Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jensens Bøfhus - retten til navnet Jensen

Side 1 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jensens Bøfhus kræver retten til navnet Jensen.

Jensens Bøfhus trækker ejeren bag en lokal fiskerestaurant i Højesteret for at bruge »Jensen« i virksomhedens navn. 261.432 mennesker hedder Jensen i Danmark.Sidste år tabte Jensens Bøfhus sagen i Sø- og Handelsretten, men nu har restaurationskæden taget skridtet videre til en højere instans.

Torsdag mødtes han i Højesteret med ejeren af Jensens Bøfhus, Palle Skov Jensen, i en varemærkesag om, hvorvidt anvendelsen af navnet »Jensen« på Jacob Jensens firma, Jensens Fiskerestaurant, er en krænkelse af Jensens Bøfhus' rettigheder.

»Vi ønsker naturligvis at værne om vores brand og vores navn, som vi i mere end 20 år har brugt mange millioner kroner på at markedsføre. Vi mener ikke, at andre restauranter bør kunne trække på den goodwill, som vi har opbygget,« har pressechef i Jensens Bøfhus, Jens Arnborg Lund, tidligere udtalt i sagen.

 Jacob Jensen er positivt efter han sidste år vandt sagen i Sø- og Handelsretten.

»Koncepterne er jo vidt forskellige, og jeg har ikke den store tvivl om udfaldet. Der er jo masser af andre virksomheder i Danmark med navnet Jensen, der er relateret til mad,« siger han."

Jeg har et lille spørgsmål til Jensens Bøfhus: kan I ikke se en mulighed for at åbne en fiskerestaurant i fremtiden, og se en mulighed for at videre-udvikle Jensens Bøfhus til Jensens Fiskerestaurant?  Svaret er ja eller nej, Jacob har opbygget en koncept Jensens Fiskerestaurant, der er værdi i. Han har også brugt mange penge til at udvikle sin koncept. Hvis man hedder Jensen, må man generelt gerne bruge sit efternavn til den virksomhed, man driver. Det har Jacob Jensen gjort siden 2001.  

Som iværksætter, hvad synes du om sagen og bruge sit efternavn til den virksomhed?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kristian:
Jeg har et lille spørgsmål til Jensens Bøfhus:

Hvorfor så stille dit spørgsmål her?

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant indlæg

Jeg synes du har nogle gode synespunkter :-D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Hvorfor så stille dit spørgsmål her?

Som iværksætter, hvad synes du om sagen og bruge sit efternavn til den virksomhed?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kunne han have valgt et andet navn til sin restaurant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Remy:
Så kunne han have valgt et andet navn til sin restaurant.

Fallibility.

You don’t choose the things you believe in. They choose you. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke iværksætter, men jobsøgende!

Mon ikke "Jensen" godt vidste at han ville få problemer med bøfhuset?

Palle Skov Jensen har andre muligheder. Palles fisk - Skovs fisk ......

Han læner sig bevidst op ad et i forvejen kendt navn - og ved det. Han prøver jo at lukrere på det.

I min verden ikke specielt smart. Slet ikke hvis potentielle kunder tror at det er samme koncern som bøfhuset, hvor de i øvrigt ikke gider komme pga..... nævn selv i flæng hvorfor folk ikke gider Jensens bøffer.

Og når du fremover citerer, så tag lige det hele med. 

Du skrev; "Jeg har et lille spørgsmål til Jensens Bøfhus:" og det var det jeg svarede på!


Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Som iværksætter, hvad synes du om sagen og bruge sit efternavn til den virksomhed?

Min twitterprofil er hjhansen, så jeg skal nok holde mig væk fra vinbranchen :D .

Til Fru Hartmann: Ejeren af Jensens Fiskerestaurant hedder ikke Skov Jensen, det gør ejeren af Jensens Bøfhus. Ud fra hvad der står i ovenstående tekst har han ingen andre muligheder for at bruge et andet efternavn, end det efternavn han rent faktisk har.

Jeg ville ikke have noget mod at bruge mit eget navn, selvom der nok er en del andre virksomheder, som også hedder noget med Hansen. Men som iværksætter skal man helt klart være opmærksom på, at store virksomheder gør alt for at beskytte deres brand. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Jonas Hansen:
Til Fru Hartmann: Ejeren af Jensens Fiskerestaurant hedder ikke Skov Jensen, det gør ejeren af Jensens Bøfhus. Ud fra hvad der står i ovenstående tekst har han ingen andre muligheder for at bruge et andet efternavn, end det efternavn han rent faktisk har.

OK min fejl...

Men så kunne fiskemanden, Jacob Jensen, jo have valgt Jacobs fisk.... Man skal jo ikke nødvendigvis bruge sit efternavn!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Jonas Hansen:
Men som iværksætter skal man helt klart være opmærksom på, at store virksomheder gør alt for at beskytte deres brand. 

Hvorfor efter 11 år har de problem? Det har Jacob Jensen gjort siden 2001.  

kan de ikke se en mulighed for at åbne en fiskerestaurant i fremtiden, og se en mulighed for at videre-udvikle Jensens Bøfhus til Jensens Fiskerestaurant?  Jacob har opbygget en koncept Jensens Fiskerestaurant, der er værdi i. Han har også brugt mange penge til at udvikle sin koncept. 

Side 1 ud af 9 (90 indlæg)