kundeservice og virke troværdig (og det har jeg let ved, da det sidste i verden jeg vil er at snyde nogen). Og så bliver mine pavilloner selvfølgelig så fantastiske, at folk slet ikke kan sige nej, når de først har set dem på webshoppen! :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej at lave nogle aftaler med mindre havecentre rundt omkring i de større byer, så de kan have en udstillingsmodel stående, hvis dine kunder vil den inden de køber den, du kan evt. aftale med firmaerne at de kun har den stående og ikke skal stå for salget?

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Genial idé! Jeg havde selv tænkt på senere at leje et lille stykke jord hos en bondemand i nærheden til fremvisning, men dette er da klart bedre. Det vil jeg prøve (selv om jeg i starten vil begrænse udgifterne meget, og pavillonerne koster jo også mig penge, men 1-2 skulle jeg nok kunne finansiere). Og det burde jo være win-win! :-)

Mange hilsner,

Mette

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)