Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldberegner - App til udregning af told og moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er meget i tvivl om hvor jeg bør poste dette indlæg, så valget faldt på "Cafe og hygge", da det lyder som et yderst rart sted.

Tilbage i april udgav jeg min første iOS app, Toldberegner, som udregner prisen på varer indført fra lande uden for EU. Den er beregnet til privat brug, og jeg håber at den gør folk opmærksomme på, at det kan blive en dyr affære at f.eks. bestille nye sko fra USA. Det er et forholdsvis simpelt begynder projekt, og bare tanken om at have sin egen app på App Store, er en mindre drøm gået i opfyldelse. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er noget som i syntes er nødvendigt eller interessant at implementere i appen. Og hvis du tidligere har prøvet appen, så er jeg også åben for respons.

Det er en lille app, og det er måske ikke nødvendigt at gøre meget mere ved den, men det er altid interessant at høre noget fra folk, som man ikke selv har tænkt over. Nogle af de funktioner som allerede er i appen (kopieret fra App Store):

- Udregner told, moms og importgebyr
- Henter seneste valutakurser fra Nationalbanken
- Gemmer valutakurserne til offline brug
- Stort udvalg af valutakurser
- Mange forskellige varetyper at vælge imellem
- Mulighed for at vælge fragtselskab
- Forklarer relevante toldregler

Hvis du er interesseret i Toldberegner, eller bare godt kunne tænke at se screenshots af den, så findes den på dette link til App Store:

https://itunes.apple.com/dk/app/toldberegner-udregn-omkostninger/id861352011?l=da&mt=8

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg erkender jeg ikke valgte at downloade da den kostede men - du skal overveje om du kan få ansvar fra nogen i forhold til hvis din beregner rammer forkert - måske

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Tror du det er nok, at fraskrive mig ansvaret i beskrivelsen på App Store, og et sted inde i appen? Jeg kan selvfølgelig ikke garantere en præcis pris men en acceptabel tilnærmelse. Toldberegner bør også i de fleste bruges som et værktøj, hvor man tjekker om det virkeligt kan svare sig at købe noget, og ikke til at give en nøjagtig pris. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lige nogle ting du skal være opmærksom på:

Importgebyr er ikke en selvfølge ved import.

SKAT bruger ikke den daglige valutakurs, ,men toldkursen som fastsættes en gang månedlig.

Hvordan tager du højde for antidumpningstold?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner nogle interessante ting. Jeg er opmærksom på, at der ikke altid er importgebyr på en vare. Kravene for om der er importgebyr kan variere fra selskab til selskab, og jeg vil hellere være fri for, at brugeren skal indtaste alle mulige informationer, som de nødvendigvis ikke kender til. Så hellere præsentere en "worst case" situation hvor der er importgebyr på.
Kendte faktisk ikke til antidumpningstolden (det burde jeg nok...), men har undersøgt det lidt, og virker som en halv umulig ting at implementere. Har du tips om hvordan dette kan gøres? Det kunne i hvert fald være en god ting at have med, når jeg gerne vil præsentere en worst case situation.
Jeg er meget taknemmelig for dit svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)