Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solgt for 2 år siden. Glemt at indkræve pengene.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Hvorfor ikke blot tage kontakt til kunden og forklare situationen til ham. Derefter kan du fortælle ham at du ikke ønsker at gøre et stort nummer ud af det, så hvis han ikke ønsker at betale lader i det ligge, eller du kan tilbyde ham et afslag. Hvis kunden ikke er tilfreds med dit tilbud, så ønsker du ham en god dag og god weekend. - Det værste svar du kan få er et nej. 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville skrive et humoristisk brev til kunden om at du håber han har nydt godt af din utilsigtede kredit og at du naturligvis tager fejlen på din kappe. Så ville jeg videre skrive at du "naturligvis er nødt til at få betaling for dine varer, hvorfor du fremsender en faktura på 1 kr. (plus moms!) og håber på godt fremtidigt samarbejde."

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:
Du aner jo ikke noget om køber, er det et stort firma som får mange fakturaer ?

Nej, det har du fuldstændig ret i.

Jeg må bare indrømme, at jeg troede at "nogle dæk" betød fire dæk til en privatkunde. Men det er klart at hvis vi taler om et B2B salg og det drejer sig om rigtig mange dæk, så er det da bare af sted med en regning!

Men er det en privat kunde, så burde han have været opmærksom på det. I vores lille lokalsamfund ville det sandsynligvis se sådan ud, at han det første års tid har sagt til sine venner: "Ved I hvad XX må da have for mange penge eller for meget om ørerne, for han har ikke sendt mig nogen regning".

Nu er den historie sandsynligvis glemt. Men hvis der dukker en regning op nu, vil han sige: "Hold nu op. De har da ikke styr på en s... der ude. Nu har jeg sgu fået en regning på nogle dæk, jeg allerede har slidt op."

Og det tror jeg, ville være en dårlig ide.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hjorth Ranum:
Hvorfor ikke blot tage kontakt til kunden og forklare situationen til ham. Derefter kan du fortælle ham at du ikke ønsker at gøre et stort nummer ud af det, så hvis han ikke ønsker at betale lader i det ligge, eller du kan tilbyde ham et afslag.

Så er det da først sælger udstiller sig som en total tåbe!  Hvorfor i alverden skulle køber have varen gratis ?

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville klart kontakte kunden, men ikke nødvendigvis med et betalingskrav.

Hvis ikke du kontakter kunden vil de afgjort handle dæk andetsteds fremover i frygt for at du kommer til at opdage den manglende betaling. Derfor tror jeg nok jeg ville sende dem en "ved gennemgang af vort bogholderi..." men med den tvist at du håber de har været glade for deres gratis dæk og vil handle med jer fremover.

Lav lidt sjov ud af din egen fejl.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)