Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jensens Bøfhus - retten til navnet Jensen

Side 3 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Fashion-Seller:

Jensens Bøfhus gør det, de fleste ville gøre, nemlig at forsvarer det brand, som de har bygget op...

Det kan godt være, at folk sidder og siger noget andet i tråden her, men jeg tvivler på, at ret mange ville sidde og smile og klappe en anden virksomhed på skuldrene, hvis man samtidig føler, at de lukrerer på det livsværk, som man selv har skabt...

Man kan så mene og synes, hva man vil om sagen, men igen, ville alle ik selv afprøve den ved en domstol, såfremt de både havde trademark beskyttelse inkl i EU mm på navnet? Og hvis man selv ville gøre det, hvad er det så lige, at Jensens Bøfhus gør forkert?

Folk har altid en sjov tendens til, at de vil forsvarer den lille mand mod det store firma, også selvom det betyder, at det koster retsikkerheden. Og selv samme mennesker føler sig selv krænket, hvis nogen gør det samme mod dem, som den lille mand gør mod det store firma. Det er en firnurlig dobbeltmorale, som ene og alene er baseret på følelser, og som typisk kun ses fra en vinkel eller side, nemlig den lille mand...



Jeg er langt hen af vejen enig og forstår skam udmærket Jensens Bøfhus og at de prøver det ved domstolen.

Jeg vil argumenterer for at dommen er korrekt, og at Jensen er noget nær public domain, og det bliver noget rod hvis man kan få beskyttet den slags.

Min holdning har ikke noget med den lille mod den store at gøre. Det vil dog ofte være den lille mod den store, da de store ofte er tilgodeset og får en udvidet beskyttelse af deres navn, som den lille ikke kan gøre krav på. De store har også muligheden for at tryne de små, og udnytte de mange millioner de har bag sig. Og ja så er der mange der "hepper" på underdog'en. Ligesom i sport, her bør man i stedet stole på domstolene som i ovennævnte sag.  

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, og mit indlæg var også mere generelt, da folk herinde og i almindelighed, ofte tager parti, uden at have forudsætningerne. Denne sag er et godt eksempel, da ingen kender sagens indhold ud over dommen fra Sø- og Handelsretten... 

At de store bliver tilgodeset, og at de tryner de små med pga deres pengetank, det er sådan set spillets regler. Sådan har det altid været, og sådan vil det altid være. Har man mange penge, har man mange ekstra muligheder, og det gælder i mange aspekter her i livet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Fashion-Seller:
Folk har altid en sjov tendens til, at de vil forsvarer den lille mand mod det store firma, også selvom det betyder, at det koster retsikkerheden.
 Confused

"Jensen er så udbredt et navn, at en stor restaurantkæde ikke får medhold i forsøget på at få fjernet 'Jensens Fiskerestaurant' fra gadebilledet i Sæby.
Det har Sø- og Handelsretten fastslået i en dom. Men dommerne siger, at der ikke er nogen risiko for, at forbrugerne forveksler restauranten i Sæby med bøfkæden."

"To see what is right and not to do it is want of courage." / Confucius 

Hvis du læser mit indlæg vil du se, at alt er skrevet generelt uden at jeg tager stilling til sagen angående Jensens Bøfhus. Jeg kender ik indholdet i sagen, og derfor føler jeg ik rigtig, at jeg hverken kan tage parti eller stilling... 

Og det er flot, at du kan kaste om dig med citater, men at overholde reglerne omkring citatskik, det kan du ik, hvilket er ualmindelig dårlig stil. Man må ik bare kopierer tekst fra nettet, og sætte det ind i " " uden at linke til original kilden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er en mærkelig sag - forstår den hverken strategisk eller markedsførings mæssigt - det an godt være de får en masse omtale, og nogle siger så at dårlig omtale er bedre end ingen.

Men jeg ville godt nok tænke, med så stort et "brand" som Jensen's Bøfhus vel kan betragtes at være, hvertfald genkendeligheden hos den gennemsnitlige dankser er høj - så ser jeg slet ikke hvad man skal få ud af denne sag. Jeg ser nærmest kun at Jensen's Bøfhus som taber, uanset om de så taber eller vinder sagen.

Og så bare en lille stik pille, som jeg ikke håber farver ovenstående linjer - at Jensen's Bøfhus i mine øjne efterhånden skulle tænke lidt på at bruge kræfterne på bedre service, bedre kvalitet i maden - var for små to uger siden på en af deres restauranter, og det var ikke ligefrem en god oplevelse, og den nævnte sag er da ikke lige noget der gør helheds indtrykket bedre.

Så måske de skulle bruge de penge de nu bruger i advokat omkostninger på deres betalende kunder i stedet, for selve konceptet fejler jo som sådan ikke noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Hvis du læser mit indlæg vil du se, at alt er skrevet generelt uden at jeg tager stilling til sagen angående Jensens Bøfhus. Jeg kender ik indholdet i sagen, og derfor føler jeg ik rigtig, at jeg hverken kan tage parti eller stilling... 


Undskyld.
 

Fashion-Seller:
Og det er flot, at du kan kaste om dig med citater, men at overholde reglerne omkring citatskik, det kan du ik, hvilket er ualmindelig dårlig stil.

Er du en sensitiv perfektionist? at være perfektionistisk er ikke det samme som at være perfekt.

Jeg er ikke perfektionist. Men jeg kan give dig originaltekst fra mig:

Vi mener, at frihed er vigtigt både privat og socialt, men hvis ikke vi forener vores ønske om frihed med ansvar, så er det ikke frihed, vi skaber, men begrænsning. Udvikling kan ikke finde sted uden viden. Vi skaber viden der, hvor vi vælger at lære nyt.

Ignorance er vores værste fjende. Derfor ser man en klog leder fylde sit folks hjerter med visdom. Den der fylder folk med intelligens og lærdom er forudseende.

Når folk respekterer hinanden, og den yngre generation respekterer den ældre, så kan alle nyde den gensidige respekt og omtanke. Der findes kyndige og taknemmelige ledere, som har erfaring fra forskellige stillinger, og de kan opnå succes.

Hvor der ikke er respekt, er der ikke forståelse. Hvor der mangler forståelse, opstår der skænderier. Hvor der er skænderier, forsvinder intelligensen. Hvor der ikke er intelligens, er der ingen korrekte handlinger.

Frihed eksisterer ikke uden engagement, og gode mennesker er engagerede i gode ting.

Ægte videnskab går ikke tabt i paradokser. Det løfter sløret og giver det ukendte mening.

Osv. Osv. Jeg kan give dig et par tusind.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Fashion-Seller:
Og det er flot, at du kan kaste om dig med citater, men at overholde reglerne omkring citatskik, det kan du ik, hvilket er ualmindelig dårlig stil.

Er du en sensitiv perfektionist? at være perfektionistisk er ikke det samme som at være perfekt.

Jeg er ikke perfektionist. Men jeg kan give dig originaltekst fra mig:

Vi mener, at frihed er vigtigt både privat og socialt, men hvis ikke vi forener vores ønske om frihed med ansvar, så er det ikke frihed, vi skaber, men begrænsning. Udvikling kan ikke finde sted uden viden. Vi skaber viden der, hvor vi vælger at lære nyt.

Ignorance er vores værste fjende. Derfor ser man en klog leder fylde sit folks hjerter med visdom. Den der fylder folk med intelligens og lærdom er forudseende.

Når folk respekterer hinanden, og den yngre generation respekterer den ældre, så kan alle nyde den gensidige respekt og omtanke. Der findes kyndige og taknemmelige ledere, som har erfaring fra forskellige stillinger, og de kan opnå succes.

Hvor der ikke er respekt, er der ikke forståelse. Hvor der mangler forståelse, opstår der skænderier. Hvor der er skænderier, forsvinder intelligensen. Hvor der ikke er intelligens, er der ingen korrekte handlinger.

Frihed eksisterer ikke uden engagement, og gode mennesker er engagerede i gode ting.

Ægte videnskab går ikke tabt i paradokser. Det løfter sløret og giver det ukendte mening.

Osv. Osv. Jeg kan give dig et par tusind.

Næ jeg synes bare det er utroligt og irriterende, når folk ik formår at overholde lov om god citatskik...

Og hvad du ellers skriver her, det aner jeg ik, hvad har med sagen at gøre, men jeg håber da, at nogle kan få noget ud af dit poetiske digt, nu du har brugt tid på at skrive det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Og hvad du ellers skriver her, det aner jeg ik, hvad har med sagen at gøre, men jeg håber da, at nogle kan få noget ud af dit poetiske digt, nu du har brugt tid på at skrive det...

1 januar 1863

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så gjorde Jensens Bøfhus alligevel det rette, som alle andre også ville have gjort... 

Men mener EB seriøst, at det der er en artikel? 2 linjer uden andet end en oplysning. Det kunne have været et tweet eller andet, men det er dælme ik en artikel, som har taget mange sekunder at skrive...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Så gjorde Jensens Bøfhus alligevel det rette, som alle andre også ville have gjort... 

Men mener EB seriøst, at det der er en artikel? 2 linjer uden andet end en oplysning. Det kunne have været et tweet eller andet, men det er dælme ik en artikel, som har taget mange sekunder at skrive...

Artiklen er opdateret nu - jeg var lige lovlig hurtig til at linke ;-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Fashion-Seller:

Så gjorde Jensens Bøfhus alligevel det rette, som alle andre også ville have gjort... 

Men mener EB seriøst, at det der er en artikel? 2 linjer uden andet end en oplysning. Det kunne have været et tweet eller andet, men det er dælme ik en artikel, som har taget mange sekunder at skrive...

Artiklen er opdateret nu - jeg var lige lovlig hurtig til at linke ;-) 

Her er der stadigvæk kun to linjer, også selvom jeg opdaterer siden, sletter cookies osv...

Men ellers er der en mere fyldestgørende artikel på EPN.

http://epn.dk/brancher/turisme/hotel/ECE7038109/jensen-s-boefhus-har-faet-medhold-i-navnestrid/ 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 9 (90 indlæg)