Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af foreningsregnskab til Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu har jeg kigget Dineros guides igennem for overførsel af regnskab, men har brug for det lille vink, der kan hjælpe mig på sporet.

Hidtil har vi udarbejdet vores foreningsregnskab i Excel. Vi afsluttede regnskabet i foreningen d. 30/6/2014 (regnskabsår fra 1/7/2013-30/6/2014) . Ultimo-tallene fra dette regnskab vil vi nu føre ind i Dinero som åbningsbalance. Jeg har vedhæftet mine posteringer til åbningsbalancen i Dinero. 

0407.oprettede posteringer i dinero.xlsx

Når jeg tæller alle posteringerne med minus og alle posteringerne med plus sammen, så jeg godt se, at åbningsbalancen selvfølgelig ikke går i nul. Men hvad jeg skal ændre, kan jeg ikke greje.

Foreningen havde et overskud på 3.059,66 i regnskabsåret (1/7/2013-30/6/2014). Udgangspunktet for regnskabsåret var samtidig en negativ egenkapital på 703,70 (pr. 1/7/2013). Jeg tror umiddelbart det er omkring dette, hunden ligger begravet.

Hvad skal jeg placere i henholdsvis egenkapital og overført resultat fra tidligere år?

Udover posteringerne til åbningsbalancen har jeg også vedhæftet regnskab fra 1/7/2013-30/6/2014 (udarbejdet i Excel).

2350.Regnskab - 2014.xlsx

Jeg håber, at I vil give Jeres besyv med.

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

årets overskud 3.059,66 skal med i åbningsbalancen under Overført resultat tidl. år - tror det er 60020 kontoen hedder for dig

Du har jo tydeligvis ikke en egentlig balance i excel for så var det bare at bruge den med læg de 3.059,6 ind som overført resultat og den er ok

Vær opmærksom på at Dinero generelt er beregnet til momsregistrerede så du behøver konti til uden moms (let at oprette) hvis din forening ikke er med moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for svaret! Vi er opmærksomme på det med momsen - håber selvfølgelig, at Dinero på et tidspunkt indrettes til små foreningen også. Det har jeg hørt rygter om.

Hvad gør vi med de 703,70, der var som negativ egenkapital primo regnskabsåret? Det skal vel på en eller anden måde med.

Med venlig hilsen

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg ikke sige ud fra det du har vist - ja den skal med men der har jo ikke været balance tidligere heller i excel - den må ind som indskudskaptial tror jeg og modpost må være at du reducerer tidl. års resultat tilsvarende men det står uklart hvornår den negative EK kom - jeg ville nok la en revisor helt kort se på regnskabet det er ikke så let at sige noget ud fra et excel som aldrig har balanceret

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Okay. Vi drejer det lige forbi den revisor, som også var involveret ved udarbejdelsen af regnskabet.

Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John H

Jeg sidder selv og er igang med at bruge Dinero til en forening, derfor så jeg lige din kommentar omkring konti uden moms og ville lige høre hertil. Jeg kan godt oprette ydelser/salg uden moms, men hvordan gør jeg med udgifter, hvor der er moms på? Skal hele beløbet (inkl. moms) blot på en konto uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du ikke er momsregistret og det ikke er til momspligtig virksomhed  så ja - så er hele prisen en udgift inkl moms og skal på en konto der kører uden moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)