Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Domænehaj kom mig i forkøbet. Kan demokratiet sejre?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Dan du smadrer selv din chance for at få hjælp....
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 22:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

På denne side finder du en klagevejledning:

https://www.domaeneklager.dk/dansk/vejledninger/

Jeg vil ikke udtale mig om dine chancer for at få tilkendt retten til domænet, men du bør starte med at kontakte den nuværende registrant. Det vil tælle til din fordel at du har forsøgt at skabe dialog om retten til domænet. Du bør også overveje at den nuværende registrant faktisk kan have anden anvendelse for domænet end en hjemmeside. Det kan være at han tilbyder en service hvor man kan få en e-mail adresse med domænet.

Held og lykke med projektet :)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 00:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger efter en advokat. Det vil nok koste 50-100.000 kr. at få sådan en til at føre en sag. Er det ikke bedre at spørge rettighedshaveren, om han vil sælge dig navnet/navnene for et mindre beløb end advokathonoraret?

Sagen er jo tabt på forhånd, for ingen har 'ret' til et .dk-navn. Hvis du f.eks. er murer har du ikke 'ret' til navnet 'murer.dk'.

Som andre er inde på, så find på noget andet, det er billigere og nemmere.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 00:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

OBS - jeg har, ligesom mange andre - fundet på gode web-navne, som så er optaget af tilsyneladende 'hajer', tomme sider, og det er da skideirriterende. Ingen ved, om dine sider bliver til noget, og hvis du så ligger inde med nogle gode navne, så er du jo selv en 'haj'. den sag er tabt på forhånd. Så det er op på sadlen igen 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere tomme domæner og planer for, hvordan de skal bruges.
Og jeg vil kæmpe med næb og kløer, hvis nogen forsøger at kræve dem fra mig. 

Hans

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Et domæne er ikke et man ejer, men et man "lejer", og så længe man betaler til dk-hostmaster hvert år, har man retten til at bruge domænet.

Er navnet et alm. Gængs navn og ikke et beskyttet varemærke, så får du vist svært ved at få det overdraget, bare fordi du opretter et firma med samme navn, efter ham som har domænet, har købt det.

Havde han købt domænet b&o.nu, er jeg ret sikker på Bang & Olufsen kunne få det overdraget uden kamp, men nu er det ikke et varemærke, du ejer...!??

Jeg tror du vil spare en masse tid og bøvl, hvis du bare kontakter registranten, og hører ham, om han selv skal bruge domænet, eller om han vil sælge det til dig. Hvis han selv skal bruge det, så glem det og find på et nyt navn!

Held og lykke med det!

dbh

Michael Haahr

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Registranten har omkring 250 domæner, hvoraf en gennemgang har vist, at ca. 25% af disse har indhold på sig. Det er tale om en domænehaj af en art, hvilket let kan konkluderes ud af domænenavnenes opbygning. Hvis i kastede et blik på det, ville i alle være enig med mig. Det er domæner på henblik på videresalg, eller også en MAX amibitiøs person, vi har med at gøre.

- Daniel. Tak for oplysningen, det er også den jeg forfatter min klage efter. Jeg vælger af strategiske årsager ikke at kontakte registranten, da det kan føre til at vedkommende igangsætter et 5-minutters arbejde, der stort set debunker en væsentligt del af min argumentation i klagen. Han/hun kan fyre en simpel side ind, oprette nogle mails og påstå at denne benyttes til dette. Det er vigtigt at hjemmesiden er tom, når klagen indgives, tænker jeg.

 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 01:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du er uden for pædagogisk rækkevidde..!

Sagsøg dem!

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 01:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at det er et vigtigt skridt at kontakte den nuværende registrant uanset om han lægger noget op på siden eller ej  (du har jo archive.org / wayback machine til at dokumentere at der ikke har været indhold på siden tidligere). Uanset om han giver lyd fra sig eller ej, bør det nævnes i din klage at du har forsøgt at rette henvendelse. Jeg vil sammenligne det lidt med en larmende overbo. Jeg ville nok gå op og snakke med ham INDEN jeg klagede til ejendomskontoret/ringede til politiet. Dialog er vejen frem Big Smile

Du kan se om der er nogle fællestræk i de afgørelser som er faldet ud til klagers fordel:
https://www.domaeneklager.dk/dansk/afgoerelser/kronologisk/2014/

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 11:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt at læse nogle af afgørelserne fra klagenævnet. Det kan altså betale sig at klage over 'skuffeselskaberne'.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)