Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der brug for en bankmægler?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelR:

t beregne en besparelse er ikke den store øvelse, men du skal sikre dig en model, der tager højde for øget engagement og "små" engagementer.

I dagens danmark er det politisk ukorrekt at sige at der er "dårlige bankkunder", men de vil også være dårlige (tidskrævende og ofte have lille dynamik) for dig.

Tænk måske i en model, hvor du ikke tilbyder en løsning men mere i rådgivning til de kunder (måske en service omkring mødedeltagelse m.v.)

Tak for inputs, - de er helt sikkert brugbare.

Jeg tænker også, at man kan differentiere det ved f.eks. at kræve, at "no cure no pay" kræver følgende:

1: Husstandsindkomst > 500.000 kr.
2: Bankgæld > 300.000 kr.
3: Osv.

Således at "små fisk" kun kan vælge fast gebyr på f.eks. 2.995 kr. eller 3.995 kr.

Og idéen med desuden at tilbyde "bistand" på timepris, hvor jeg f.eks. kan deltage på kundemøder med banken osv. er bestemt også en mulighed.

Tak igen.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kunne hurtigt blive enige om at behovet helt sikker er der.

Jeg tror bare ikke "hr. og fru jensen" er klar til at betale for sådan en ydelse.

1. det interesserer dem ikke en dyt.

2. de forventer fortsat at sådan rådgivning er gratis.

Så skal du op i en anden liga, hvor vi taler investering og skattetænkning - altså kunder er er vandt til at betale for service. Men om din viden er god nok til dette, ved jeg jo ikke.

Alternativt er der småerhverv / nystartede.

Dog ikke enkelt, da de jo som regel heller ikke vælter i penge.

Omkring no cure no pay, er den vel heller ikke helt enkel.

Du kan jo sagtens omlægge både ind/udlån således at kunden sparer/tjener penge her og nu - men samtidig ændres risikoprofilen måske samtidig...

 

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i dine betragtninger. Og mht besparelsen er det selvfølgelig en del af aftalen, at risikoen er uændret. Dvs var renten fast tidligere, er det nye tilbud også det osv osv.

Derfor kan jeg jo godt tage en snak med kunden om omlægning af realkredit mv, men det er ikke det, honoraret skal beregnes ud fra.

Og nej, det er ikke lige til, - så var der vel bankmægler på hvert hjørne.

Og nej, ikke mange vil sikkert betale for den hjælp, men vælger de "no cure no pay", hvad har de så at tabe ift at forholde sig passive?

Mvh

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankmanden:
men vælger de "no cure no pay", hvad har de så at tabe ift at forholde sig passive?

 Ingenting - andet end måske lidt tid :)

Men, som sagt tror jeg det er en "håbløs" gruppe at hive op af hullerne og springe på tilbuddet.

Det samme gælder feks. forsikring  " kedelige emner de ikke gider bruge tid på" - andet end at klage lidt måske :)

Intet er dog umuligt, så finder du en smart måde at indlede kontakten på, burde potentialet være stort.

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har tænkt lidt videre over min idé og har blandt andet haft dialog med mit netværk samt en iværksætterkonsulent.

Konklusionen er blevet, at jo lettere og mere tidsbesparende det kan gøres for kunderne jo bedre.

Tanken er derfor at tilbyde 1 enkelt service - og intet andet (i 1 omgang).

Produkt: Hjælp til at skifte bank i 3 simple trin.

1: Gratis og uforpligtende møde af ca 30 min varighed enten hos mig eller hjemme hos kunden, hvor omfanget af kundens økonomi afdækkes, dokumentation indhentes og det besluttes, om der skal arbejdes videre med et bankskifte.

2: Jeg går i dialog med 3 banker på fuldmagt fra kunden og forhandler med henblik på at opnå bedst mulige tilbud.

3: Bedste tilbud præsenteres for kunden, og de kan tage kontakt til deres nye rådgiver/bank.

(Jeg arbejder på en løsning, hvor jeg kan stå for det praktiske ifm flytningen som underskrifter på lån, konti, overførselsanmodning mv. Det kan juridisk sagtens lade sig gøre, men jeg er mere i tvivl om, hvorvidt banker accepterer det).

Kan sidstnævnte lade sig gøre, koster det kun kunderne 30 minutters af deres tid forhåbentligt at spare mange penge hvert år.

Hvad synes I?

Mvh
Bankmanden

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen inputs / konstruktive forslag?

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det ser fornuftigt ud - og det er jo bare at gi det et "shot" men jeg tror du skal tage firmaer med - både at få hjulpet dem med evt tilknytning af CVR til en personlig konto for enkeltmands og få erhvervskonto - hjælp med udabejdelse af materiale - evt mod fast pris 1000 kr - alternativt timepris 450 kr eller noget i den stil, hvis du også skal hjælpe med budget - likviditetsbudget - Lav en pakke

Uanset private eller firmaer skal du så finde en måde at få dit tilbud ud til dem på, blive kendt for det - annoncere på amino - bruge facebook osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dine inputs.

Jeg er helt enig i dine betragtninger, og jeg tror, at der ligger mindst lige så meget potentiale i det erhvervsmæssige (hvis ikke endnu mere).

Desværre så ligger mine kompetencer overhovedet ikke på erhverv, hvorfor jeg vil starte med at tilbyde ydelser til private.

Går det så godt, så kunne jeg overveje at ansætte én eller indgå partnerskab med én, der kan tage det erhvervsmæssige.

Som du selv antyder, så bliver første udfordring at gøre mig synlig, så folk bliver opmærksomme på mig. Jeg har selv tænkt på følgende:

1: Facebook, LinkedIn og Google Adwords.

2: Artikel i den/de lokale avis(er) ved opstart.

3: Uddeling af flyers i forskellige kvarterer, hvor jeg tror, min målgruppe er repræsenteret.

4: Forbrugermesser.

Har I andre inputs, modtages de med kyshånd?

Er der nogle herinde, der kunne tænke sig at lade mig bruge dem som prøvekaniner?

- det vil i så fald være ganske gratis (og uforpligtende). Dog håber jeg på en god "anmeldelse" op hjemmesiden, hvis det bliver aktuelt?

På forhånd tak.

Mvh

Bankmanden

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bankmanden,

Jeg syntes bestemt det er et godt koncept du har i støbeskeen her. Der er ikke tvivl om at behovet er der. Med private er det dog altid svært med prisen, men tror du er inde på noget af det rigtige med procenter af besparelsen.

Du skal dog huske (og undskyld jeg bliver lidt kedelig her), at det fra 2014 er et lovkrav at du er godkendt af finanstilsynet, før du må rådgive private omkring finansielle ydelser. Dette kræver at de (finanstilsynet) vurdere at du har de faglige færdigheder, at du har forretningsgangene på plads, at du er "fit og proper", samt at du har en ansvarsforsikring der opfylder nogle helt specifikke krav, samt har en dækningssum på minimum 3.000.000,-

Dette skal dog ikke skræmme dig væk, men det er blot vigtigt at ha' på plads inden du rigtig kaster dig ud i det.  -Derudover kan jeg kun anbefale dig at hjælpe venner og familie til at starte med. På den måde får du en god ide om hvad de bliver særligt glade for, og dermed kan bruge i din fremtidige markedsføring.

Fx. fandt jeg hurtigt ud af, at folk ikke nødvendigvis er specielt begejstrede for at de kan spare penge på et realkreditlån ved at skifte kreditforening. Men når man siger, at man kan spare dem penge i deres nuværende bank, lyser de pludselig op. Ved godt eksemplet ikke direkte kan overføres til dit koncept, men det illustrere hvor vigtigt det er at komme ud og tale med folk om det, samt prøve det af i praksis.

Hvis du vil have hjælp til at komme igang, samt lidt info omkring godkendelsen hos finanstilsynet, er du velkommen til at ringe til mig, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig lidt videre. -Du finder mit nummer på www.realk.dk   

Venligst Martin

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for dine inputs.

Jeg er med på, at det kræver godkendelse af Finanstilsynet samt ansvarsforsikring. Jeg har, som tidligere nævnt, knap 13 års erfaring fra de finansielle markeder suppleret med forskellig, teoretisk ballast (herunder HD), hvorfor jeg ikke tror, at dette skaber problemer.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad "forretningsgange" indebærer og omfanget af disse, men det kan du måske belyse?

Havde faktisk været omkring din hjemmeside (flere gange) og finder den rigtig interessant.

Måske vi kunne supplere hinanden?

Mvh
Bankmanden

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)