Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solgt for 2 år siden. Glemt at indkræve pengene.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har for over 2 år siden solgt nogle dæk til en kunde.

Jeg faldt igår aftes over salget, og så jeg ikke havde sendt en regning til kunden og kunden så ikke har betalt.

Kan jeg stadig bede om betaling for dækne, eller siger loven at hvis der går over 2 år så kan man ikke få sine penge.

//Kim

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en forældelsesfrist på 3 år, så er der tale om kortere tid end 3 år, så kan du som udgangspunkt sende en faktura.

Du kan risikere at modtager klager over at modtage fakturaen nu, og her vil man lægge til grund om der er udvist passivitet, og om kunden kan have været i god tro. Dvs havde grund til at tro at fakturaen var betalt, og dermed ikke undrede sig over at den udeblev.

Overvej hvordan du kontakter kunden med dit krav. Du kan risikere en meget negativ reaktion, og at kunden deler sin oplevelse med andre. Overvej derfor hvad du kan gøre til mindst skade for din egen virksomhed fremadrettet.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vil nu meget hellere spørge

"Vil du være det bekendt"?

Hvis jeg havde overset en fakturering i 2 år i den kaliber du nævner, ville jeg ikke gøre noget som helst, da det til dels prikker til min faglige stolthed og vil være en smule flov over at have glemt dette, og ikke mindst da kunden får alle muligheder for i denne verden at udstille din fejl over for alt og alle.

Mit råd vil derfor være at glemme dette.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Du tager fakturaen og hænger den op i glas og ramme til evig minde om at du skal have styr på tingene - på den måde tjener den sig ind igen ;-)

Nej, du kan ikke moralsk sende en faktura 2 år efter

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Rosendal:
Kan jeg stadig bede om betaling for dækne

Prøv lige at vende den om. Hvad ville du selv sige til at få en regning 2 år efter ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Du kan risikere at modtager klager over at modtage fakturaen nu, og her vil man lægge til grund om der er udvist passivitet, og om kunden kan have været i god tro. Dvs havde grund til at tro at fakturaen var betalt, og dermed ikke undrede sig over at den udeblev.

Prøv at spørge SKAT om den der og gamle vægtafgifter...

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Kim Rosendal:
Kan jeg stadig bede om betaling for dækne

Prøv lige at vende den om. Hvad ville du selv sige til at få en regning 2 år efter ?.

Som Michael skriver, prøv vend den om.. Ærligt talt ville jeg selv blive rimelig sur.. Jeg er typen der helst betaler mine regninger så snart jeg får dem så jeg ikke skal tænke på det senere, på den måde kan jeg bedre ligge budget osv...

Jeg kunne godt finde på at bedømme dig dårligt, og hvad hvis jeg selv er i den gode tro om at jeg egentlig har betalt? så ville dit brev pludselig virke som fusk..

Det er selvfølgelig ærgeligt, men jeg ville lade det ligge, mest for din egen skyld.

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Kim Rosendal:
Kan jeg stadig bede om betaling for dækne

Prøv lige at vende den om. Hvad ville du selv sige til at få en regning 2 år efter ?.

Jeg er faktisk rimelig splittet her, min formodning er du handler som privat person.

På den ene side giver jeg Michael ret i at få en regning efter 2 år ikke er så fedt, det kun SKAT der laver den slags.

På den anden side, føler jeg  også at man må forvente at når man sender folk en regning, så betaler de. - og så den sag lukket.

Så jeg tror nok jeg ville tage en helt stille og rolig snak, med din "Kunde". Det er jo begge parter der har været lidt uopmærksom i den her sag.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Eric - Tekstspot.dk:
Det er jo begge parter der har været lidt uopmærksom i den her sag

Der er kun én som har været uopmærksom i den her sag, og det er trådstarter...man kan da ikke forvente kunden skal rykke for at modtage en faktura

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)