Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelse af købt tøjkollektion

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi forhandler forskellige tøjmærker, og et bestemt tøjmærke har leveret noget rigtig uheldigt tøj i deres efterårskollektion. De har kompenseret for det, men vi har nu fortrudt af have indkøbt en større del af deres kommende 2015 forårskollektion. Har kontakt leverandøren, som siger de vil have 30% i kompensation for at annullere ordren - det vil jo formentlig sige, det dækker deres udgift til produktionen af tøjet, men jeg synes det er et voldsomt beløb af forlange, især set i lyset af, at det er deres manglende kvalitet, der er årsag til vi fortryder. Jeg vil derfor gerne høre, hvordan man som indkøber er stillet i forhold til fortrydelse?

Forbrugere har jo ret til at returnere en vare, de ikke vil have - kan man gøre det samme som indkøber?

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rahne,

Der er ingen "fortrydelsesret" som virksomhed, med-mindre at i har aftalt det, og her er skriftligt klart at foretrække.

Mvh

Peter

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undre mig lidt over at du kan sige noget om kvalitet i 2015 forårskollektionen som endnu ikke er produceret?   Handler det ikke mere om at i ikke kan lide deres tøj pga. kedeligt design eller dårligt salg?

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke B2B fortryde en ordre. Du kan returnere dårlige varer, men ikke fortryde en ordre. Der kan ordremodtager vælge at nægte at tage mod annullering og levere varen, eller kræve et beløb for annullering - f.eks. 30% som kunne være den fortjeneste han går glip af, ved at du annullerer

Kun for private er der denne fortrydelsesret ved køb over nettet i 14 dg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis kvaliteten ikke er det samme som det man er blevet lovet eller med rette kunne forvente i samhandlen, så mener jeg godt I kan afbestille. Hvis det skyldes at I ikke mener at kollektionen kan sælges fordi I ikke kan lide designet, så forholder det sig nok anerledes. Men erdet et kvalitets mæssigt spørgsmål, grundet valg af materialer I ikke var gjort bekendt med og med forventning til tidligere års kollektioner godt kunne forvente minimum samme kvalitet, så har I muligvis en chance for at afbestille. MEN I skal gøre jeres arbejde ordentligt og ikke bare skrive I mener det er dårligere kvalitet, beskriv punkt for punkt hvad der er forringende kvalitetsmæssigt.

Bliver I tunget til at købe en kollektion af lavere kvalitet, så smid skidtet på et dealsite - så kan de rode med de priser et stykke tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Altomargan - dog er det nok her et problem at varen jo ikke er leveret og at den er bestilt mens køber vidste at sidste kollektion ikke var i orden så med helt åbne øjne. Det er klart at hvis der modtages noget der ikke er i orden så kan der returneres, men er ordren som beskrevet, afgivet med helt åbne øjne og ikke leveret noget endnu, så tror jeg ikke på man ville vinde sag om afbestilling - hvis det kom til en sag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har ikke noget med design eller salg at gøre, men det er problematisk, at få en kollektion hjem, hvor der er mere end forventeligt, der ikke dur, da vi så heller ikke har varer nok

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rahne:
få en kollektion hjem, hvor der er mere end forventeligt, der ikke dur,

Hvordan kan du vide at den kommende kollektion vil være fejlbehæftet?  

Du vil jo altid kunne hæve handlen hvis tøjet er af for dårlig kvalitet når det er blevet leveret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi de allerede har sendt besked ud om at noget af kollektionen ikke vil komme (ligesom de gjorde sidst), og så er det et problem hvis endnu mere heller ikke kommer, når vi når dertil, da det er utroligt omstændigt at skulle ud og få det alle mulige andre steder fra til den tid. Det giver en mistillid og usikkerhed. Vi er jo også afhængige af at modtage en vis mængde varer. Men nu har vi i det mindste fået afklaret, at det ikke er så meget at gøre, så må vi droppe leverandøren fremover.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rahne:

Fordi de allerede har sendt besked ud om at noget af kollektionen ikke vil komme (ligesom de gjorde sidst), og så er det et problem hvis endnu mere heller ikke kommer, når vi når dertil, da det er utroligt omstændigt at skulle ud og få det alle mulige andre steder fra til den tid. Det giver en mistillid og usikkerhed. Vi er jo også afhængige af at modtage en vis mængde varer. Men nu har vi i det mindste fået afklaret, at det ikke er så meget at gøre, så må vi droppe leverandøren fremover.

Njaaa.... - Måske.... - Det kommer an på kontrakten.

For leverandøren kan ikke bare annullere EN DEL AF kontrakten (det der ikke kommer) - Så må de annullere hele kontrakten.

Så hvis ikke der i kontrakten står noget om, at de kan have ret til ikke at levere noget af det du har bestilt, så kan du, når vi når til foråret, levere hele skidtet tilbage p.g.a. manglende levering. Og så har leverandøren misligeholdt kontrakten. - Og så kan han endda være erstatningspligtig...

Så hvad siger kontrakten?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)