Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny u-uddannet skatteminister

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Netop som jeg havde glemt Thor Möger (i kan nok huske den 26 årige skatteminister der aldrig havde haft et job) opdager jeg her på aftennyhederne at vi har fået os en ny u-uddannet skatteminister. Man skulle jo tro de hverver skatteministre fra puljen med arbejdsløse specialarbejdere fra Jobnet.dk´s CV bank...

Hermed skatteministerens meritter:

  • 1986 – 1990 Medarbejder ved Mediecentret KUR-T
  • 1991 Medarbejder ved Radio Sønderborg
  • 1991 Medarbejder ved Radio Mojn
  • 1992 – 1994 Underviser ved AOF Sønderborg
  • 1992 – 1996 Freelance kommunikationsopgaver
  • 1995 – 1996 Selvstændig erhvervsdrivende (musikforretning)
  • 1996 – 2001 Salgs- og marktingassistent Musikengros A/S
  • 2001 – 2007 Marketing Manager Danimex Communication A/S
  • 2007 – 2007 Afdelingsleder AOF SYD
  • 2007 Medlem af Folketinget

Ja jeg ved godt jeg er hård i tonen, men nøj hvor jeg synes vi snart trænger til "noget andet".. Man kan jo efterhånden høre de kollektive pandeklask som et spøgelsesagtigt ekko hver og hver anden dag..

Jeg får dog øje på at manden har været selvstændig tilbage i 90´erne, men det var jo dengang man kunne få kontant iværksætterstøtte og kunne låne 1 mio i banken på sit glade ansigt..

Øv øv øv 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så trist og dybt pinligt. En anden ting er vel, at det også stiller al deres snak om uddannelse i et noget andet lys.

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uldal

Det er et åbent folkestyre på godt og ondt. Havde de alle været akademikere, fx cand.polit’er som jeg selv, havde det sikkert også været galt ;-)
I bund og grund skal folketinget afspejle sammensætningen i befolkningen. Dvs. en god blanding af personer med lange, mellemlange, korte og slet ingen uddannelse.
Og god aften :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

LeonN:

Hej Uldal

Det er et åbent folkestyre på godt og ondt. Havde de alle været akademikere, fx cand.polit’er som jeg selv, havde det sikkert også været galt ;-)
I bund og grund skal folketinget afspejle sammensætningen i befolkningen. Dvs. en god blanding af personer med lange, mellemlange, korte og slet ingen uddannelse.
Og god aften :-)

Ja med en lille fejl i det du skriver. Det er IKKE et åbent folkestyre, så vidt jeg ved findes der kun demokrati i dets oprindelige form Schweiz og Østrig. At sige at et repræsentativt demokrati som det vi har i Danmark er et åbent folkestyre svarer til at sammenligne en Bugatti Veyron med en Lada Samara..

Og så vidt jeg husker er det sket mere end en gang at en minister har fået posten uden et personligt flertal fra vedkommendes kreds.. 

Jeg misunder et land som Liechtenstein hvor "ministre" ansættes til høje lønninger, og oftest kommer fra de liberale erhverv og dermed ansættes på baggrund af kompetencer, istedet for som her i landet, og ikke på baggrund af hvor godt man slikker de rigtige der hvor de er højest når man plukker jordbær..

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår dig ret.

Hvis det er en ung mand uden joberfaring som kommer direkte fra universitetet, så er det skidt.

Hvis det er en mand der ikke har gået på universitetet så er det også skidt.

Har han været selvstændig, er det kun godt hvis han har været det i bestemte årtier.

Hvad er det "andet" du efterspørger? 

Er det sådan en rask fyr som dig? 

Jeg skal ikke kunne sige om den gode Benny er underkvalificeret som skatteminister. Jeg synes det er rart at han har været ude i den virkelige verden, og kunne godt fristes til at give manden en chance inden han skal dømmes 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er udmærket at befolkningens sammensætning afspejles af Folketinget. Problemet er så bare, at de ufaglærte, der tidligere udgjorde en stor majoritet, i dag er et svindende mindretal.

Det virker udpræget mystisk, at man især gør ufaglærte til ministre på et område med stor bagvedliggende kompleksitet, som nu skatteområdet. Det er jo ikke bare Möger og Engelbrecht vi taler om, men også en yngre Venstre-løve som ufaglærte Troels Lund Poulsen.

Politikerne taler uendeligt meget om, at vi andre skal være i evig cirkulation for at tilegne os "livslang uddannelse". Men et tiltagende antal af dem, gider bare ikke selv!

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Det er IKKE et åbent folkestyre, så vidt jeg ved findes der kun demokrati i dets oprindelige form Schweiz og Østrig.

Hvori ligger forskellen mellem Danmark og de to lande du nævner?

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

LeonN:

Uldal:
Det er IKKE et åbent folkestyre, så vidt jeg ved findes der kun demokrati i dets oprindelige form Schweiz og Østrig.

Hvori ligger forskellen mellem Danmark og de to lande du nævner?

 

Forskellen ligger i at de har direkte demokrati i en helt anden udstrækning end det vi kender. I Schweiz har de folkeafstemninger om snart sagt hvad som helst. Sidst jeg var nede hos familien skulle de til folkeafstemning om hvorvidt det skulle være tilladt for vildtsvinejægere at bruge belyst kikkertsigte om natten (-:

Tror man skal holde sig for øje at de folkevalgte er valgt på baggrund af deres synspunkter og IKKE deres faglige kvalifikationer inden for et givent felt. De folkevalgtes opgave er at få flest mulige synspunkter overført til lovgivning. Om - og i givet fald i hvilken udstrækning - dette kan lade sig gøre har de et kompetent departement til at vurdere.

Når det så er sagt så ville det nogle gange være rart med nogle politikere der har prøvet at være en del af virkeligheden uden for borgen.

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:
Hvad er det "andet" du efterspørger?


Du mangler at nævne noget af det vigtigste...

Folk med uddannelse der har ERHVERVSERFARING (jaja, selvstændige). Hvad med folk der egentlig har prøvet at knokle i sit liv? 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders Bruun Rasmussen:

jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår dig ret.

Hvis det er en ung mand uden joberfaring som kommer direkte fra universitetet, så er det skidt.

Hvis det er en mand der ikke har gået på universitetet så er det også skidt.

Har han været selvstændig, er det kun godt hvis han har været det i bestemte årtier.

Hvad er det "andet" du efterspørger? 

Er det sådan en rask fyr som dig? 

Jeg skal ikke kunne sige om den gode Benny er underkvalificeret som skatteminister. Jeg synes det er rart at han har været ude i den virkelige verden, og kunne godt fristes til at give manden en chance inden han skal dømmes 

Hej Anders.

Nej det er bestemt ikke en fyr som mig. Jeg forventer at en person der skal bestride en af Danmarks vel nok vigtigste ministerposter, for slet ikke at tale om generelt en arbejdsplads som har en tyngde og magnitude som denne nu har som minimum har:

En Cand Pol uddannelse eller tilsvarende fra uni og gerne med rigtig gode resultater. (Og nej jeg taler ikke om den 1 årige "turbo-politiker-uddannelse" der eksisterer).

At vedkommende er en alder hvor hans ord har tyngde (dvs 50+)

At vedkommende har været aktiv i erhvervslivet andet end ufaglært musiker. Jeg mener bestemt godt vi kan forvente en person der har haft en eller flere rimelig høje stillinger i erhvervslivet.

At vedkommende (se ovenstående) har bestridt en toppost indenfor det område han skal være minister i. Det er jo en umiddelbar god ting at have en skatteminister der for eksempel har arbejdet for skat ? Ligesom det kunne være fint at have en uddannelsesminister der er uddannet skolelærer ?

Nu er det bestemt ikke fordi jeg er stort fan af hans invandrepolitik, men respekt for at han turde åbne munden og sige sin mening og derfor hiver jeg ham lige frem alligevel.

Her er den nu hedengangne Mogens Glistrups meritter til sammenligning:

Rønne Statsskole matematisk student.

Cand.jur. fra Københavns Universitet

University of California, Berkeley jur. kandidateksamen (den på det tidspunkt tredjehøjeste nogensinde)

Advokatfuldmægtig hos højesteretssagfører Alkil

Landsretssagfører med møderet for Højesteret.

Lektor i skatteret ved Københavns Universitet

Partnerskab med sin svigerfar, der havde en stor advokatvirksomhed. Da han døde, overtog Glistrup advokatfirmaet, som var Danmarks største.

Vi kan også tage et andet måske mere nutidigt eksempel. Poul Nyrup Rasmussen.


Cand.polit fra Københavns Universitet

Student fra Esbjerg Statsskole

Direktør i Lønmodtagernes Dyrtidsfond

Cheføkonom i LO

Økonom i LO

Studenterjob i Arbejderbevægelsens Erhvervsråd

Deltidsjobs som bybud, arbejdsmand, mejerimedhjælper, forskellige jobs på havnen i Esbjerg, og alt fra trafiktæller til ølslæber i København.

Se det er sgu meritter der er til at tage at føle på. 

Det jeg syntes er mest skræmmende er at en person som ingen med sandsynlighed ville ansætte til en lederpost i de liberale erhverv får så magtfuld og ansvarsbetynget en post med budgetter der får Maersk til et blegne.. uha da da

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)