Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer handler i ond tro - sagsøge for tabt rentefortjeneste

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står nu i mit andet problem med den samme udlejer, eftersom at han holder fast med næb og klør i mit depositum, selvom han ikke har retten til det.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg, hvor han tilbageholdte noget af depositum, fordi han 5 måneder efter endt leje, mente at der var nogle fejl og mangler. Den sag er ude af verden, og jeg vandt selvfølgelig.

Den nuværende sag jeg sidder i, omhandler at han har tilbageholdt 5500 kr fra depositum, fordi han sagde der kom en ekstraregning for varmen i juni måned, plus diverse omk.  - samlet set 6500 kr.
Jeg har bedt ham om at sende regningen, men det har han ikke villet. Efter flere ubesvarede mails, fik jeg ISTA til at sende varmenregningen.

Den samlede varmeregning lød på 12.000 kr, hvori der var manglende betaling på 5500 kr. (står intet om ekstra omk. på 1000 kr. som han hævder)
Derudover kan jeg se, at han kun har indbetalt 6500 kr. a conto selvom jeg har betalt ham 13.500 kr. for hele året.

Dvs. jeg burde reelt have fået 1.500 kr. tilbage ikke en regning på 6.500 kr. som han påstår. 

All in all har han tilbageholdt 8.000 kr.

Så jeg ville høre, om man kan opkræve ham for diverse rykkere (100 kr.) plus tabt rentefortjeneste, tabt arbejdsfortjeneste fordi man skal sidde og udarbejde rykkeren, plus det koster omk. 120 kr at sende rykkeren? (Umiddelbart vil jeg mene, at han har handlet i ond tro)

Nogle vil mene, at jeg er grådig, men jeg vil blot have idioten ned med nakken, så han ikke opfører sig sådan overfor andre igen! 

Hilsen

Lasse 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)