Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 CVR numre - 1 bil?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg har to ApS CVR numre, den ene er hvor vi laver en låne serviceydelse til kunderne og den anden er en webshop. To vidt forskellige selskaber.

Jeg skal bruge en bil til begge selskaber. Til serviceydelsen skal jeg bruge den til, at hente og fragte kunderne og deres produkter. Til den anden, skal jeg bruge til show, frem vise på messer og fragte nogen produkter. Jeg skal også køre med trailer i begge selskaber.

Mit spørgsmål er, kan mine to selskaber gå sammen om at købe/lease en hvidpladet bil?

Mvh.
Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke være klogt at lade begge selskaber hæfte for forpligtelserne i en leasingkontrakt.

Hvorfor lader du ikke det ene selskab stå for bilen - og fakturer det andet vedr. dettes anvendelse.

Husk at du ikke har momsfradrag på drift (eller anskaffelse) af en hvidpladet bil.

Du bør i øvrigt regne på, om det smarteste for i virkeligheden ville være at lease bilen privat og modtage skattefri kørselsgodtgørelse efter statens takster.

Og så er der i øvrigt hele problematikken omkring evt. anvendelse. Der er mange forhold, der skal tages hensyn til.

Tag din revisor med på råd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit sidste afsnit skulle der stå "privat anvendelse".

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)