Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid tager det at bogføre 20 bilag?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Jeg har et lille enkeltmandfirma, hvor jeg har en ekstern regnskabs kyndig person til at lave mit regnskab ved hver måneds afslutning. 

Jeg laver selv x stk. fakturaer og har x stk. betalinger med mit firmakort hver måned. Alt i alt har jeg i gennemsnit haft 20 posteringer pr. mdr. fra januar t.o.m. august.

Jeg posterer igen bilag selv, men aflevere dem blot i en kuvert hver mdr. 

Det er muligvis et spørgsmål der er svær at svare på, men jeg prøver lige alligevel:

Hvor lang tid tager det at bogføre 20 bilag? (Jeg stiller spørgsmålet, da jeg er i tvivl om jeg betaler for for meget "bogføringstid")

Lad mig høre, hvis I har brug for flere informationer for at svare på mit spørgsmål.

Venlig hilsen 

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej.

Det afhænger selvfølgelig af, hvor komplekse bilagene er, men jeg har en tommelfingerregel om, at det tager 1-2 minutter at bogføre et "simpelt" bilag (konto og modkonto), når man først er kommet ind i systemet og har åbnet din kuvert, nummereret bilagene osv. Hertil kommer selvfølgelig administration af dig som kunde og øvrig overhead. Jeg ville nok mene, det hele kunne klares på under en time.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gætte på omkring 20-30 minutter. Det er når jeg tager udgangspunkt i mit eget regnskab.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om 20 posteringer inkl. Betaling fra debitorer, fakturaer fra leverandører og betaling heraf samt div bilag på kortbetalinger

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres svar.

Jeg betaler selv diverse fakturaer, men bogfører ikke selv indbetalingerne. 

Hver mdr. afleverer jeg i øvrigt en oversigt over alle bevægelser på min konto, hvor jeg også kort beskriver alle bevægelser. Jeg vil mene at regnskabet er "skåret meget ud i pap" når jeg aflevere det.

Typisk betaler jeg for 2, eller 3 "regnskabstimer" hver mdr., hvilket jeg synes er meget tid.

Lyder 2-3 timer af meget, eller er det meget normalt?

Venlig hilsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:
Lyder 2-3 timer af meget, eller er det meget normalt?

Jeg synes det lyder af lidt meget. Jeg har netop bogført 40 bilag her i forbindelse med momsperioden.

Jeg brugte Dinero for første gang, og havde aldrig bogført før.

Det tog mig 2 timer:

- at lære systemet at kende

- uploade de 40 bilag

- Finde manglende bilag jf. kontoudskriften

- Bogføre dem

- Logge på SKAT og indberette momsen.

Førhen har jeg for lignende mængde bilag, benyttet revisor, og her blev jeg altid faktureret for ca. 4 timer, hvilket jeg også syntes var for meget.

Så 2-3 timer for 20 bilag lyder som en typisk revisorregning, men det burde kunne gøres hurtigere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med den bilagsmængde skal du ikke outsource bogføringen. Få din revisor til at lære dig, hvordan du selv håndterer det. Det kan ikke koste meget.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Med den bilagsmængde skal du ikke outsource bogføringen. Få din revisor til at lære dig, hvordan du selv håndterer det. Det kan ikke koste meget.

Helt enig med Michael. Eller - alternativt - find en bogholder, der lige kan lære dig det. En bogholder tager typisk ikke så meget i timen som en revisor. Vores revisor foreslog selv den løsning, så vi havde en bogholder, der kom regelmæssigt i den første tid, indtil jeg følte, at jeg havde styr på det. 

Nu kommer revisoren to gange om året og laver moms og årsregnskab (delmoms, lønsum og vso).

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende din revisor, så lyder det af lidt meget. Jeg ordner regnskab i Billy's Billing, det tager mig ½-1 minuts tid for et gennemsnitligt bilag og måske et par minutter at skrive en faktura fra starten, alt efter hvor mange ting der er på fakturaen selvfølgelig.

Det er rigtig dejligt at have et fuldstændig opdateret billede af indtægter og udgifter og en nem momsrapport og mulighed for at checke om balancen på min bankkonto passer overens med balancen i regnskabsprogrammet. Skal stadigvæk have hjælp til årsregnskab og andre større ting, men langt de fleste ting har jeg klaret selv.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betaler du pr time?

Umiddelbart virker op til 3 timer at være i overkanten. Har du prøvet at diskutere dette med din bogholder?

Det kan være at det kan give en forklaring.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)