Der er en forældelsesfrist på 3 år, så er der tale om kortere tid end 3 år, så kan du som udgangspunkt sende en faktura.
Du kan risikere at modtager klager over at modtage fakturaen nu, og her vil man lægge til grund om der er udvist passivitet, og om kunden kan have været i god tro. Dvs havde grund til at tro at fakturaen var betalt, og dermed ikke undrede sig over at den udeblev.
Overvej hvordan du kontakter kunden med dit krav. Du kan risikere en meget negativ reaktion, og at kunden deler sin oplevelse med andre. Overvej derfor hvad du kan gøre til mindst skade for din egen virksomhed fremadrettet.
Hvis jeg havde overset en fakturering i 2 år i den kaliber du nævner, ville jeg ikke gøre noget som helst, da det til dels prikker til min faglige stolthed og vil være en smule flov over at have glemt dette, og ikke mindst da kunden får alle muligheder for i denne verden at udstille din fejl over for alt og alle.
Du kan risikere at modtager klager over at modtage fakturaen nu, og her vil man lægge til grund om der er udvist passivitet, og om kunden kan have været i god tro. Dvs havde grund til at tro at fakturaen var betalt, og dermed ikke undrede sig over at den udeblev.
Prøv at spørge SKAT om den der og gamle vægtafgifter...
Prøv lige at vende den om. Hvad ville du selv sige til at få en regning 2 år efter ?.
Som Michael skriver, prøv vend den om.. Ærligt talt ville jeg selv blive rimelig sur.. Jeg er typen der helst betaler mine regninger så snart jeg får dem så jeg ikke skal tænke på det senere, på den måde kan jeg bedre ligge budget osv...
Jeg kunne godt finde på at bedømme dig dårligt, og hvad hvis jeg selv er i den gode tro om at jeg egentlig har betalt? så ville dit brev pludselig virke som fusk..
Det er selvfølgelig ærgeligt, men jeg ville lade det ligge, mest for din egen skyld.
Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.