Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler for Lager regnskab, egenkapital - Billys billing

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Skyborg Electronics IVS Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.
Jeg skal bruge kapital idag onsdag! Så hvis du ved bare lidt, vil jeg være meget taknemlig.

Jeg har et par hurtige spørgsmål. Som tidligere driftleder har jeg trang til at have regnskabet korrekt, altid. Så bær over med mig :)
Jeg bruger billys billing, og har en varelager konto. Jeg har bogført en regning fra Kina, på følgende måde:
Varer på konto: Varelager
Udgift til logo print på konto: Vareindkøb
Fragt kina-dk på konto: Fragt
Leverandørens Bankgebyr på konto: Bankgebyrer

Det et nystartet IVS med lidt begrænset kapital. Jeg vil derfor gerne rette alt ovenstående til at gå på konto Varelager, for at frigøre egenkapital til lidt markedsføring uden jeg når under 50%. (jeg vil også hellere dele ovenstående udgifter ud på varenes indkøbspriser, som bliver flyttet fra varelager kontoen ved salg, da det giver et mere rigtigt billed og undgår negativ resultat i perioden med min opstartsordre).

Er der nogen regler der stopper mig for at gøre dette?
Noget problem i at have en varelager konto til hver af mine 4 varer? (Det gør det nemt lige at regne den aktuelle indkøbspris ud, som skal flyttes ved salg)

Jeg har bogført regningen i USD. Den har så bogført en kursgevinst for kurs differencen mellem faktura dato og betalings dato. Er der nogen fordel i dette? Jeg vil meget hellere reducere varelageret, så jeg fristes til at bogføre fakturadato lig med betalingsdatoen.

Men hvis jeg ikke kan frigøre nok kapital, kan jeg vel betale regninger privat, og bogføre senere når det ikke resultere i egenkapital under 50%?
Og har læst noget om man kan gå under 50% egenkapital, blot man indenfor 6 mdr indkalder sig selv til møde. Da jeg er ret sikker på det tjent hjem på en måneds tid, er det vel ikke noget problem?

Jeg takker på forhånd.

Mvh Dennis

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)