Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg uden at have et firma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg oprette en hjemmeside hvor jeg kan sælge ting. Som fx hjemmesider. Kan jeg gøre det uden at registrere et firma og betale moms og have et cvr nr.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja hvis du er over 18 da umyndige ikke må forpligte sig (og heller ikke kan) og ikke må tage risiko for gæld og i sagens natur ikke kan stilles til regnskab for evt kunderetur mm (mere HER evt)   i så fald skal du ha dispensation hos statsamtet i alle fald

2 forudsat du ikke kommer til at omsætte (sælge) for mere end 50.000 kr på nogen som helst 12 mdr periode se MOMSREGISTRERING SOM HER 

Du skal føre regnskab og kun udgifter som 100% kommer for at du har indtægterne kan trækkes fra - alle bilag gemmes 5 år og du skal opgive dit forventede overskud i forskudsregistrering til skat og det endelige overskud i selvangivelsen - og du skal be om udvidet selvangivelse hos skat fra start - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg gøre det hvis jeg er umyndig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en måde at gøre det på uden at lave et firma/virksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

har du læst mit link http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html eller ikke Big Smile Nej - du må ikke drive webshop som under 18 - du er en virksomhed og det må du ikke være og det helt uanset registrering eller ikke. Dine kunder kan jo ikke kræve 14 dages returret af en sælger der ikke har ansvar for sine handlinger og det har du ikke som under 18 i den forbindelse - og du må ikke kunne gældssætte dig og det er umuligt at undgå at ha en sådan risiko i en webshop med kunder der kan returnere og leverandører osv som du ikke kan lave aftale med bindende da du ikke kan holdes ansvarlig

Du må lave honorar ydelser - arbejde for nogen med at lave en webshop til dem som de så betaler dig med indberetning til skat som honorar eller tage job eller rydde sne, klippe hæk osv hvis du aftaler det med private- men du må ikke drive noget der ligner en webshop med salg - Du ER virksomhed dag 1 du gør det - du er bare ikke registreret og det er ulovligt -. du skal via statsamtet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@John, hvad er straffen for som 17 årige at starte en webshop uden tilladelse fra statsamtet? 😉

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

var det ikke mere konstruktivt at du svarede selv faktisk? Mange vil aldrig blive opdaget andre vil. Jeg ved hvad du mener med dit spørgsmål men er slet ikke ned på  civil ulydenhed i skattespørgsmål -tag bare at følge reglerne¨Handeler det ikke m riskiko for opdagelse?  det er totalt ligeemet for mig - Er det lovligt for en under 18 at drive en egnetlig websbhop uden være registret eller ej Henrik?  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmm - jamen hvilke skattelove bliver overtrådt? Det kunne jeg aldrig finde på at opfordre til.

Pointen er jo at der ikke er nogen straf for de unge. Et forbud uden sanktioner hvad er det værd?

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får jeg så ikke registreret en webshop hvis jeg får en over 18 til det? Kan jeg så bare begynde?Og så selvfølgelig lave regnskab.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)