Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til dropbox

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Vi mangler et alternativ til dropbox.
Vi skal have lavet noget fildeling, som vi alle i virksomheden kan tilgå fra vores PC'er, mobil, tablet mm.

Er der nogen som kender til nogle vi kan bruge.
Jeg kender selv kun dropbox, men synes ikke helt at deres sikkerhed er i orden. Jeg ville helst holde det på dansk jord, da det er meget følsomme oplysninger vi skal dele med hinanden/lagrer.

Mvh.
Danny 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Brug dog bare en ældre PC. smid 2 store HD i og sæt den op som server. Vupti problem løst.

Sæt serveren op med adgangsbegrænsninger på IP basis, så har du ikke problemer med udefrakommende og sæt HD 2 som backup.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er til at køre det på egen server, så findes der produkter der kan køre på egen server, bl.a.:


Så er du selv herre over hosting miljøet.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du overvejer denne løsning og skal bruge hjælp til installation, konfiguration, backup, skalering, osv.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny

Se mere ind på vores side www.anchorworks.dk

Løsningen er lavet til virksomheder, og alt data er på Dansk jord.

Vi er hoveddistributører af Anchor i Danmark, hvilket foregår via vores forhandlernetværk. Vi kan godt hjælpe dig med at komme i kontakt med vores forhandler. Du kan lige skrive til mig på Nikolas@dansave.dk hvis du er interesseret.

 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Brug dog bare en ældre PC. smid 2 store HD i og sæt den op som server. Vupti problem løst.

Sæt serveren op med adgangsbegrænsninger på IP basis, så har du ikke problemer med udefrakommende og sæt HD 2 som backup.

Hvis der er tale om forretningskritisk data og/eller noget der skal kunne skalere til mange medarbejdere (på forskellige lokationer), så er det ikke noget der holder til andet end et test setup.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste en udemærket artikel for nylig (tror det var på Computerworld), hvordan du nemt kan sætte noget lignende op med Raspberry Pi.. Det kunne du kigge på.

Men blot af nysgerrighed, hvad får dig til at sige, at du synes Dropbox har problemer med sikkerheden?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de mængder data i skal gemme ikke overstiger hvad der kan ligge på en alm computer.

Så vil Bittorrent Sync være et godt bud, fungerer på samme måde som dropbox, dog uden at i har en server data lægges ud på, de ligger på jeres computere kun, og bliver så sync mellem jeg alle sammen. også selv om i ikke måtte sidde på samme netværk, så i kan være spredt ud over hele verden, og stadig have adgang til data.

Ellers så skal i lave en lille server, som i kan tilgå. og evt lægge VPN på så i også kan komme på når i er ude af huset.

 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

Hvis de mængder data i skal gemme ikke overstiger hvad der kan ligge på en alm computer.

Så vil Bittorrent Sync være et godt bud, fungerer på samme måde som dropbox, dog uden at i har en server data lægges ud på, de ligger på jeres computere kun, og bliver så sync mellem jeg alle sammen. også selv om i ikke måtte sidde på samme netværk, så i kan være spredt ud over hele verden, og stadig have adgang til data.

Ellers så skal i lave en lille server, som i kan tilgå. og evt lægge VPN på så i også kan komme på når i er ude af huset.

Artiklen jeg før omtalte bruger netop også Bittorrent Sync.

Jeg gravede lige hurtigt, og fandt artiklen: http://www.computerworld.dk/art/231618/guide-saadan-laver-du-din-egen-private-dropbox-server-med-raspberry-pi-paa-et-kvarter 

Interessant læsning... :)

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Jeg har selv et simpelt setup, hvor jeg bruger en synology NAS. De har en løsning der minder utrolig meget om dropbox, men alle filer bliver gemt på NAS'en, så de er der hvor du placere maskinen.

Det er uhyre nemt at sætte op, der skal bare strøm til, og deres cloud service aktiveres - Så kører det.
Det virker til win, linux, ax, andoid, iphone. Jeg vil mene det også virker til windows phone, men har ingen erfaring med lige den platform.

Der er lidt info her: https://www.synology.com/en-global/dsm/5.0/cloud_services

Med en 2-bay NAS, virker den anden harddisk som backup til den første, skulle der være problemer. Til de lidt mere paranoide, så kan du synce data mellem 2 NAS, så er du også sikret mod brand.
Du bestemmer selv hvor meget plads der er afhængig af hvor store diske du sætter i, og der er god mulighed for at have forskellige mapper, som deles, samt styre hvem der har adgang til disse mapper.

Jeg synes det er en super løsning, som også er meget simpel at sætte op.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er endog meget uenig med dig i din konklusion.

Virksomheden har 1 til 5 medarbejder og de vil holde det på Dansk jord, og de er nervøse for en cloudbaseret løsning som Dropbox, så er der i min verden kun en vej og det er en eller anden form for server inhouse med backup de selv har kontrol med. Det behøver ikke at være så forkromet for at komme i land med en fornuftig løsning til dette problem.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)