Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undren over regler med fri telefon!!!???

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed, og jeg skal nu have købt en ny telefon, som vil blive brugt både erhvervsmæssigt og privat. Mit problem er dog, at jeg ikke kan finde nogle helt klare regler om, hvorvidt det er muligt at købe en telefon gennem firmaets navn, men betale for den privat, for så på denne måde at undgå Fri Telefon (beskatning). Mit spørgsmål er om man kan undgå fri telefon beskatning, hvis man ikke vælger at få fradag for købet? Grunden til mit spørgsmål, er fordi man kan spare en del penge ved at købe ved fx. Telia, da de har specielle tilbud til erhvervskunder som jeg gerne vil benytte mig af. Men det kan så ikke betale sig alligevel hvis man skal beskattes for det oveni.

Jeg håber at I kan hjælpe :) 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er egentlig ret simpelt, betaler din virksomhed for telefonen skal du beskattes af fri telefon når den benyttes privat. Betaler du selv for telefonen 

skal du ikke beskattes, men til gengæld har du ikke fradrag for købet eller telefonregningen fremover.

Det kan i langt de fleste tilfælde betale sig at købe den i virksomheden, og blive beskattet af kr. 2.600 (2014). 

Håber det kunne hjælpe

mvh. 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men det du skriver har jeg allerede selv fundet frem til. Det jeg i bund og grund gerne vil vide, er om jeg kan købe telefonen med et erhvervs abonnement, gennem firmaet, men betale privat, og på den måde ikke benytte fradrag og dermed undgå Fri Telefon. 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, for så er det firmaet der står som bruger af telefonen, og dermed skal du beskattes af fri telefon. Så snart det er dit firmanavn der står på fakturaen kan du som udgangspunkt ikke bruge det "gratis" privat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Coshak:
Tak for svar, men det du skriver har jeg allerede selv fundet frem til. Det jeg i bund og grund gerne vil vide, er om jeg kan købe telefonen med et erhvervs abonnement, gennem firmaet, men betale privat, og på den måde ikke benytte fradrag og dermed undgå Fri Telefon. 

svar NEJ - både køb af telefonen og abonnement samtidigt eller hver for sig - kun den ene del -  giver skat af fri telefon Læs evt FRI TELEFON OG SKAT - Hvis du køber telefonen og betaler privat for telefonen og abonnement så er der ikke skat af fri telefon uanset hvad begtegnelsen måtte være

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Så må jeg regne ud og overveje om det kan betale at købe den over virksomheden eller om jeg bare skal købe den privat. Jeg skal til at gå i gang med iOS programmering, og har dermed planer om at købe den nye iPhone 6 for at kunne teste koden. Jeg må finde ud af hvor stor en tilbud man kan få igennem erhverv i forhold til privat. Endnu et hurtigt spørgsmål, betaler jeg så fri telefon skatten så længe jeg har telefonen eller kun på et periode af 12 måneder efter køb?

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal beskattes så længe du har råderetten over telefonen. Så dvs. Så længe du har telefonen :).

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan det jo på ingen måder betale sig at købe den i gennem virksomheden, selvom man får den til en billigere pris. På kun på 2år vil man jo så ende op med at betale 5200kr i skat som næsten er fuldprisen af telefonen...

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skatten af 2600, lad os sige du har en trækprocent på 39%+8% i am bidrag = 47% skal betale kr. 1.147 i skat sådan ca. Derudover får du jo fradrag i din skat af dine månedlige telefon regninger.. Samt købet af telefonen.

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg forvirret. Er 2600kr per år ikke et fast beløb? Nu er jeg forvirret over at du siger at man kun skal betale en procentdel af den

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)