Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne du godt tænke dig at slippe af med telefonsælgerne?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan man ikke bare starte med at meddele, at de første 20 sekunder er gratis, derefter fakturere man for forbrugt tid, pr. påbegyndt time.

Og så spørge hvad det er de vil sælge?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper :
... at vi er kompetente nok til selv at kunne købe et unicef abonnement selv om de ikke ringer.
'

Problemet er jo, at selvom de fleste mennesker er kompetente nok til selv at tage telefonen eller gå på nettet og købe ting og sager - så gør de det ikke automatisk. Ikke nok - i hvert fald! ;-)

De skal lokkes/motiveres - enten i form af reklamer eller i form af sælgere. 

Der hvor jeg arbejder, omsætter vi i gennemsnit for kr. 6.000 om dagen, på kunder som selv ringer ind, men vores sælgere - som ringer ud - omsætter i gennemsnit for en million om dagen - så set i et forretningsmæssigt perspektiv ville det jo være komplet tåbeligt ikke at ringe ud - også selvom man godt ved, at nogle mennesker bliver mobsede over at blive ringet op. ;-)

Det vil sige, at i stedet for kun at omsætte for 1 million om året, på kunder, som selv ringer ind, så omsætter vi for over 200 millioner om året på at ringe ud til kunder.

Du kan jo tænke lidt over, hvad det betyder i forhold til opretholdelse af arbejdspladser, skattekroner til skattefar etc. etc.

Måske det kan trøste dig lidt, næste gang du skal til at blive mobset over en telefonsælger. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Der hvor jeg arbejder, omsætter vi i gennemsnit for kr. 6.000 om dagen, på kunder som selv ringer ind, men vores sælgere - som ringer ud - omsætter i gennemsnit for en million om dagen - så set i et forretningsmæssigt perspektiv ville det jo være komplet tåbeligt ikke at ringe ud - også selvom man godt ved, at nogle mennesker bliver mobsede over at blive ringet op. ;-)

En af årsagerne til denne forskel kunne jo være, at din virksomheds markedsføringstilgang er baseret på opsøgende salg og Push-markedsføring. Hvordan mon fordelingen ville have været, hvis tilgangen var dialog- eller permission-markedsføring, eller anden form for Pull-markedsføring?

Jeg tror virksomheder, der baserer deres indtjening på afbrydelser og Push-markedsføring, gør klogt i at genoverveje deres markedsføringsmetoder. Der går nok nogle år endnu og nogle brancher før andre, men på et eller andet tidspunkt bliver støjniveauet over smertegrænsen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:
Jeg tror virksomheder, der baserer deres indtjening på afbrydelser og Push-markedsføring, gør klogt i at genoverveje deres markedsføringsmetoder. Der går nok nogle år endnu og nogle brancher før andre, men på et eller andet tidspunkt bliver støjniveauet over smertegrænsen.

Jeg er helt enig - men jeg har svært ved at se, hvordan brancher som annoncering, forsikringer, abonnementer mv. skal klare sig via pull-markedsføring?

Jeg synes ikke telefonsælgere er et problem - men dårlige telefonsælgere, og for mange opkald fra sælgere hver dag, og sælgere, der ikke godtager et nej, vil selvfølgelig altid være et irritationsmoment. 

Personligt så jeg gerne langt færre TV- og radioreklamer, de er for mig det største irritationsmoment. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Jeg er helt enig - men jeg har svært ved at se, hvordan brancher som annoncering, forsikringer, abonnementer mv. skal klare sig via pull-markedsføring?

Dem der vil og forstår at sætte sig i deres kunders sted, kan fint trives. Dem der ikke gør, vil få det sværere. Det gælder uanset branche.

Disciplinerne i Pull-markedsføring er ikke svære i sig selv. De er fint beskrevet og dokumenteret, så alle kan sætte sig ind i dem. Det svære her for virksomhederne er indstillingen.

Hvis det ikke ligger i hele grundindstillingen og værdisættet at sætte kunden først, og hjælpe og oplyse folk på deres egne præmisser, så kan det blive meget svært - men ikke umuligt - at vende rundt.

Allan I:
Jeg synes ikke telefonsælgere er et problem - men dårlige telefonsælgere, og for mange opkald fra sælgere hver dag, og sælgere, der ikke godtager et nej, vil selvfølgelig altid være et irritationsmoment.

Personligt så jeg gerne langt færre TV- og radioreklamer, de er for mig det største irritationsmoment.

Både telefonsælgere og TV-/radioreklamer er afbrydelser og opleves som forskellige grader af støj af de fleste. At nogle finder telefonsælgere mindre støjende end TV-reklamer, ændrer ikke på at det er støj. Reklamefinancieret TV går også en svær fremtid i møde, tror jeg. Og heldigvis for det.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er da nok den latterligste ting jeg længe har hørt... der er faktisk sælgere derude der kan gavne din virksomhed MARKANT. 

Sælgere som faktisk vil og har interessen i at din virksomhed får mere success.

Jeg ville hellere have et filter mod dumme indlæg :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

MOAA:
Jeg ville hellere have et filter mod dumme indlæg :-)

Den del kan vi så godt blive enige om :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Kasper :
... at vi er kompetente nok til selv at kunne købe et unicef abonnement selv om de ikke ringer.
'

Der hvor jeg arbejder, omsætter vi i gennemsnit for kr. 6.000 om dagen, på kunder som selv ringer ind, men vores sælgere - som ringer ud - omsætter i gennemsnit for en million om dagen - så set i et forretningsmæssigt perspektiv ville det jo være komplet tåbeligt ikke at ringe ud - også selvom man godt ved, at nogle mennesker bliver mobsede over at blive ringet op. ;-)

Kan uden tvivl sagtens forstå incitamentet for virksomhederne i at ringe folk op. Som du selv skriver, så har i en stor fortjeneste på at ringe ud til potentielle kunder. Den er jeg helt med på, og da man må gå ud fra at i er ret så interesseret i at tjene flest penge som muligt så kommer det ikke bag på mig. Derfor kan jeg jo godt synes at det er møg irriterende da jeg aldrig har tænkt mig at købe noget af en telefonsælger ved mindre formålet er at gavne min virksomhed. Det ville jo være dumt af jer ikke at ringe folk op.

Jeg skrev lidt tidligere i debatten, at det på et tidspunkt kunne eskalere til at man så begynde at tage dørsælgere i brug, hvis man nu fandt ud af at det også gave ekstra fortjeneste. Det blev selvfølgelig skudt ned, men mener at princippet er det samme. Der er jo en grund til at det ikke er lovligt, og så har man fundet en smutvej, ved at ringe folk op istedet. I min optik er det lige så "krænkende" som en dørsælger. Kan bestemt godt forstå at i gør det, i gør jo ikke noget ulovligt så i har jeres på det rene.

Jeg kan jo også se i debatten, jeg er nok er en af de eneste, hvis ikke den eneste der rent faktisk føler mig en smule forulempet. Men kan sagtens forstå hvorfor i gør som i gør med den fortjeneste. Derfor synes jeg stadigvæk det skulle forbydes. Jeg står ved min holdning, men erkender også at jeg har lidt et solidt nederlag i denne debat da jeg troede at mit syn på det hele blev delt af mange andre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper :
på et tidspunkt kunne eskalere til at man så begynde at tage dørsælgere i brug, hvis man nu fandt ud af at det også gave ekstra fortjeneste. Det blev selvfølgelig skudt ned, men mener at princippet er det samme.
der er da masser af dørsalg også - oftest nok trods alt fra kendte leverandører, men canvas salg hvor sælger kommer ind i butik eller kontor med ting - ofte ting man har leveret lidt af - printer-  papir - og hvad ved jeg er da overhovedet ikke dødt.

Dræb telefonsalg og dørsalg og det vil bare koste en del virksomheder en for danmark helt nødvendig indtjening. Kina forbyder det ikke kan jeg lige nævne og de løber bare forbi os let fornærmelige danskere - "min tid er for kostbar" er en dyr holdning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper :
Jeg kan jo også se i debatten, jeg er nok er en af de eneste, hvis ikke den eneste der rent faktisk føler mig en smule forulempet. Men kan sagtens forstå hvorfor i gør som i gør med den fortjeneste. Derfor synes jeg stadigvæk det skulle forbydes. Jeg står ved min holdning, men erkender også at jeg har lidt et solidt nederlag i denne debat da jeg troede at mit syn på det hele blev delt af mange andre.

Lige som dit syn på sælgere er lidt snævert, så synes jeg også du er lidt snævertsynet omkring dine egne idéer. Wink 

Jeg synes faktisk din idé var sjov, lige da jeg læste den - men du poster den i et forum for folk, der primært lever af at sælge deres produkter og ydelser - så SELVFØLGELIG bliver din idé skudt ned.

Det betyder ikke nødvendigvis, at du bare skal droppe den. Men jeg ser dog lidt et dilemma i, at du skal forsøge at sælge et produkt til folk, der gerne vil slippe af med sælgere... Big Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)