Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jensens Bøfhus - retten til navnet Jensen

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian:
Hvorfor efter 11 år har de problem? Det har Jacob Jensen gjort siden 2001.  

Mit gæt er, at han nu er større, end han var dengang. Nu vandt han da heldigvis også sagen i Sø og Handelsretten, og jeg håber da også, at han vinder den i Højsteret.

Jacobs fisk er godt nok et dårligt navn, hvis du spørger mig. Selvfølgelig må en mand åbne en restaurant med sit eget navn. Desuden er det da lidt komisk at spekulere i, hvad Jacob Jensen tænkte, da han åbnede sin fiskerestaurant. Det kunne da ligeså godt være, at han var en mand med navnet Jensen, der gerne vil sælge fisk.

Sø og Handelsretten fastslog at "der ikke er nogen risiko for, at forbrugerne forveksler restauranten i Sæby med bøfkæden." Fra Politiken.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er latterligt af Jensens Bøfhus. Men er sagen ikke afsluttet? 

Jeg befinder mig ofte i Faaborg og der er der en restaurant der har skiftet navn fra "Jensens Fiskerestaurent" til "Hr.Jensens Fiskerestaurent". Men det er sikkert ikke den du omtaler?

/Asger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger:
har skiftet navn fra "Jensens Fiskerestaurent" til "Hr.Jensens Fiskerestaurent". Men det er sikkert ikke den du omtaler?

Nej, Du kan se her: http://www.jensensfisk.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
hvad synes du om sagen og bruge sit efternavn til den virksomhed?


De burde se indad når de har valgt at bruge Danmark mest almindelige efternavn. Så kan de ikke bagefter komme i tanker om at andre ikke må hedde det. 

I øvrigt kan jeg varmt anbefale at besøge Jensens Fiskerestaurant, hvis I kommer forbi Sæby. Det er superlækker mad og lokalerne er virkeligt skønne med en behagelig akustik og skøn udsigt.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Hans Jonas Hansen:
Til Fru Hartmann: Ejeren af Jensens Fiskerestaurant hedder ikke Skov Jensen, det gør ejeren af Jensens Bøfhus. Ud fra hvad der står i ovenstående tekst har han ingen andre muligheder for at bruge et andet efternavn, end det efternavn han rent faktisk har.

OK min fejl...

Men så kunne fiskemanden, Jacob Jensen, jo have valgt Jacobs fisk.... Man skal jo ikke nødvendigvis bruge sit efternavn!

... og komme i problemer med Jacob's pita? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Som iværksætter, hvad synes du om sagen og bruge sit efternavn til den virksomhed?

De mærkelige stjerner fra iværksættere.
Fem stjerner til Fru Hartmann for: ”Hvorfor så stille dit spørgsmål her?”
En stjerne til mig for: “You don’t choose the things you believe in. They choose you. “

Jeg stiller vildt høje krav selvom nogle iværksætter selv langt fra er perfekte.?

“If given the choice between Righteousness and Peace, I choose Righteousness.”

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jensens Bøfhus gør det, de fleste ville gøre, nemlig at forsvarer det brand, som de har bygget op...

Det kan godt være, at folk sidder og siger noget andet i tråden her, men jeg tvivler på, at ret mange ville sidde og smile og klappe en anden virksomhed på skuldrene, hvis man samtidig føler, at de lukrerer på det livsværk, som man selv har skabt...

Man kan så mene og synes, hva man vil om sagen, men igen, ville alle ik selv afprøve den ved en domstol, såfremt de både havde trademark beskyttelse inkl i EU mm på navnet? Og hvis man selv ville gøre det, hvad er det så lige, at Jensens Bøfhus gør forkert?

Folk har altid en sjov tendens til, at de vil forsvarer den lille mand mod det store firma, også selvom det betyder, at det koster retsikkerheden. Og selv samme mennesker føler sig selv krænket, hvis nogen gør det samme mod dem, som den lille mand gør mod det store firma. Det er en firnurlig dobbeltmorale, som ene og alene er baseret på følelser, og som typisk kun ses fra en vinkel eller side, nemlig den lille mand...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Han læner sig bevidst op ad et i forvejen kendt navn - og ved det. Han prøver jo at lukrere på det.


Øhh hvordan ved du det er bevidst? Det er da normalt at lade sit efternavn indgå i sin forretnings navn. Jeg ville aldrig tænke Jensens Bøfhus, hvis jeg så Jensens pølsevogn, fiskemand, kebabstand eller lignende. Vil du virkelig mene det er fremmeligt, at der skal dannes præcedens for den slags? "Jensens" helt ærligt.

Der skal mere til, at snylte på goodwill end at have det mest normale efternavn i DK til at indgå i sit navn. Det har han rettens ord på, og det er korrekt. Jeg ved ikke om han på andre måder snylter på Jensens Bøfhus renomme og goodwill. Indretningsmæssigt, logo, whatever. Men som uddannet jurist med speciale i IPR ville det overraske mig MEGET, baseret ALENE på navnet, hvis den dom, for et andet udfald i højere instans.

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Jensens Bøfhus gør det, de fleste ville gøre, nemlig at forsvarer det brand, som de har bygget op...

Det kan godt være, at folk sidder og siger noget andet i tråden her, men jeg tvivler på, at ret mange ville sidde og smile og klappe en anden virksomhed på skuldrene, hvis man samtidig føler, at de lukrerer på det livsværk, som man selv har skabt...

Man kan så mene og synes, hva man vil om sagen, men igen, ville alle ik selv afprøve den ved en domstol, såfremt de både havde trademark beskyttelse inkl i EU mm på navnet? Og hvis man selv ville gøre det, hvad er det så lige, at Jensens Bøfhus gør forkert?

Folk har altid en sjov tendens til, at de vil forsvarer den lille mand mod det store firma, også selvom det betyder, at det koster retsikkerheden. Og selv samme mennesker føler sig selv krænket, hvis nogen gør det samme mod dem, som den lille mand gør mod det store firma. Det er en firnurlig dobbeltmorale, som ene og alene er baseret på følelser, og som typisk kun ses fra en vinkel eller side, nemlig den lille mand...



Jeg er langt hen af vejen enig og forstår skam udmærket Jensens Bøfhus og at de prøver det ved domstolen.

Jeg vil argumenterer for at dommen er korrekt, og at Jensen er noget nær public domain, og det bliver noget rod hvis man kan få beskyttet den slags.

Min holdning har ikke noget med den lille mod den store at gøre. Det vil dog ofte være den lille mod den store, da de store ofte er tilgodeset og får en udvidet beskyttelse af deres navn, som den lille ikke kan gøre krav på. De store har også muligheden for at tryne de små, og udnytte de mange millioner de har bag sig. Og ja så er der mange der "hepper" på underdog'en. Ligesom i sport, her bør man i stedet stole på domstolene som i ovennævnte sag.  

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Folk har altid en sjov tendens til, at de vil forsvarer den lille mand mod det store firma, også selvom det betyder, at det koster retsikkerheden.
 Confused

"Jensen er så udbredt et navn, at en stor restaurantkæde ikke får medhold i forsøget på at få fjernet 'Jensens Fiskerestaurant' fra gadebilledet i Sæby.
Det har Sø- og Handelsretten fastslået i en dom. Men dommerne siger, at der ikke er nogen risiko for, at forbrugerne forveksler restauranten i Sæby med bøfkæden."

"To see what is right and not to do it is want of courage." / Confucius 
Side 2 ud af 9 (90 indlæg)