Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne du godt tænke dig at slippe af med telefonsælgerne?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 4 person

Hej Alle

Jeg har igennem noget tid, ligesom mange af jer andre højst sandsynligt, oplevet op til flere gange at blive ringet op af en bt-, berlingske-, unicefsælger  eller noget helt tredje. De fratager os vores frie valg, og fylder os med alt mulig lort vi i forvejen godt vidste. De mener ikke at vi er selvstændige nok til at kunne foretage et valg selv uden de lige skal foreslå os det. Idéen går ud på at man laver en app, som så har til formål at skabe lyde i din tlf når du svarer på et opkald. Alt afhængigt af hvilken smartphone med har skulle der laves en genvejstast når man bliver ringet op, og man med det samme kan høre at det er en sælger. Så skulle man kunne vælge mellem et par forskellige lyde, som så via App'en ændrede din stemme til en af disse meget forfærdelige lyde. Jeg ville personligt nærmest glæde mig til at de ringede. Tror også det kunne være med til at irritererer dem rigtig meget, og det ville jeg elske. Jeg har ikke forstand på programmering osv, så ved ikke hvordan man skulle lave sådan en App, men med nutiden teknologi burde det godt kunne lade sig gøre for de rigtige penge. Finansiering skulle så gå igennem køb af App eller reklamer. Køb af app er nok mest relevant, da det er iidt dobbeltmoralsk at fylde folk med reklamere igennem app'en istedet.

Hvad synes i om idéen? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kasper :
De fratager os vores frie valg

Hvis du rent faktisk kan dokumentere at Unicef sælgere fratager dig dit frie valg, vil jeg mene at det er så stor en historie at du ikke skal spilde tiden på en app..

Det synes jeg i det hele taget ikke du skal. Det tager maks. 5 minutter at skrive sig på Robinson listen, og det går endnu hurtigere at sige "nej tak". Accepterer sælgeren ikke det, er det fantastisk let at smide røret på.

Nu ved jeg ikke hvor ferm du er til at programmere en app, men det slår mig at det er utroligt meget besvær i forhold til værdien. Og så er der spørgsmålet om hvorvidt den i det hele taget vil blive godkendt i App Store og Google Play, hvis den eneste funktion skulle være chikane.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også blot sige, at hvis en sælger ringer til mig, så hvis de stadig er i røret efter 30 sekunder er det fordi de har fanget min interesse - og hvis det går helt galt er det hurtigere at trykke på den røde "nødknap" end at skulle til at finde en app frem :)

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg selvfølgelig ikke bekræfte. Nu var det dog ikke pointen med indlægget, og med det frie valg mener jeg selvfølgelig, at vi er kompetente nok til selv at kunne købe et unicef abonnement selv om de ikke ringer. Men ja, forkert valg af begreb. 

Nu er jeg jo så godt klar over at man bare kan smide røret på, men nu kan jeg jo kun give en subjektivt udsagn, og jeg må indrømme at jeg har en lyst til "hævn" når de ringer så tit. Normalt tager jeg den aldrig da de ringer med hemmeligt nr. men igen, jeg ville sgu gøre det med glæde hvis jeg havde sådan en app. Den her app ville kun gå ud på at chikanere folk som chikanere os. Om apple eller hvem det nu skule være ikke er for app'en er så en anden sag. 

Nu var meningen jo også at der skulle være en genvejsknap, lidt ligesom assistivemouse, hvor den bare kom frem når man blev ringet op f.eks. Det andet ville jo være åndsvagt hvis man skulle ind i alt muligt først. 

Men okay, det var bare en idé, og kan jo godt se at Robinson er vejen frem. Ikke desto mindre kunne det bare være awesome at give dem lidt igen.

Tak for feedback.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

drøn uchamerende. Selv det da er tidsrøvende så er det helt almindelige rare og venlige mennesker der sidder med den slags job, og det er langt bedre end at de gik arbejdsløse rundt

de laver intet forbryderisk og en dag kunne det være din egen søn der sad der som ekstra indtægt under et studie eller som ung iværksætter der skulle skaffe sig indtjening

Tal pænt til dem og sig det ikke har interesse og afslut pænt og hurtigt.Det andet der er drøn usympatisk i min verden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Ej nu må det stoppe. Nu går jeg ud fra du har nogle tætte relationer til telefonsælgere. Man skulle mene de kendte risikoen når de tager jobbet. Tror ikke de forventer at få et positivt respons. Det er jo ikke et personligt hetz mod dem som personer, og tror da nok de skal overleve bare fordi de får et bip i røret. Jeg har jo aldrig haft en intention om at købe noget af dem alligevel, så det mister ikke noget på det. Pointen skulle være at må krydsede tlf. numre af hvor de konstant fik et bip. Men igen, robinsonlisten er jo til så denne her samtale er jo fuldstændigt lige gyidig. Enhver idiot kan jo efterhånden blive tlf sælger. De ansætter jo konstant fordi deres produkter ikke er indbydende nok åbenbart. De ringer jo ikke som en tjeneste for os borgere, tvært imod. Al den strøm af reklamer osv. vi skal stå model til hver dag. De går i den grad over stregen. Til sidst bliver du jo ringet op og spurgt om du har nok tandtråd. 

Det her er bestemt heller ikke en hetz mod dig :)

Mvh

Kasper

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Robinson listen hjælper kun hvis sælger har lavet automatisk udtræk via CVR.

Uanset - helt enig med John, tal pænt til folk, det tager ikke mange sekunder at sige nej tak. :)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kunne også bare være et sympatisk menneske over for den stakkel studenter medarbejder, og bare sige pænt nej tak. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

var det ik bedere med en app som automatisk optager samtalene.

man hoere tit om smaa og store firmaer som er blevet ringet op og ligepludselig haenger de paa et abo eller noget og firmaet paastaar at det sagde de da ja til over telefonen..

eller at de er blevet lovet guld og gronne skover i telefonen som saa ikke lige haenger sammen med virkligheden

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Synnes ikke om ideen. Hvis udgangspunktet er noget negativt udelukkende fordi man ikke selv kan sige fra, så bliver det aldrig til noget godt i sidste ende.

Tror mere at du en dag ved aftensmaden er blevet tøsefornærmet da en sælger har kontaktet dig, og nu skal de fa... få skal de.

Kom nu frisk med noget positivt innovation i stedet.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)