Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til virksomhed i Sverige uden moms

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når vi køber varer i Sverige, sker det uden at betale moms - vi har blot opgivet vores momsnummer til leverandøren.

Vi har nu fået en forespørgsel fra et svensk firma som øsnker at aftage et antal modelbiler. Køber spørger til, om vi kan fakturere uden moms (som det jo sker i dag, når vi køber i Sverige).

Mit umidelbare svar vil være ja - naturligvis, men hvordan foregår dette i praksis?

Med venlige hilsener

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...B2B uden moms...sørg for at få kundens momsnummer.

B2C med dansk moms.

 

/Peter

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Mange tak for hurtigt svar. Jeg vil meddele kunden, at den kan vi godt klare Smile

Hvordan indberetter vi i praksis B2B salget uden moms til SKAT ?

Med venlige hilsener

Thomas

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

albelli:

Hej Peter

Mange tak for hurtigt svar. Jeg vil meddele kunden, at den kan vi godt klare Smile

Hvordan indberetter vi i praksis B2B salget uden moms til SKAT ?

Med venlige hilsener

Thomas

Du fik aldrig svar, men nu sidder jeg i en situation, hvor jeg skal vide det samme.

Kan en venlig ekspert uddybe? Hvad skal jeg bruge momsnummeret til, når jeg først har fået det. 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved, så skal du ikke indberette noget.

Du indberetter jo heller ikke noget når du køber varer uden moms i udlandet.

Du indberetter først til skat når du har noget at indberette - og det har du jo ikke når det er momsfrit :-)

Jeg har arbejdet en del ned refusion af udenlandsk moms for danske firmaer, så jeg er ikke helt på bar bund.
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe_T:
Så vidt jeg ved, så skal du ikke indberette noget.

Du indberetter jo heller ikke noget når du køber varer uden moms i udlandet.

Du indberetter først til skat når du har noget at indberette - og det har du jo ikke når det er momsfrit :-)

Jeg har arbejdet en del ned refusion af udenlandsk moms for danske firmaer, så jeg er ikke helt på bar bund.

Cool. Men hvad skal jeg så med kundens svenske momsnummer? Skal det på fakturaen, eller hvordan?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja, deres VAT nummer SKAL stå på fakturaen, ellers må du ikke fakturere uden moms.

Sker det dog at du glemmer at fakturere uden moms, eller at du selv har fået en udenlandsk faktura med moms, så refundere den pågældende stat momsen.

Dette er dog en indviklet og lang proces. Søg evt. på firmaet Cashback (det er dér jeg arbejder) for mere information omkring momsrefusion.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe_T:
Så vidt jeg ved, så skal du ikke indberette noget.



Du indberetter først til skat når du har noget at indberette - og det har du jo ikke når det er momsfrit :-)

Jeg har arbejdet en del ned refusion af udenlandsk moms for danske firmaer, så jeg er ikke helt på bar bund.

Sikke da en gang sluder & vrøvl du skriver !!  Jeg håber virkeligt ikke du ved lige så lidt om moms refusion !

Sælger du vare til andre EU lande uden moms SKAL køber moms nr. indberettes til SKAT  via liste-angivelse. 

http://franciskaner.dk/listeangivelse.pdf

Mvh

Ravn

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe_T:
Ja, deres VAT nummer SKAL stå på fakturaen, ellers må du ikke fakturere uden moms.

Sker det dog at du glemmer at fakturere uden moms, eller at du selv har fået en udenlandsk faktura med moms, så refundere den pågældende stat momsen.

Dette er dog en indviklet og lang proces. Søg evt. på firmaet Cashback (det er dér jeg arbejder) for mere information omkring momsrefusion.

Super. Du skal have mange tak for hjælpen!
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)