Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af salgspris

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  TØT GESICKA ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi er igang med at finde ud af hvad prisen på vores møbel skal være. Vi vil sælge på B2B.

Vi kunne godt tænke os at regne hele vejen igennem "kæden" og finde ca. ud af hvad prisen bliver i butikken. Men vi kan ikke helt gennemskue beregningen, så måske et klogt hoved vil hjælpe os. Jeg prøver lige at stille op, så må I gerne rette.

Eksempel.

Indkøbspris 450 kr.

Vores avance 500 kr.

Samlet 950 kr. + moms

= salgspris 1.187,5

Lad os antage at butikken ønsker avance på 50 %. Er det af hele beløbet eller beløbet uden moms de beregner af, når de kan trække momsen fra? i eksemplet tager jeg den fulde pris

Butikkens avance 50 % = 593,75

Pris før moms er så kr. 1.781,25

+ moms

Samlet pris i butikken kr. 2.226 kr.

Er det helt ude i hampen eller? Skal indkøbsprisen regnes med moms, eller indkøbsprisen før moms?

Tak og god weekend :)

Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave alle dine beregninger uden moms, og først ligge moms'en til ved salget i butikken til kunden :-)

Fra Lemvig
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  TØT GESICKA ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, for at jeg lige forstår det, kan du så forklare mig hvorfor det hænger sådan sammen. Jeg skal vel tage højde for min salgsmoms når jeg giver kunden en pris? og hvad med min købsmoms?

Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, normalt giver man priser uden moms når det er B2B. Momsen kommer selvfølgelig på fakturaen til kunden, men det trækker de jo alligevel fra...

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville have sendt dig et svar som PB, men det har du slået fra.  En del af svaret ville indholder oplysninger som måske ikke er velegnet til at præsentere på offentligt forum, så medmindre du sender mig en email jeg kan svare på, kan du ikke få mine (forhåbentlige) guldkorn.  God weekend Smile

Fra Lemvig
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  TØT GESICKA ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar begge to:) så er jeg lidt med igen:) Robert jeg sender dig en mail:) ved ikke lige hvorfor pb er slået fra:(
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:

Ville have sendt dig et svar som PB, men det har du slået fra. 

Og det har du så heller ikke ;-)

Kan du skrive til mig på info @ mediaplace.dk da jeg gerne vil vide det samme som trådstarter :-)

God weekend

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Roberts.dk:

Ville have sendt dig et svar som PB, men det har du slået fra. 

Og det har du så heller ikke ;-)

Kan du skrive til mig på info @ mediaplace.dk da jeg gerne vil vide det samme som trådstarter :-)

God weekend

 

Meget meget mærkeligt - har netop set efter, og det ser sådan ud uden at jeg har foretaget mig noget som helst ?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle brugere jeg kontakter er det ikke muligt at snede PB, så det er måske en fejl i deres system?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville skrive til mig Roberts.dk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)