Hej Carsten Jeg glemte lige at kommentere på dette også. Ud over den umiddelbare konvertering på det enkelte produkt har god tekst også indflydelse på andre både målbare og ikke målbare faktorer. En god tekst får f.eks. folk til at blive på siden i længere tid. Det er målbart. Jo længere tid en bruger bliver på en side, des mere bliver han eksponeret for sidens brand, som derved opnår en bedre genkendelse og kendskabsgrad. Det er delvist målbart. Hvis man mødes af gode tekster på en side sammen med et indbydende og professionelt design, øges troværdigheden. Det er vanskeligt målbart. Så konverteringen er ikke det eneste, det drejer sig om, og jeg tror ikke på, at man kan lave en endegyldig splittest, der omfatter alle de afledte virkninger. Dertil kommer website-ejerens forfængelighed. Hvis man har det godt med det, man laver, så laver man det bedre. Dette omfatter også kvaliteten af de tekster, man har liggende. Og derfor er det et problem, hvis dårlige tekster bliver markedsført med et kvalitetsargument - det kan nemlig give nogle website-ejere en falsk forestilling om kvaliteten af deres side. Venlig hilsen Hans |
Hans Stokholm Kjer:Carsten Jacobsen:Super at du tager konverteringsvinklen, Hans.
For det er vel det, det hele drejer sig om online, altså hvor godt konverterer vi. For det er jo et direkte udtryk for hvor mange penge der ryger i kassen.
Hej Carsten
Jeg glemte lige at kommentere på dette også.
Konvertering er den mest målbare effekt af god tekst, men i min verden er det ikke det, DET HELE drejer sig om.Ud over den umiddelbare konvertering på det enkelte produkt har god tekst også indflydelse på andre både målbare og ikke målbare faktorer.
En god tekst får f.eks. folk til at blive på siden i længere tid. Det er målbart. Jo længere tid en bruger bliver på en side, des mere bliver han eksponeret for sidens brand, som derved opnår en bedre genkendelse og kendskabsgrad. Det er delvist målbart.
Hvis man mødes af gode tekster på en side sammen med et indbydende og professionelt design, øges troværdigheden. Det er vanskeligt målbart.
Så konverteringen er ikke det eneste, det drejer sig om, og jeg tror ikke på, at man kan lave en endegyldig splittest, der omfatter alle de afledte virkninger.
Det ville kræve, at du lavede en side i en god og en dårlig version. Den gode version passede du ud fra gode sproglige principper, mens den dårlige blev passet så billigt som muligt. Du skulle så lade de to sider køre parallelt i et år eller to med hvert deres helt adskilte regnskab - og så sammenligne bundlinjen.Dertil kommer website-ejerens forfængelighed. Hvis man har det godt med det, man laver, så laver man det bedre. Dette omfatter også kvaliteten af de tekster, man har liggende. Og derfor er det et problem, hvis dårlige tekster bliver markedsført med et kvalitetsargument - det kan nemlig give nogle website-ejere en falsk forestilling om kvaliteten af deres side.
Venlig hilsen
Hans
Kan ikke være mere enig.