Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny u-uddannet skatteminister

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det ofte sker i de her lange tråde, er debatten kørt fuldstændig af sporet, hvor det mere er blevet til at man skal svine hinanden til.

I'm out Confused !!

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:
Anyways, som jeg startede med at skrive har denne tråd taget en drejning som jeg ikke bryder mig om, så jeg melder pas på den resterende del af denne debat. Og jeg vil foreslå at de øvrige deltagere i denne tråd forsøger at holde sig fra at bruge personlige argumenter, og i det hele taget vil gøre deres til at holde en sober tone.

Ok, godt ord igen.
Det var ikke min mening at blive ubehagelig eller personlig, jeg var bare meget uenig.

Undskyld for det (altså tonen, ikke at jeg er uenig)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:
Yes, lad os hylde alle de dygtige direktører fra Amagerbanken, Roskildebank osv. og alle de høje bankuddannet folk som var skyld i finanskrisen pga. grådighed, og jeg er sikker på at det alle folk med meget flotte eksamenspapirer ;-)

Bestemt de har nogle flotte eksamenspapirer. Men lige så vel som der findes brodne kar blandt iværksættere der har deres firmaer konstrueret igennem både Belize og Cypern og som render rundt i deres flex-leasede Bentley´s og bruger løs på et VISA kort uden navn, findes der naturligvis også brodne kar blandt erhvervslivets øvrige medlemmer. Dertil vil jeg sige at bankerne desværre op til finanskrisen mente at de ikke var butikker men investeringshuse hvor de kunne skvalte og valte med andre folks penge som de lystede for at få en VIP boks på det lokale fodboldanlæg.

Dem jeg snakker om er direktørerne der driver de danske virksomheder store som små. Det er oftest ikke den iværksætter der startede firmaet, men en ansat ledelse der sørger for at holde skuden lige i vandet. 

Tag eksempelvis Maersk som om nogen har bidraget til det danske velfærd og skattesystem (også selvom de har klemt regeringen og ikke mindst skat et par gange). Hvor mange højtuddannede mennesker tror du ikke der sidder på deres kontorer og sørger for der hver eneste dag buldrer millioner af kroner ind i den danske skattekasse ? 

Jeg mener ikke at iværksættere og talenter ikke fortjener et bifald. Men jeg mener bestemt at hvis man skal stå og klappe af dem der forsøger at sætte noget nyt igang, bør man også lige give en applaus til de mennesker der får hjulene til at dreje hver dag, og det er uanset om man vil eller ej ikke iværksætterne..

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Dem jeg snakker om er direktørerne der driver de danske virksomheder store som små.

I bund og grund tror jeg vi er enige ;-) Og du har helt ret omkring at der sidder en masse dygtige direktører som får hjulene til at dreje rundt, både i private virksomheder og hos det offentlige. Men nu handlede det jo også om en skatteminister som ikke havde de såkaldte relevante skolepapirer, og hvis man lige tager Mærsks direktør Niels Smedegaard, hvad tror du han vidste om tankskibe og lign. inden han blev ansat, fordi han kom jo som direktør fra Carlsberg.

Men han er bare så dygtig at han ikke behøver at vide alt om fragt og skibe og alle de andre forretningsgrene de har, fordi han har jo dygtige underdirektører osv. til at styre det. Og det samme mener jeg selv omkring politikere, en skatteminister behøver ikke at vide alt om skatteregler osv. fordi han har en masse dygtige embedsfolk osv. så jeg mener at man sagtens kan være en dygtig skatteminister uanset om man har skolepapirer i orden eller ej :-)

Og nej, jeg er ikke tilhænger af den røde blok...

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange danskere har vel set programmet omkring de arbejdsløse på DR2 hvor regeringens medlemmernes arbejdserfaring blev fremvist.

De kan gå direkte ind på politik vejen uden nogen som helst arbejdserfaring, gå ud af folkeskolen, tag en smut tur forbi universitet eller handelsskolen og wupti så mener de straks de har ret til at styrer landet, og dømme danskerne.

Det er helt naturligt, og klart forståeligt at alle dem som har arbejdet i mange år, skiftet branche hver gang de har set en fyrings runde, eller tvunget til det via deres job er smidt til udlandet bliver harm over at se hvor lidt de rent faktisk gør i politik embedet, for at tjene flere års løn, i forhold til flertallet af danskere, som knokler løs for overlevelse.

Så når de ser endnu en ny person ind på en høj post som ikke har nogen erfaringer med det som flertallet af danskere søger efter som ansvarlig på den post giver det gnidninger.

 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Trenden med toppolitikere uden nævneværdig uddannelse og/eller arbejdserfaring er både good news og bad news for iværksætterne.

Good news, fordi kvalifikationerne er koncentreret helt udi sælgeregenskaber. Hvis du ikke har nogen faglighed at støtte dig til, gælder det om at satse på det personlige salg. Her får iværksætteren en chance. Det er her jeg mener, at en Thor Möger, en Troels Lund Poulsen og/eller en Benny Engelsbrecht gør en god figur som sælgere af budskaber eller holdninger.

Det er de gode nye nyheder, at det politiske univers nu åbner for iværksættere, for supersælgere uden egentlig faglighed eller forankring i et afgrænset arbejdsmiljø.

De dårlige nyheder er, at denne type politikere - netop på grund af den manglende forankring i et arbejdsmiljø, en branche eller lignende -  vil være ekstra afhængige af embedsmænd eller lobbyister, der kan forsyne dem med den brancheviden de åbenlyst mangler. De organisationer og lobbyister som især har råd til at påvirke politikerne er store organisationer. De betyder i praksis, at denne gruppe politikere - for at vise at de kan deres kram - uvilkårligt kommer til at arbejde for de store, der har mange penge, og ikke for de små. De store aktører på arbejdsmarkedet er ikke interesseret i et iværksætterlag, men i at deres egen business fungerer. Hvilket vil sige store skemalagte organisationer med folk ansatte efter overenskomster, 19% pensionsbidrag etc.

Derfor styrker trenden af ufaglærte de store, og ikke de små (iværksættere)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:
Derfor styrker trenden af ufaglærte de store, og ikke de små (iværksættere)

Yes

Virkelig god pointe.

Også mine oplevelser i "hverdagen", se blot på boligjobordningen (håndværkerfradraget), og hvordan interesseorganisationer (Håndværksrådet m.m.) prøver og påvirke politikerne.

Vi små har ikke en chance for at påvirke de enkelte politiker, selvom vi har erfaringer m.m. fra egen krop Wink

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)