Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps går skidt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mig og en ven driver en grillbar, den kan kun lige gå rundt men sikkert ikke længe mere. Hvordan kommer man ud af det igen, vi driver den i aps hvor jeg står som direktør. Skal jeg trække mig som det nu, inden det går helt galt eller hvordan? der kommet for mange regninger, som a skat medmere. Og er det noget med at man kommer til hænge på skatten, selvom vis det går konkurs?

MVH. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ha fat i en revisor med det samme - Ja der kan være risiko for personligt ansvar hvis a skat ikke betales ind - Der er altid en vis risiko for at en direktør kan få personligt ansvar hvis et selskab forsætter med at stifte gæld efter det punkt hvor det burde være klart, at gælden ikke kan betales. 

Endnu tydeligere hvis det er a-skat fra løn til dig selv eller andre ejere - hvor I givet kan få personligt ansvar for den manglende indbetaling af -a-skat Lige hurtigt set mener jeg denne omhandler det http://www.ditselskab.dk/mere-info/pas-paa-a-skattten 

Manglende indbetaling af A-skat mener jeg ret let man kan få personligt ansvar for - culparegler hvis det kan anses for forsætlig eller groft uagtsom af direktøren i dette fald. http://www.tax.dk/jv/ga/G_A_3_3_8.htm 

Det er slet ikke sikkert at du er der hvor der er generel risiko for personlig hæftelse fordi du bare kører videre - men du skal være meget opmærksom og få en helt konkret bedømmelse hurtigt.

Lukke kan man på flere måder - Har man ikke gæld, kan det ske ved erkæring til skat - har man med sikkerhed ikke aktiver til at dække en egentlig konkurs, vil det ofte ske ved at direktøren afmeldes og så lukkes selskabet - men det er en laaaangsom død. Afmelding kan kun ske på blanket og behandling kan tage måneder og derefter sendes det til tvangslukning og igen tager det lang tid, hvor jeres problemer kan forsætte

Moms er meget vigtig at være over og få betalt og givet er skat - og nok først og fremmest indeholdt A-skat/am bidrag det samme - Det er ikke forbudt at gå konkurs - men det skal ske så man ikke bare gældssætter sig og specielt med moms og skat kan det gå rigtigt galt - også i forhold til hvis du vil stifte på ny og har en fortid med stor momsgæld i et selskab, hvor der kan være krav om sikkerhedsstillelse

Tag en time med en god revisor - kan koste et par tusinde men det er alle pengene værd og gør det hurtigt og med alle regnskabstal klare til fremlæggelse

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du noget overblik over hvad i har af gæld.

hvad med bogføring etc er i ajour.

Hvis du ikke har lyst til at svare her, så kan du evt sende mig en PM.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal med selskabets revisor. Hvis der ikke er en, så find straks en eller en god advokat.

Det er godt og ansvarligt, at du reagerer allerede nu, hvor du kan se, hvad vej vinden blæser.

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har trukket mig som direktør, hvert fald og skrevet til revisor. Så må vi se den tjener jo lidt hver dag

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare således at der ikke er en misforståelse. At trække dig som direktør fratager dig ikke for ansvar. Som direktør og medejer er det din pligt at gøre hvad der er bedst for selskabet og dets kreditorer :)

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er vel og mærke to :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jeg klar over :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeg det rigtigt, så er din partner fortsat som direktør. Hvis din partner ikke er eller har været direktør, så bære han som udgangspunkt intet ansvar. Hvis der er ansatte der ikke har eller kan få deres løn, så kan de erklære selskabet konkurs uden at skulle stille sikkerhed på mellem kr. 15.000 og kr. 30.000.

mvh

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja han står som direktør, det blev mig for meget. Men det stadig i drift og regningerne bliver betalt, det var bare idag den a skat virkelig trak tænder ud havde jeg ikke set komme..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)