Kan man ikke bare starte med at meddele, at de første 20 sekunder er gratis, derefter fakturere man for forbrugt tid, pr. påbegyndt time. Og så spørge hvad det er de vil sælge? |
'Kasper :... at vi er kompetente nok til selv at kunne købe et unicef abonnement selv om de ikke ringer.
Problemet er jo, at selvom de fleste mennesker er kompetente nok til selv at tage telefonen eller gå på nettet og købe ting og sager - så gør de det ikke automatisk. Ikke nok - i hvert fald! ;-)
De skal lokkes/motiveres - enten i form af reklamer eller i form af sælgere.
Der hvor jeg arbejder, omsætter vi i gennemsnit for kr. 6.000 om dagen, på kunder som selv ringer ind, men vores sælgere - som ringer ud - omsætter i gennemsnit for en million om dagen - så set i et forretningsmæssigt perspektiv ville det jo være komplet tåbeligt ikke at ringe ud - også selvom man godt ved, at nogle mennesker bliver mobsede over at blive ringet op. ;-)
Det vil sige, at i stedet for kun at omsætte for 1 million om året, på kunder, som selv ringer ind, så omsætter vi for over 200 millioner om året på at ringe ud til kunder.
Du kan jo tænke lidt over, hvad det betyder i forhold til opretholdelse af arbejdspladser, skattekroner til skattefar etc. etc.
Måske det kan trøste dig lidt, næste gang du skal til at blive mobset over en telefonsælger.