Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domæne .land eller .dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg ved godt at valget af domænet er noget af det mindre vigtige, men lige nu er jeg faktisk i tvivl.

jeg har et .land domæne som giver god mening med domænet, og min side ligger på dette domæne (stadig under opbygning) .

Nu har jeg så tilkøbt tilhørende .dk domæne fra en der har haft det og det har bare stået stille. Pagerank osv er 0. 

.dk domænet har stået i 10 år uden noget. betyder dette noget?

Er det fuldstændig ligegyldigt hvilket domæne jeg bruger?

Tak for hjælpen :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Opper lige

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tomt domæne giver desværre ikke nogen fordel, ligegyldigt hvor længe det har været tomt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Et tomt domæne giver desværre ikke nogen fordel, ligegyldigt hvor længe det har været tomt.

det var mere den anden vej, om det var sværere at lave noget SEO på den da den har stået så længe osv...

Ellers foretrækker jeg nok .dk domænet hvis ikke domænet har taget skade på en eller anden måde :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har vi både .dk og .org (for ikke at tale om .net)  domæner fordi, det kan være et problem med "tomme" .dk domæner, også selvom de bruges til fx mail,

men ikke har nogen synlige HTML-sider, der er "aktive"- altså jævnligt opdateres.

Der har været nogen kedelige sager i Domæneklagenævnet, hvor "lejere" (man ejer ikke .dk domæner)- er kommet i klemme med virksomheder, der

pludselig vil have et site, forsøger at trumle privatpersoner, der har haft domænet i mange år, med agrumenter om, at det ikke bruges. Se fx Orange mfl.

på Version2.

Med .org, .net og andet omgår man dette besyndelige danske fænomen.

Mvh

Tine

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 03:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vildt nok alligevel..

nu er jeg heldig at jeg så skal putte hjemmesiden på et af domænerne, .land eller .dk og den anden skal bare redirecte til den anden..

Jeg ved stadig ikke hvilket et jeg skal bruge :D

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolga:

Hej jeg ved godt at valget af domænet er noget af det mindre vigtige, men lige nu er jeg faktisk i tvivl.

jeg har et .land domæne som giver god mening med domænet, og min side ligger på dette domæne (stadig under opbygning) .

Nu har jeg så tilkøbt tilhørende .dk domæne fra en der har haft det og det har bare stået stille. Pagerank osv er 0. 

.dk domænet har stået i 10 år uden noget. betyder dette noget?

Er det fuldstændig ligegyldigt hvilket domæne jeg bruger?

Målgruppen for det nye .land TLD er nok mest ejendomsmæglere og den slags virksomheder. Hvis det er den type virksomhed du har, så kan det være en overvejelse værd at bruge et .land TLD.

Vær opmærksom på, at de nyere TLD'er som .land nok vil forvirre en del et stykke tid fremover. Du kan måske næsten høre dig selv tålmodigt forklare 'Altså, ejendomsmaegler punktum land, ikke ejendomsmaeglerland punktum dk'.

En fordel mere ved et gTLD (generisk TLD) som .land, er hvis du planlægger flere sprog. Et ccTLD (Country Code TLD) som .dk giver ikke så god mening, hvis det skal favne flere sprog.

Fordele ved et .dk domæne er genkendelighed, større tillid for dansksprogede besøgende og tydeligere signal til søgemaskiner om sprog/lokation. Dog kan man oplyse de største søgemaskiner specifikt om sprog/lokation for gTLD'er.

Tolga:
det var mere den anden vej, om det var sværere at lave noget SEO på den da den har stået så længe osv...

Ellers foretrækker jeg nok .dk domænet hvis ikke domænet har taget skade på en eller anden måde :)

Det er bestemt ikke en ulempe at domænet har været registreret i mange år, selvom der ikke har været indhold på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)