Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne du godt tænke dig at slippe af med telefonsælgerne?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg tilmeldt mig den Robinsonliste, så glæder mig da til at se om den rent faktisk virker. Har oplevet det som du skriver ret tit efterhånden, og de har som du skriver, nogle gange meget svært ved at godtage et nej. De er jo så ivrige for at få solgt noget. Især hvis de ikke har solgt så meget den dag. Så er der en stakkel der skal ringes op og nærmest tigges om at købe noget. Men nu må vi se. Skulle ikke undre mig hvis de alligevel giver mig et opkald inden for en uge eller to.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

robinsonlisten virker kun for private - hvis de ringer til din virksomhed eller selskab skal de slet ikke kigge til robinson som slet ikke gælder for CVR registrerede.

Du kan gøre dig reklamefri på cvr.dk MEN det virker kun i forhold til masseudtræk fra CVR - har de der ringer dit telefonnummer (firmatlf) og cvr fra andre steder, må de ringe alt det de vil

Konklusion - du slipper ikke og skal bare lære at sige pænt nej på 20 sek og så er det heller ikke værre Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe John, vi bliver nok aldrig 100 % enige. Selvfølgelig får de et pænt nej tak hvis de når så langt, men kan du evt. se for dig at det måske kunne udvikle sig til det der var endnu værre. Lidt ligesom Jehovas vidner, hvor en eller flere forskellige sælgere, som i Amerikanske tilstande, banker på din dør op til flere gange om måneden for at høre om du vil købe et knivsæt eller noget helt tredje. Det er bare princippet i at man skal lade folk være i fred. Vi bliver jo spammet med reklamer lige gyldigt hvor vi går hen, at ringe til os imens vi sidder hjemme for an tv'et og slapper af, er i overkanten efter MIN mening :D

Lidt offtopic: 

Det er sgu fedt at der kan skabes lidt debat om sådan noget her. Troede ærlig talt at der ville være flere folk som delte min mening. Jeg er meget overrasket, da det ikke er den erfaring jeg har fra mit eget netværk. Men alle har ret til deres holdningerne, og jeg må jo så erkende at der ikke ville være noget marked for idéen desværre. Men så er der sgu også kvajebajere hvis der om kort tid bliver opfundet en bip app :D 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker lidt som om at den søde Kasper blander pære og bananer sammen her.

B2C er beskyttet af dørslagsloven. men det er B2B ikke.

hvis man gerne vil undgå telefonsælger som erhvervsdrivende så er det at blive reklamebeskyttet i cvr registeret. Nu ved jeg godt at ikke alle telemarketing firmaer lige overholder reklame beskyttelsen

hvis vi lige hurtigt kikker på udsnit af dørsalgsloven:

 

B2C er under dørsælgerloven : En forretningsdrivende må IKKE henvende sig til en forbruger hverken TELEFONISK, PERSONLIGT, PR. MAIL ELLER PR. SMS, for at sælge en vare eller tjensteydelser, undtagen hvis forbrugeren selv har bedt om det eller givet tilladelse til det. UNDTAGELSER: nogle enkelte branche må gerne tage uopfordret kontakt til forbrugere.

  • Salg eller bestilling af almindelig madvarer som fisk, grønsager, is, kød, ost, kød osv.
  • Salg eller bestilling af bøger, aviser, ugeblade og tidsskrifter

Tegning af forsikringer og redningsabonnementer "citat firmakal"

Loven dækker IKKE B2B kunder. 

Jeg kan også se at Kasper har fået en en god debat. men jeg støtter 10000% op om john H og går en sælger ringer til din virksomhed brug lige 30 sec på at høre hvad han vil og herefter kan du afvise ham med et pænt nej tak... 

Go Torsdag nat herfra

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fair nok. Vidste ikke at B2C var beskyttet af dørslagsloven. Der kom jeg så lidt ud på i sidespor, men mener stadigvæk at princippet er det samme. Men ja, man kan ikke få opkaldene ved mindre at man har givet tilladelse til det. Men som jeg også skrev, så er det nærmest uundgåeligt at bidrage til en forbrugerundersøgelse online, uden at man giver tilladelse. Det er hvert fald min oplevelse.

Hvis en sælger ringer til min virksomhed, så må det være fordi han mener at han kan gavne min virksomhed, hvilket selvfølgelig er i orden. Hvis man kan spare en masse penge på toner eller hvad ved jeg, så er det da med et godt formål. Der vil man da altid lytte indtil man mener man har fået nok at vide.

Men som privatperson har jeg ikke brug for et abonnement på magasiner og alt muligt andet. I så fald skal jeg da nok selv sørge for det. Så skulle der være en service hvor man kan bede dem at ringe en op, og så er den en helt anden sag. Men igen, jeg kan godt mærke at jeg er i stærkt undertal. Ikke desto mindre er jeg meget stædig lige på det her punkt.

Godnat til folket 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hunde skulle have sig et ordentlig stød hver gang de skider på fortorvet.

Elever/studerende skulle have ekstra opgave og eftersidning hver gang de kontakter en virksomhed pga. skoleprojekter.

Jobsøgende fra jobcenteret skulle have deres mange ansøgninger smasket lige tilbage i hovedet med det samme den er afleveret.

USA skulle blive udsat for mange flere 9 - 11 hændelser."

Haha så kunne de da lære det alle sammen! (Til michael: Ironi)

Der er forskellige ting der irreterer os alle sammen, nogle mere end andre. Men at lave en plan for payback, det er da en forfærdelig plan. Der er jo ingen respekt for de menneskers job i det du skriver. Du finder det provokerende at blive kontaktet at sælger, helt fint, du mener det skal stoppes, intet problem. Men at du vil straffe dem giver ingen mening. Du skriver du vil lave en app, som giver en træls lyd når du tager telefonen? Og du mener ikke at det er værre end at få et pænt nej tak? Jeg synes det er langt ude. 

Du skal have lov at have lige den holdning du vil, og jeg vil ikke prøve at stoppe dig på nogen måde, hvis du begyndte at udvikle sådan en app, men jeg vil inderlig håbe du møder en som dig selv når den er udviklet, en der finder dig irreterende ligeledes og beslutter sig for at det skal du ikke have lov til.

Jeg siger ikke at der er noget forkert i noget af det du skriver, men hvis du spurgte mig, hvilket du indirekte gør ved at sætte det op på offentlig forum, så vil jeg råde dig til at tænke over det en ekstra gang, og sætte det i perspektiv. Hævn og payback er harmløst i første omgang, men det har det med at udvikle sig.

Og til alle telefonsælgere derude som sikkert følger med. Godt arbejde, der er nogen der virkelig forstår at lave et salg over telefonen!

//Martin Sørensen

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Sørensen:

USA skulle blive udsat for mange flere 9 - 11 hændelser.

Haha så kunne de da lære det alle sammen!

Det var sgu da en syg ting at skrive.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Sørensen:

Og til alle telefonsælgere derude som sikkert følger med. Godt arbejde, der er nogen der virkelig forstår at lave et salg over telefonen!

jeg vil give dig ret. (men det skal jeg sige efter som jeg driver egen telemarketings virksomhed.)

Men der er desværre også nogle sælgerer vil ikke hænge firmaer ud da det er synd for dem men de ved nok hvem de er. 

Der ringer og inden man næsten har fået taget telefonen har man købt abonnement på et eller andet. Disse sælgerer giver desværre hele branchen et meget dårligt rygte.

Det er også som man i branchen kalder pistol salg. og det kommer man ikke langt med. 

I min virksomhed holder vi os til dialog med den virksomhed vi ringer til... Det giver faktisk pote.

Hilsen

Dennis 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kasper :

Hej Alle

Jeg har igennem noget tid, ligesom mange af jer andre højst sandsynligt, oplevet op til flere gange at blive ringet op af en bt-, berlingske-, unicefsælger  eller noget helt tredje. De fratager os vores frie valg, og fylder os med alt mulig lort vi i forvejen godt vidste. De mener ikke at vi er selvstændige nok til at kunne foretage et valg selv uden de lige skal foreslå os det. Idéen går ud på at man laver en app, som så har til formål at skabe lyde i din tlf når du svarer på et opkald. Alt afhængigt af hvilken smartphone med har skulle der laves en genvejstast når man bliver ringet op, og man med det samme kan høre at det er en sælger. Så skulle man kunne vælge mellem et par forskellige lyde, som så via App'en ændrede din stemme til en af disse meget forfærdelige lyde. Jeg ville personligt nærmest glæde mig til at de ringede. Tror også det kunne være med til at irritererer dem rigtig meget, og det ville jeg elske. Jeg har ikke forstand på programmering osv, så ved ikke hvordan man skulle lave sådan en App, men med nutiden teknologi burde det godt kunne lade sig gøre for de rigtige penge. Finansiering skulle så gå igennem køb af App eller reklamer. Køb af app er nok mest relevant, da det er iidt dobbeltmoralsk at fylde folk med reklamere igennem app'en istedet.

Hvad synes i om idéen?

Kasper, jeg er faktisk grundlæggende enig med dig i dine bevæggrunde.

Ikke bare synes jeg det er irriterende at blive ringet uopfordret op om alt muligt irrelevant. Jeg synes også det er spild af alles tid og energi, som kunne være brugt meget bedre på andre ting. Det er støj og Push-markedsføring af middelsvær karakter, som jeg ikke finder nogen god mening i. Heller ikke selvom virksomheder tjener penge på den slags.

Telefonsælgere mener jeg ikke skal mødes med grovheder eller lign., men jeg synes det er helt fint med god humor som ">stuntet med Tom Mabe eller tilgangen Vi-bruger-ikke.

Den slags stunts og humor befinder sig et eller andet sted imellem at sige fra overfor støjen på den ene side, og almindelig respekt på den anden side. For mig er det et sundhedstegn, at folk finder på den slags.

Mht. din idé om en app med lyde osv., så tiltaler den ikke lige mig. Det kan være, at man kan lave et eller andet sjovt med det, men jeg kan ikke få øje på det, sådan som du præsenterer det.

Personligt opfører jeg mig rimelig pænt, når jeg bliver ringet op af telefonsælgere. Men jeg er nok også meget klar og direkte i min melding til dem om, at det ikke har min interesse og at jeg ikke vil bruge min tid på det.

I min bog har telefonsælgerne selv også et ansvar for, hvad de foretager sig. Lader de sig ansætte som telefonsælgere, medvirker de til støjen og må i en eller anden grad stå på mål for det. Med mindre selvfølgelig, at de er pisket til at tage den slags arbejde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blive ringet op idag af en Telenor sælger

Hans åbningsreplik efter vi lige havde introduceret os for hinanden var:

"Jeg ville høre om jeg kunne hjælpe dig med at gøre din telefonløsning bedre eller billigere, ellers smutter jeg hurtigt videre"

Mit svar var "Nej tak" - og allerede der brød han sit løfte.

Han smuttede sgu ikke hurtigt videre, men stillede flere spørgsmål.

Som om jeg ville tegne abonnement hos en der allerede havde løjet overfor migSmile

/Simon

Ps. I øvrigt underligt som opkaldene fra teleselskaberne kommer i stimer. Idag var det Telenor, igår var det Telia, og dagen inden havde jeg en 3 sælger i røret. Det samme skete tidlligt i sommers, hvor de samme 3 selskaber ringede til mig indenfor et par uger.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)