Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der brug for en bankmægler?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Som overskriften antyder, så overvejer jeg at starte for mig selv som bankmægler og vil gerne høre Jeres syn på, om der er efterspørgsel/behov for sådan én?

Min baggrund er 12 år i bank inden for privat- og investeringsområdet, hvorfor jeg i 1. omgang vil koncentrere mig om privatkunder for forhåbentlig på et senere tidspunkt at kunne ansætte én til at tage sig af erhvervsdelen. Min praktiske erfaring er suppleret med en HD samt diverse interne kurser.

Tanken er at tilbyde 2 betalingformer, da et spørgeskema via Survey Monkey viste, at ca lige mange ønsker "no cure no pay" som fast honorar:

1: Fast honorar, f.eks 2.995,-

2: 50 % af 1. års nettobesparelse

Jeg bor i Trekantsområdet og har derfor masser af potentielle kunder inden for overkommelig radius, ligesom jeg har et meget stort netværk af både bankfolk og andre.

Hvad synes I om idéen?

I må meget gerne svare på spørgeskemaet, hvis I vil have den ulejlighed.

På forhånd tak.

https://da.surveymonkey.com/s/JXBDCKP

Bankmanden.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du kort beskrive hvad bankmæglerens arbejde går ud på?

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tanken er, at jeg tager snakken med de forskellige banker i stedet for kunderne. Jeg tror, der er mange, der enten ikke gider eller føler sig rustede til selv at gøre det.

Med baggrundsviden om prisstrukturer samt hvilke priser/gebyrer der typisk er til forhandling samt et netværk i bankverdenen tror jeg på, at jeg kan opnå gode priser til kunderne, - og måske i flere tilfælde bedre end de selv kunne.

Idéen for kunderne er derfor, at de sparer tiden samt får én til at forhandle for dem, der taler "banksprog".

Håber, det var svar nok?

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er jo ikke noget der koster det store for dig at teste så prøv via facebook og så mange sociale medier du kan, at se om nogen har interesse

Personligt tror jeg mere at unge iværksættere kunne ha et behov for en, som kunne gå med dem og inden gennemse deres materiale til banken, og hjælpe med en erhvervskonto på gode vilkår. Lidt som man kan bruge sin revisor med fordel på den opgave ofte

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes det lyder som en god ide.

Er da sikkert mange der ikke kan overskue at skulle kontakte flere banker for at høre om det bedste tilbud. -Men hvis du kan hjælpe dem for enten et fast beløb, eller en procentdel af besparelsen, kunne det da sikkert være interessant for mange.

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene.

Jeg er pt ansat i bank, så jeg kan ikke så godt "prøve det af", medmindre jeg er sikker på, jeg vil satse på det i stedet for mit nuværende (udmærket betalte) job.

Spørgeskemaet er min måde at "vejre stemningen", så del meget gerne.

Umiddelbart vil det kun være privat til at starte med, da mine kompetencer ligger her, men på sigt hvis interessen er der, er erhverv naturligvis også oplagt.

Tak igen.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg synes det lyder som en rigtig god idé, det er dog vigtigt at du formåer at forklare konceptet, helt enkelt så alle kan forstå det.

Du kunne måske prøve med et familiemedlem eller en god ven som case, så du kunne skrive "Birger, sparede 10.000 ved at skifte bank - vil du også" eller sådan noget - folk kan godt li' at læse cases

Altså man kan jo ikke gå med livrem og seler, og du må jo gøre op med dig selv om det er vigtigt at få startet din virksomhed eller beholde dit godt betalte job og tænke om 30 år om din ide kunne bære ;-) Men jeg forstår godt man ikke kan bare lige kan sige sit job op, og så er vi tilbage omkring familiemedlemmerne/venner hvor du kan arbejde lidt i det skjulte.

Jeg vil ikke putte for meget i et spørgeskema, fordi jeg tror der er langt fra hvad folk svarer i forhold til når de rent faktisk skal gøre det. Og derfor tror jeg også at langt de fleste kunder ville vælge no-cure metoden fremfor f.eks. 2995 kroner up front, når man måske ikke helt kender konceptet.

Men der findes jo forsikringsmæglere og jeg synes nu også at jeg har læst om andre der tilbyder det du gerne vil lave, så jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre med den rigtige markedsføring og enkelte koncept

Held og lykke

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej wowwow.

Tak for svaret. Jeg er enig i din betragtning, og jeg tænker også at tilbyde "gratis" service til de første 3-5 kunder for netop at nogle får en god oplevelse og fortæller det videre, - og forhåbentlig kan bruges som referencer.

Og nej, spørgeskema er ikke optimalt men bedre end ingenting. Det fortæller mig også om husstandsindkomst, gæld mv, hvilket respondenterne grundet anonymiteten ikke har grund til at lyve om.

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har idéer til, hvordan man spreder budskabet ved opstart?

Jeg tænker, at jeg selvfølgelig laver Facebookside, kontakter de lokale aviser for at høre, om de vil lave en artikel, - muligvis annoncere i forskellige fagblade (men hvilke) samt evt køre nogle AdWords - samt selvfølgelig sikre, at hjemmesiden er søgemaskineoptimeret.

Hvad tænker I?

Til at begynde med skal jeg dybest set bare bruge en 3-4 kunder/måned for at det hænger sammen, hvis det er kunder med "kød på", der vælger no cure no pay, og da der kun er mig selv, skal der helst ikke komme 100 på én gang, så det er en balancegang?

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok ikke annoncer, så længe du er ansat i banken - er ikke sikker på at de er vilde med dit lille bijob ;-)

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at komme "ud på gaden" evt. lave en aftale med et indkøbscenter hvor du kan stå (ligesom dem som sælger gulstrøm osv)

Adwords er nok en god idé, men jeg tror stadig at en del af kunderne ville komme hvis du kunne komme med nogle solstråle historier om folk sparede xxx kroner

Hjemmeside skal være meget overskuelig, skriv hvilket informationer du skal bruge omkring personlige oplysninger, så folk ved hvor meget de skal finde frem på forhånd.

Ellers søg google.dk på bankmægler og se hvad andre gør - http://www.bankmaeglerne.dk - de søger en ny partner ( ved ikke hvor du bor)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)