Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores hjemmeside brugervenlig nok?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

www.taskbuddy.dk har fået en ny opdatering. 

Er vores hjemmeside brugervenlig nok?
Er det let nok at oprette en bruger samt finde/oprette opgaver?

Hvis i ellers har en kommentar er i meget velkommen. 
Jeg vil selvfølgelig gerne give min mening retur omkring jeres projekt/virksomhed hvis det ønskes :)

vh.

Mads
 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Er vores hjemmeside brugervenlig nok?

Rigtig fin side. Men savner et sted, hvor jeg kan få overblik over alle opgaverne på skrift. I stedet for, jeg skal klikke ind på hvert ikon. Og er der f.eks. 15 stk. gult øje ikoner. Så bliver det pludseligt svært at huske, og holde øje med hvilket et, man har trykket på og læst. Og der vil pludselig blive en masse trykken frem og tilbage.

Mvh. Kim

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret lige slåfejl, "Sitet udvikles at 4 studerende "

Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, 

Tak for din tid.

Du har ret med din feedback, at det kan blive for uoverskueligt og især når der kommer flere opgaver ind på hjemmesiden.  
Dejligt med et par ekstra øjne på.

vh.

Mads 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver rettet ASAP! 
Tak.

Vh

Mads 

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
Hej med jer, 

www.taskbuddy.dk har fået en ny opdatering. 

Er vores hjemmeside brugervenlig nok?
Er det let nok at oprette en bruger samt finde/oprette opgaver?

Hej Mads

Der er en række alvorlige problemer med brugervenligheden på www.taskbuddy.dk, dog også enkelte gode ting.

Hvis vi starter med de 4 grundlæggende brugerbehov ved et besøg på et website:

1) Hvad er dette?
Den her klarer I ret godt. Med taglinen "en ny og gratis portal for småjobs", får I gjort det ret klart hvad websitet handler om. Taglinen kunne dog forkortes til "gratis portal for småjobs".

2) Hvad får jeg ud af det?
Det er ikke tilstrækkelig tydeligt hvad man får ud af det. Det er ikke konkret nok og auto-referencerne løser ikke problemet. Videoen opfylder heller ikke behovet, for det duer ikke at kræve af folk, at de skal se en video først. Brug en tekst, der kort fortæller hvad man kan få løst af opgaver og hvordan betaling foregår.

3) Hvordan kommer jeg videre?
Det er for uklart hvordan man kommer videre. Knappen "opslå en ny opgave" er ikke nok. Der mangler helt grundlæggende og tydelig navigation og overblik over websitets indhold. "Burger-ikonet", der dukker op til højre med en indholdsmenu, er ukonventionel og det er ikke indlysende hvad den betyder.

4) Hvad er nyt siden sidst?
Delvist opfyldt med antal opgaver løst og antal åbne opgaver. Det var nok bedre med en oversigt over de seneste 5 opslåede/løste opgaver med dato.

En række andre områder med brugervenlighedsproblemer:

- Navigation
Alt for ukonventionel og indforstået. Man kan ikke tilstrækkelig nemt og hurtigt finde ud af hvor man er henne, hvad der ellers er af indhold og hvordan man kommer videre.

- Formularer
-- Elementerne i formularerne er ukonventionelle. Man kan ikke med det samme genkende upload, drop-down lister og dato-/tidsvælger som det de er.
-- Labels er uklare. Hvad er "Akkordløn"? Hvad skal "Billede" bruges til? Hvad sker der når jeg trykker på "Gem opgaven" - er den så oprettet så andre kan se den, eller er den bare gemt?
-- Brug af "placeholdere" i tekstfelter er uheldigt pga. den klassiske udfordring med at placeholderteksten forsvinder, når markøren er i feltet. Labels over felterne er bedre.
-- Knappen "Gem opgaven" ligner for lidt en knap. Gælder i øvrigt overalt på websitet.

- Kontaktinformation og "Om Taskbuddy"
Der mangler tydelig kontaktinformation og links til "Om Taskbuddy" på hver side.

- Hastighed
Hastigheden er for ringe til god brugervenlighed. Sideloadhastigheden ligger på 6-7 sekunder, Speed Index (oplevet sideloadhastighed) ligger på godt 4 sekunder. Et godt stykke fra målet på 1 sekund sideloadtid.

Derudover er der rigtig mange detaljer, som ikke opfylder grundlæggende krav om god brugervenlighed.

Samlet er det problematisk, når man som I "opfinder" alternative måder til overblik, navigation, formularelementer og generel UI, fordi det passerer hen over hovedet på folk. Som showcase til en skoleklasse, måske. Men ikke til det brede gennemsnit af befolkningen.

God brugervenlighed handler bl.a. om at giver overblik og at undgå forvirring og tøven for målgruppen. Jeg kunne godt unde jer, at I arrangerede en brugertest og observerede hvordan brugere gennemførte forskellige opgaver på Taskbuddy. Jeg er sikker på, at I ville blive meget overraskede over hvor forvirrede folk bliver, og hvor store problemer de får med at gennemføre simple opgaver.

Jeg kan anbefale bogen "Don't Make Me Think" af Steven Krug. Når I er igennem den og hvis I er indstillet på at sætte jer i jeres brugeres sted, kan I gentænke struktur, navigation og UI.

I øvrigt er www.taskbuddy.dk sjældent udfordret mht. SEO, men det var ikke det du spurgte til :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue Skaarup, 

Tusind tak for din feedback - Det er guld værd, og netop det vi har brug for. (Man bliver meget firkantet når man sidder og kigger på det hver dag)
Vi er meget enige i det du skriver hele vejen igennem, og der er nok at tage hånd om. Vi har lige bestilt bogen som du henviste (Y)

Og mht. SEO, så har du helt ret. Dog begyndte vi i sidste uge med at arbejde med det. Men tak.

vh.

Mads 

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad for at du kunne bruge det. Hvis du har appetit på mere læsestof om brugervenlighed efter "Don't Make Me Think", så sig til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)