Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undren over regler med fri telefon!!!???

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vover mig ikke ud i mere end generelt: Du betaler skat af indtægter minus udgifter hverken mere eller mindre

Du skal følge regnskabsloven / årsregnskabsloven som virksomhed / selskab 

alle udgifter som du kan påvise er kommet for at få indtægten kan fradrages i erhvervsmæssig virksomhed

Du laver regnskab EN gang om året for dem alle og ikke noget med fradrag per måned eller lignende ud over du jo kan forskudsregistrere dit overskud, men her kan jeg misforstå dig - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du laver regnskab EN gang om året for dem alle og ikke noget med fradrag per måned eller lignende ud over du jo kan forskudsregistrere dit overskud, men her kan jeg misforstå dig - 

Ja, det er en gang om året :). Mit eksempel var bar lige per måned for at gøre det nemmere til at forstå. Men eksemplet ville ikke ændre sig hvis man ændrede det til per år i stedet.

Jeg må vise mit eksempel når jeg skal til personlig samtale med skat. Fordi ud fra mit eksempel, mister man penge ved at købe igennem sin virksomhed, og ikke sparer penge! Det synes jeg er lidt mærkeligt, så det kan godt være jeg har misforstået noget.

Jeg vil sige tak for hjælpen og dit tid :)

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtig opdatering. Jeg har nu fået at vide i min personlige møde, at man ikke beskattes for fri telefon hvis man fravælger at få fradrag for det. Så skat er ligeglad så længe jeg ikke ønsker fradrag :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder lidt som at du kan ha misforstået skat?

Men: Ja det er da klart - når du ikke skal ha fradrag for telefonen - så tager du jo ikke telefonen ind i firmaet men betaler alt privat, og så er der ikke skat af fri telefon. Når du ikke ønsker fradrag som du skriver - så betyder det jo, at du betaler hele regningen selv, både for telefonen og for abonnement

Betaler dit firma bare EN af delene, så har du netop fradrag og så skal du beskattes af fri telefon. Betaler du selv telefon og abonnement er der naturligvis ikke skat af fri telefon og så er hverken selve prisen - tlf/abonnement eller moms med inde i dit virksomhedsregnskab for himlens skyld Smile

Mere du ikke tror at det med fradrag er noget andet end blot det at lade din virksomhed betale nogen som helst del af telefonen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Coshak:
Grunden til mit spørgsmål, er fordi man kan spare en del penge ved at købe ved fx. Telia, da de har specielle tilbud til erhvervskunder som jeg gerne vil benytte mig af. Men det kan så ikke betale sig alligevel hvis man skal beskattes for det oveni.

Jeg vil så bare lige give den advarsel med på vejen, at når man kigger på priser hos telefonudbydere (eller andre), så kan man godt blive forvirret af, at de oplyser disse B2B tilbud uden moms. Når jeg har været på jagt efter gode abonnementer, telefoner eller f.eks. mobilt bredbånd, endte "tilbudene" for erhvervskunder ofte med at være dyrere end dem for privatkunder. Vær især opmærksom på sådan noget som bindingsperioder eller andre særlige betingelser.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)