Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarte af Ide

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle her på Amino har lige noget jeg godt lige vil vide.

Jeg går nu på min 2. år på Hg, jeg har så mange ideer jeg godt vil prøve man kender bare ikke alle de faldgrupper som finde der ude.

Hvem skal man gå til hvis man vil have hjælpe hvor er de direktør som så gerne vil hjælpe ny unge iværksætter, det er lige med at komme i gange med det ?

håber at i alle her på Amino kan hjælpe mig

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Første step er at finde ud af hvad din idé er.

Step to er en forretningsplan

Step tre er at få nogen til at kigge på den, inden den bliver sendt til nogen der betyder noget for projektet eller i det hele taget kan "lukke" den inden den er startet.

Step fire er så en egentlig søgning på folk der evt. kan hjælpe dig..

Gennemarbejd ideen med dig selv og skriv ALT ned du kommer i tanke om, før du gør mere. Prøv at se tingene fra en evt. investors side, bankens side osv... :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej xtl.

xtl:

hvor er de direktør som så gerne vil hjælpe ny unge iværksætter, det er lige med at komme i gange med det ?

Jeg vil give LKlitgård ret, men kan ikke lade være med at supplere med mit standard-svar:

1) Jeg har penge nok: Kontakt nærmeste statsautoriserede revisor.

2) Jeg har ikke penge nok: Læs her: https://startvaekst.virk.dk/node/111. Herefter er du klar til at starte og i stand til at stille mere konkrete spørgsmål herinde.

God vind!

Jørgen

ps. Jeg er direktør (og vil gerne hjælpe dig). Du kan også kalde dig f.eks. "direktør i eget selskab på idéplan", hvis du har lyst. "Direktør" er lissom "revisor" (og i modsætning til f.eks. "advokat") ikke en beskyttet titel - alle kan kalde sig det.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen til at starte med vil jeg godt lige side tak for de svar jeg har fået.

Der var mange guldkorn både nogle man har hørte før man også nogle man ikke har,

jeg har en ide som jeg godt vil gang med, men skal forretningsplan også være til stede hvis man ikke har nogen ide om at låne penge.

Er bare ikke lige den person som ringer til banken og låner penge eller andre lånesteder da det jo ikke er mine penge og det bliver det jo aldrig

er unge studerende og har ikke så mange penge og har det ikke godt med gæld

så måske kan en sponsor hjælpe mig eller hvordan kan man komme i gang ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

der er jo flere grunde til at ha en forretningsplan. Det behøver ikke være så vældigt forkromet, men for ens egen skyld er det da ikke så skidt at ha en plan - hvor er jeg - hvor vil jeg hen - hvordan vil jeg kommer derhen, og hvordan vil jeg komme der hen.

Dertil et lille budget der siger lidt om hvad vil jeg ha af omkostninger og hvad tror jeg at jeg vil kunne omsætte - og dermed, har jeg penge nok eller ikke

Bankerne har krav på sig i hvidvasklov (ikke så gammel så mange har ikke oplevet det) om de skal

Kende formålet men er forretningskonto = ofte en enkelt forretningsplan.

Kende omfanget af en forretning = ofte et budget

Samt legitimation af kontohaver

Derfor vil de tre ting i dag være helt naturlige krav fra næsten alle banker - helt specielt til kunder de ikke kender vældigt godt, til en helt ny erhvervskonto

De bør ikke afskrække, da det er noget man selv har nytte af. 

Dertil vil de ofte for helt nye kunder kende privatøkonomien evt via skats årsopgørelse.

Det at du ikke skal låne har ikke spor indflydelse på kravene under hvidvask loven. 

Det er en god ide hvis du kan undgå at låne i banken eller hos investorer, men læs her om du skal ha personlig konto eller om du skal over i en erhvervskont (Lovpligt for bankkonto til selskaber )

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Bankerne har krav på sig i hvidvasklov (ikke så gammel så mange har ikke oplevet det) om de skal

Kende formålet men er forretningskonto

John - din autokorrektur forvirrer lidt - man skal gætte på, hvad der kan have været autokorrigeret fra. Du mener formentlig "...formålet MED EN forretningskonto.." Men "Bankerne har krav på sig.." kan jeg ikke liiii greje.

Tilbage til "Opstarte af Ide" - din forretningsplan skal nok læses igennem af andre, inden du viser den til banken/bankerne. "Er unge studerende" osv. falder igennem.

"Kan en sponsor hjælpe?" Du mener formentlig "investor" - og sådan én gør det jo ikke for dine blå øjnes skyld. Du skal også have en idé om, hvad du vil tjene penge på, for at kunne få en investor. Hvis jeg investerer 50.000 kr. i dine ideer, hvad er så (1) sandsynligheden for, at jeg får pengene igen? (2) Hvad får jeg ekstra? Hvis du ikke er meget for gæld, så er det nok heller ikke sjovt at have en investor til at ånde dig i nakken for snart at få nogle penge.

Så frem med blyanten og få lavet dig en forretningsplan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
din autokorrektur forvirrer lidt - man skal gætte på, hvad der kan have været autokorrigeret fra. Du mener formentlig "...formålet MED EN forretningskonto.." Men "Bankerne har krav på sig.." kan jeg ikke liiii greje.

Ja kende formålet MED en forretningskonto/erhvervskonto - autokorrektur fejl Ipad

At ha krav på sig er vel ikke så mystisk eller? Bankerne har krav på sig om at skulle og så en række punkter  = der er lovkrav i forhold til bankers hvidvaskkontrol

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Væksthuskonsulenter er det god ide at være tilslutte sådan en ?



Side 1 ud af 1 (8 indlæg)